Multipersoonainen mies
Vituttaa oma mies ja ääripäästä toiseen menevä käytös. Meillä on ollut pahoja ongelmia, lähinnä riitely ja minun tyytymättömyyteni mieheen ja suhteemme tilaan. Suhteemmehan on aina ollut suoraansanoen melko rasittava juuri riitelyn vuoksi, mutta nyt on kyllä taas muuttuut vitutus niin suureksi etten tiedä mitä tehdä.
Vasta viikko sitten sovimme pelisäännöt, että lasten nähden ei riidellä ja puhuttiin erittäin vakavasti asioista. Homma hoitui lopulta yhteisymmärryksessä ja jäi hyvä mieli. Mies on käyttäytynyt ihan "normaalisti", eli toiset ihmiset suht huomioiden, kunnes nyt on taas repsahtanut ja alta tullut esiin joku ihan oudonoloinen hiippari, josta ei empatiaa heru. Tätä tapahtuu aika ajoin enkä tiedä onko tämä miehen todellinen luonne ja se muu vain pinnisteltyä teeskentelyä. Mitään yhteistä hyvää ei pyritä edistämään millään tavalla, lapsille puhutaan tympeästi ja ainoa itselle merkittävä henkilö tuntuu olevan hän itse.
Nyt mies on aloittanut jonkun itsekeskeinen . paskamiestomppelimeiningin. Ensinnäkin on rahdannut kaupasta kaljaa enemmän kuin aikoihin yhteensä. Juopottelee niitä sitten yösydännä kun muut nukkuvat. Ei ole kovassa kännissä, mutta valittelee sitten jostain kummasta tullutta päänsärkyä ja väsymystä.
Meillä on ollut pitkään sotkuista, koska on ollut kiireistä ja lastenhoito on ollut poikkeuksellisen vaativaa päivisin, jolloin aikani ja voimani ovat menneet sen tarkemmin erittelemättä yhden lapsen tarpeisiin, ja tänään järkkäsimme miehelleni aikaa olla kotona useita tunteja, jona siivota muutama rästihomma. Oli saanut ainoastaan keittiön työpöydän siivottua tuona aikana, jolloin minä pääsin siivoamaan rästihommat kotiin tultuani. Niissä meni vajaa tunti.
Miehen illat kuluvat roskaruokaa mättäen ja viinaa kiskoen ja omien vempeleittensä kimpussa touhuten. Omat itseä kiinnostavat hommat kyllä ehtii tehdä, muttei sellaisia jotka hyödyttävät koko perhettä ja jotka jonkun on kuitenkin pakko tällaisessa taloudessa tehdä. Jos yritän vaatia häntä tekemään jotain yhteistä tärkeää tehtävää, tulee ärinää.
Alan olla kurkkuani myöten täynnä. En tiedä miten enää jaksan tätä kaikkea paskaa suhteessamme. Onko muilla kokemuksia vastaavista äijistä, joilla persoona vaihtuu välillä tavis perheenisästä, jopa mukavasta, tuollaiseksi umpiluupäätomppeliksi?
Kommentit (6)
mitähän sinä olet sitten tehnyt suhteenne eteen? En tarkoita kotitöitä, lastenhoitoa ym, vaan suhdetta, keskustelukumppanuutta, sielunsympatiaa ja rakkauttakin. On niin helppo syyllistää ja nähdä se vika vain toisessa osapuolessa. Jos mies tekisi tuota ja tuota plaa plaa plaa. Ei se virheiden hakeminen toisesta auta yhtään mitään, eikä toki itsensäkään syyllistäminen. Pitäisi löytää todellista halua kommunikoida ja toimia yhdessä. Mitä minä voisin tehdä toisin, voi joskus olla se avainkysymys. En tiedä, onko se tässä, mutta tuli vain mieleen.
Mies selvinpäin ihan mukava, joskin silloinkin melko itsekeskeinen, mutta kuitenkin ihan siedettävä. Sitten jos alkaa vetää kaljaa on aivan sika koko perheelle. Krapulassa lupaa ettei enää juo ja pyytää anteeksi ja minä tyhmä aina uskon että nyt alkoi ikuinen raittius...
mitähän sinä olet sitten tehnyt suhteenne eteen? En tarkoita kotitöitä, lastenhoitoa ym, vaan suhdetta, keskustelukumppanuutta, sielunsympatiaa ja rakkauttakin. On niin helppo syyllistää ja nähdä se vika vain toisessa osapuolessa. Jos mies tekisi tuota ja tuota plaa plaa plaa. Ei se virheiden hakeminen toisesta auta yhtään mitään, eikä toki itsensäkään syyllistäminen. Pitäisi löytää todellista halua kommunikoida ja toimia yhdessä. Mitä minä voisin tehdä toisin, voi joskus olla se avainkysymys. En tiedä, onko se tässä, mutta tuli vain mieleen.
Olen kyllä melkoisen varma, että juuri kuka tahansa muu olisi lähtenyt lätkimään aikoja sitten. Olen aikojen alusta asti tehnyt kovasti töitä konfliktien selvittämiseksi ja purkamiseksi ja riitatilanteen "palauttamiseksi" niin että kaikilla olisi taas hyvä mieli. Jos mieheni saisi päättää, riitoja ei selvitettäisi ollenkaan, sitten vain oltaisiin leppymisen jälkeen kuin mitään ei olisi tapahtunut. Olen verrannut tätä suhdetta ja minulle jäävää osaa "hoitaa suhdetta" kivireen perässävetämiseen, ja siltä se todellakin liian usein tuntuu.
Hyvinä hetkinä asiat ovat hyvin ja meillä on yhteinen perhe ja talo. Ellei olisi, olisin varmaan jo nostanut kytkintä ajat sitten.
pihtasit mieheltäsi ja hän kääntyi juomaan öisin. Tämä on tuttu ilmiö perheen iseillä. Haetaan se saamaton seksi juopottelulla ja av:lla roikkumisella.
Seksi on hyvin tärkeää ymmärrätkö. Tätä ongelmaa tavataan yleensä perheissä joissa mies ei tunne saavansa tarpeeksi seksiä. Lopussa tulee ero.
Mikäli mies saisi seksinsä niin hän kävisi nätisti nukkumaan viereesi. Vaan ei saa joten hän avaa oluen ja toisen ja korkkaa viinankin. Tästä seuraa seuraavalle päivälle väsymystä ja päänsärkyä.
ANNA SEKSIÄ!
pihtasit mieheltäsi ja hän kääntyi juomaan öisin. Tämä on tuttu ilmiö perheen iseillä. Haetaan se saamaton seksi juopottelulla ja av:lla roikkumisella.
Seksi on hyvin tärkeää ymmärrätkö. Tätä ongelmaa tavataan yleensä perheissä joissa mies ei tunne saavansa tarpeeksi seksiä. Lopussa tulee ero.
Mikäli mies saisi seksinsä niin hän kävisi nätisti nukkumaan viereesi. Vaan ei saa joten hän avaa oluen ja toisen ja korkkaa viinankin. Tästä seuraa seuraavalle päivälle väsymystä ja päänsärkyä.ANNA SEKSIÄ!
Mun mies ei edes halua seksiä useinkaan, eikä jaksa, eikä ole aikaa. Meillä siis seksittömyys on paljolti molemmista kiinni, mutta kyllä tottakai miehen käytös lopettaa multa seksuaalisen kiinnostuksen häntä kohtaan ihan kokonaan aina joksikin aikaa. On harhaluulo, että miehet olisivat aina se osapuoli, joka haluaa usein, ja nainen pihtaa. En ole kyllä kovinkaan usein kääntänyt selkääni seksipyynnöille, mutta yleinen kylmyys ajaa kyllä seksiajatukset aika helposti kauas.
ap
jaksoin peräti 4v. ja nyt asumusero.
Miehelläno on todettuna jo keskittymishäiriö, mutta epäilen vahvasti muutakin.
Päälle vielä nurina ja liioittelu sekä henkinen kiristäminen tietyllä melko huomaamattomalla tavalla jolloin tajuat vasta vuosien päästä olevasi umpijumissa.
Voimia, mutta ajattele itseäsi ja elä itseäsikin varten sillä muuta elämää ei ole kuin tämä eikä sitä kannata viettää ihmisen kanssa joka aiheuttaa toistuvasti pahaa mieltä.