Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä vähän yksinkertaiset ehdottavat aina aspergeria älykkäiden lasten diagnoosiksi :-)

Vierailija
10.06.2011 |

Aina kun joku muksu on vähänkin fiksumpi tai osaa ajatella normilasta monimutkaisemmin, niin heti on kateelliset ehdottamassa autismia tai aspergeria.

Kyllä niitä älykkäitä lapsia on ihan oikeasti olemassa. Uskokaa pois!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta, niin heitetään asperger mukaan keskusteluun. Kuten tuossa ketjussa, jossa 3-vuotias (?) oli fiksu ja vielä lisäksi leikeissäkin lahjakas, täytyi lapsesta löytyä vähän vikaa.

Kuulostaa yleensä aina aspergerilta...

Ja sekin on outoa, että näitä HUOLESTUNEITA aloituksia älykkäistä lapsista on vähän väliä. Kyllä fiksut lapset yleensä pärjäävät ihan hyvin. Ennemminkin kannattaisi olla huolissaan siitä, jos lapsi olisi todella tyhmä, eikö niin?

ap

Vierailija
2/10 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ku mä olen sitä mieltä, että OMA, älykäs lapseni saattaa olla asperger? "Lapsi" tosin jo yli 30v, eikä tollasia aikanaan tutkittu, jälkikäteen vain tullut mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä me luetaan tekstejä vähän eri tavalla ;)

Monessa ketjussa on ollut huolena lapsen huonot sosiaaliset taidot, vaikka lapsi on älykäs. Pelkkä äly ei riitä, kun muidenkin kanssa pitäisi pystyä elämään.

Vierailija
4/10 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on perhe täynnä yliälykkäitä turhautuneita lapsia

Vierailija
5/10 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta, niin heitetään asperger mukaan keskusteluun. Kuten tuossa ketjussa, jossa 3-vuotias (?) oli fiksu ja vielä lisäksi leikeissäkin lahjakas, täytyi lapsesta löytyä vähän vikaa. Kuulostaa yleensä aina aspergerilta... Ja sekin on outoa, että näitä HUOLESTUNEITA aloituksia älykkäistä lapsista on vähän väliä. Kyllä fiksut lapset yleensä pärjäävät ihan hyvin. Ennemminkin kannattaisi olla huolissaan siitä, jos lapsi olisi todella tyhmä, eikö niin? ap

Hei. Olen tuon toisen ketjun ap ja siinä minua itseäni huolestutti asia, koska lähisuvussamme on poikkeuksellisen älykäs ihminen, joka on sosiaalisesti eristäytynyt ja kärsii mielenterveysongelmista. Hän oli jo lapsena ja nuorena niin erikoinen käyttäytymiseltään, että nykytiedon valossa olisi varmaan ainakin tutkittu as-epäilynä...

Mutta siinä olet varmasti ihan oikeassa, että paljon on myös älykkäitä lapsia, jotka ovat myös sosiaalisesti taitavia ja kaikin puolin normaalisti kehittyneitä. Ja tietysti tässäkin asiassa on se normaalivariaatio, toiset ovat siellä ikätason yläpäässä ja toiset alapäässä, ja sitten erikseen ne ihmiset jotka ovat poikkeuksellisen älykkäitä tai vastaavasti kehitykseltään viivästyneitä.

Vierailija
6/10 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesta, niin heitetään asperger mukaan keskusteluun. Kuten tuossa ketjussa, jossa 3-vuotias (?) oli fiksu ja vielä lisäksi leikeissäkin lahjakas, täytyi lapsesta löytyä vähän vikaa. Kuulostaa yleensä aina aspergerilta... Ja sekin on outoa, että näitä HUOLESTUNEITA aloituksia älykkäistä lapsista on vähän väliä. Kyllä fiksut lapset yleensä pärjäävät ihan hyvin. Ennemminkin kannattaisi olla huolissaan siitä, jos lapsi olisi todella tyhmä, eikö niin? ap

Varsinkin sinun lapsesi kuulosti minusta ihanalta fiksulta lapselta :-). Toki minä en ole mikään sanomaan muiden lapsista, kun en oikeasti tiedä.

Tarkoitin vain, että vaikka aspergereita ja muita oikeasti onkin, niin suurin osa älykkölapsista ovat kuitenkin ihan normaaleita. Sellainen lievä vaikeus sosiaalisissa suhteissa johtunee usein siitä, että lapsi kokee olevansa "eri aallolla" kuin muut ja siksi usein seurustelee mielellään aikuisten kanssa.

Joo, ja en ole asiantuntija vaan tämä oli ehtaa kyökkipsykologiaa :-)

ap

Hei. Olen tuon toisen ketjun ap ja siinä minua itseäni huolestutti asia, koska lähisuvussamme on poikkeuksellisen älykäs ihminen, joka on sosiaalisesti eristäytynyt ja kärsii mielenterveysongelmista. Hän oli jo lapsena ja nuorena niin erikoinen käyttäytymiseltään, että nykytiedon valossa olisi varmaan ainakin tutkittu as-epäilynä...

Mutta siinä olet varmasti ihan oikeassa, että paljon on myös älykkäitä lapsia, jotka ovat myös sosiaalisesti taitavia ja kaikin puolin normaalisti kehittyneitä. Ja tietysti tässäkin asiassa on se normaalivariaatio, toiset ovat siellä ikätason yläpäässä ja toiset alapäässä, ja sitten erikseen ne ihmiset jotka ovat poikkeuksellisen älykkäitä tai vastaavasti kehitykseltään viivästyneitä.

Vierailija
7/10 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on perhe täynnä yliälykkäitä turhautuneita lapsia

Vierailija
8/10 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin sinun lapsesi kuulosti minusta ihanalta fiksulta lapselta :-). Toki minä en ole mikään sanomaan muiden lapsista, kun en oikeasti tiedä.

Tarkoitin vain, että vaikka aspergereita ja muita oikeasti onkin, niin suurin osa älykkölapsista ovat kuitenkin ihan normaaleita. Sellainen lievä vaikeus sosiaalisissa suhteissa johtunee usein siitä, että lapsi kokee olevansa "eri aallolla" kuin muut ja siksi usein seurustelee mielellään aikuisten kanssa.

ap

Siis uuden tekstinhän piti olla täällä lopussa:

ap

Vierailija
9/10 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä älykkäitä lapsia on ihan oikeasti olemassa. Uskokaa pois!

terv. yhden sellaisen, moneen kertaan testatun äiti.

Vierailija
10/10 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen kun malleissa putosi yksi pois niin se sanoi olevansa sellainen. Ja oli onnellinen kun sellainenkin? oli saanut mahdollisuuden. En huomannut siinä mitään eroa niihin muihin pissiksiin, mutta en kyllä ole sarjaakaan seurannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme