Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko muita joita lomailu kyllästyttää??

Vierailija
10.06.2011 |

Itse olen ollut nyt viikon lomalla lasten kanssa ja ihan olen jo kypsä. Ollaan käyty rannalla yms. mutta yksin on nin kurja olla. Mies töissä eri paikkakunnalla, joten aika käy todella pitkäksi.

Mitä ihmettä sitä keksisi???Oispa saanut tämänkin loman rahana :///

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus jos on ollut lomalla huonot kelit tai on muuten olluit tylsää olen lähtenyt keikkatöihin.

Aloitin loman toukokuussa. Olin viikon nuorimmaisen lapsen kanssa etelässä. Nyt touhuillaan kotona. Kohta lähdetään rannalle ja ensi viikolla pesen ikkunat. Jos tulee pahat kelit otan äkkilähdön. Juuri katsoin että Turkkiin pääsee hyvään hotelliin 200e/ hlö

Vierailija
2/13 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää piknikille

pitäkää kotipäivä sisällä -pelejä, elokuvia, hyvää ruokaa

kirjastoon

metsäretkelle

pyöräilemään

kutsukaa kavereita kylään tai menkää yhdessä johonkin

pelatkaa pihapelejä

leipokaa

menkää jätskille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on nyt ihan väärä asenne! :D Älä suorita lomaa, varaa päiviä ihan vaan mitään tekemättömyydelle. Teette ruoat valmiiksi (tai tilaatte, hitto vie!) ja pakastimeen pari litraa jätskiä. Koko päivä tavoitteena laiskotella sen eri muodoissaan: lukea, maata, nukkua, syödä, ottaa aurinkoa... Sitten taas toisille päiville suunniteltua ohjelmaa vaikka aamusta iltaan. Mutta ei noin, että päivät vaan kuluvat ja kyttäät kelloa, että noni, sinne meni tämäkin päivä (en väitä että teet, mutta itse joskus sorrun). Joku päivä kello soimaan 7:ltä (lomalla, ajatella! :) ) ja koko porukka torille kahville. Tai aamu-uinnille ja piknikille. Tai päivän reissu lähikuntaan, katso lehdistä tapahtumia ja miettikää miten pääsisitte sinne mahdollisimman helpolla (tai vaikealla). Bussilla maakuntamatkailua!

Tai miksi olet edes yksin? Eikö yksikään ystävä ole lomalla? Etkö voi mennä vanhemmillesi paapottavaksi pariksi päiväksi? ;)

Vierailija
4/13 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan tässä on vajaa viikko lomailtu. Kysy uudestaan elokuun alussa, silloin yleensä jo odottelee arjen alkamista.

Vierailija
5/13 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otatte jonkun päivän ihan rennosti, ei mitään suorituspaineita.

Tilaat pitsaa, ostat jälkkäriksi jädeä, katotte leffoja, pelailette ja luette ja lapset saa leikkiä. jokainen tekee mitä haluaa. vaikka koko päivä yöpaidassa, jos siltä tuntuu.

Vierailija
6/13 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä seuraa käytännössä, että miehesi käy töissä samaan aikaan kun sinä lomailet? Eikö ole autoa käytössä?

Mikä pakko teidän on kykkiä kotona? Voisitteko lähteä sukuloimaan? Telttaretkelle Hankoon tai muualle?

Ei noihin edes uppoa kauheasti rahaakaan.

Tai ottakaa äkkilähtö jonnekin, jos rahaa löytyy sellaiseen.

Jos on jostain hämärästä syystä pakko kykkiä kotosalla, niin tuossahan tuli jo hyviä ehdotuksia. Piknikeeratkaa. Pistäkää naapuruston kesken pystyyn yya-kerho, jossa vuorotellen olette toistenne luona ja lapset saavat leikkiseuraa.

Tai ota itsellesi Projekti. Vaikka sisustat uusiksi jonkin tylsän huoneenne, maalaaminenkin onnistuu jos ei muuta niin lasten nukkuessa.

Vierailija
7/13 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä tylsät fiilikset. Paljon kotitöitä tehtävänä, ei ole autoa, piha on vielä laittamatta niin se ei ole järin viihtyisä ja bussipysäkille 4km, niin eipä näillä helteillä sitten paljon liikuta.

Koitan myös asennoitua, että keksisin jotain kivaa...

Vierailija
8/13 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vaan niin työorientoitunut ihminen, enkä oikeen jaksa touhuta mitään lastenkaan kanssa, koska ovat jo koululaisia ja haluavat tasan tarkaan olla vaan ulkona kavereiden kanssa...Noh, ehkä pitää muuttaa asennetta ja tempasta ittensä ylös tästä koneen äärestä...

ap

Vierailija
9/13 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut kohta kaksi vuotta hoitovapaalla, siis lomalla, joten ihana palata syksyllä töihin!

Vierailija
10/13 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirjaa riippumastossa, istuta kukkia, tee jotakin isompitöistäö ruokaa, mene rannalle lasten kanssa ottamaan aurinkoa, käykää harvinaisemmissa kyläpaikoissa, elokuvissa, jätskillä, eläintarhassa.

Menkää junalla johonkin hotelliin ja huvipuistoon.

Vie lapset mummolaan ja mene johonkin konserttiin oman miehesi/ystäväsi kanssa.

Vierailija
11/13 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oispa mun lapsetkin jo niin isoja että saisin vain olla tekemättä mitään!!!!!!!!!!!!

Vierailija
12/13 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tehdä mitä haluan, roikkua koneella koko päivän, lukea, katsoa telkkaa/dvd:tä, maata takapihalla jne jne. Lapset viihdyttävät itse itseään, mitä nyt minun pitää heidät välillä ruokkia.

Nyt lopetat tuon marisemisen ja alat nauttia. Eikä sun tarvitse siitä koneen äärestä mihinkään nousta. Vai mitä aiot mennä tekemään?

olen vaan niin työorientoitunut ihminen, enkä oikeen jaksa touhuta mitään lastenkaan kanssa, koska ovat jo koululaisia ja haluavat tasan tarkaan olla vaan ulkona kavereiden kanssa...Noh, ehkä pitää muuttaa asennetta ja tempasta ittensä ylös tästä koneen äärestä...

ap

Vierailija
13/13 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 'ongelma' on se, että lapset viihtyvät ulkona kavereidensa kanssa, niin sittenhän sinä voit tehdä mitä vain. Käy kirjastossa, lue pihakeinussa romaani, lue kaikki viime viikkojen aikana pikaisesti selatut lehdet, pyöri netissä hyvällä omalla tunnolla, pese ikkunat, sisusta terassia, istuta ruukkukukkia, joogaa, vaihda vierashuoneen kalusteiden järjestystä, siivoa kirjahylly, kirjoita pitkä sähköposti kaukana asuville ystäville, tilaa ja mapita valokuvia, leivo, laita isotöistä ruokaa, grillatkaa...

Ja koko perheen kesken herkutelkaa hyvillä ruuilla, kattakaa pöytä nätisti ulos tai parvekkeelle, pelatkaa koko perheen kesken pihapelejä, käykää museossa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi