Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostelkaa MEIDÄN häät!

Vierailija
10.06.2011 |

Juhla alkaa perjantaina klo 19 tunnelmallisessa pienessä ravintolassa, joka on siis varattu meidän seuruetta varten puoleen yöhön saakka. Vieraita on kutsuttu 40 eli vain läheisimmät ystävämme ja heidän kumppaninsa. Ravintolassa on pöytiintarjoilu. Juhla aloitetaan kuohuviinimaljalla.

Alkupaloina on parsaa ja korvasienikastiketta, pääruokana joko paistettua kuhaa ja fenkolirisottoa tai kevätkääryleitä ja rucolavinegrettiä, jälkiruokana minttu-raparperipaistos ja vaniljavaahto. Vieraille tarjotaan alkumaljan lisäksi kaksi kaatoa viiniä (tai vaihtoehtoisesti olutta) sekä kahvin kanssa avec. Tämän lisäksi vieraat voivat itse ostaa ravintolan baarista lisää juotavaa.

Hääleikkejä ei ole. Puheen pitävät mieheni ja mahdollisesti bestman. Ilta kuluu ruoan ja seurustelun merkeissä. Juhlat ovat luonnollisestikin lapsettomat. Sulhanen on pukeutunut tummaan pukuun ja minulla on tätä tyyliä oleva mekko:

http://images.jcrew.com/erez4/cache/images_onFigure_86_86454_86454_NA64…

Ja sitten se hinta: 4000 euroa.

Mielipiteitä?

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevätkääryleet ovat aika huono juttu.. Ja kyllä, olen syönyt niitä ns. kunnon kevätkääryleitä ja ei ne kyllä niin kummoisia ole.

Tää on vähän sama kuin sanoisi, että olen kerran syönyt juustovoileivän eikä se ollut oikein mistään kotoisin. Eli juustovoileivät on siis pahoja.

Vierailija
2/124 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mun mielestä on outoa kysellä mielipiteitä ja sitten selkeästi loukkaantua ja jopa arvostella muiden häitä kun ei kaikki ylistäneetkään. Menua ihmettelen erittäin paljon. Joo, on ihmisen oma häpeä jos ei pysty syömään mutta ainakin meillä lähtökohtana oli se että sellaisia raaka-aineita pyrittiin välttämään pääruoissa jotka jakaa rajusti mielipiteitä. Ja teillä sienet, parsa, fenkoli, voisko kamalampia makuja valita? :D Eli ehdottomasti jotain muuta tilalle ellet tunne todella hyvin vieraitasi tai sitten ainakin toiset vaihtoehdot. Kun tavotteena "tyylikkäät" illanistujaiset niin ihmettelen miksi alkoholia noin vähän. Ja ei, en ole alkoholisti tai käytä edes alkoa juurikaan. Ja kyllä, meidän häissä oli kattava alkoholi ( +alkoholiton) tarjoilu. Ja ei, emme käyneet Tallinnassa ja noista mainitsemistasi merkeistä en ole kahdesta edes kuullut. Emme viettäneet ns. perinteisiä häitä joten mikään "junttimorsian" en ole mutta ENSIMMÄISENÄ tuli mieleen että booooring ja ruokakin hyvin niukka vaihtoehtoineen eikä todellakaan säväytä...Hääpuvun kuvaa en edes katsonut mutta voisin kuvitella sen olevan nyt niin muodikas ja "tyylikäs yöpukumalli" =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän teidän ystäväpiirissä kuvatun menun kaltainen tyylikäs ja kauden raaka-aineita yhdistävä kokonaisuus tee hyvin kauppansa. tasokkaassa ravintolassa hinta varsin passeli. Karjalanpaistia seurantalolla arvostava porukka edustaa sitten vähän toista ihmistyyppiä kuin akateemisia kaupunkilaisia nuoria aikuisia ;)

Juomapuoleen toivoisin vähän parannusta, esim muutama kaato enemmän tai vaikka pullot pöytään. Ja tietty kivennäisvesi ym.

Vierailija
4/124 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menua ihmettelen erittäin paljon. Joo, on ihmisen oma häpeä jos ei pysty syömään mutta ainakin meillä lähtökohtana oli se että sellaisia raaka-aineita pyrittiin välttämään pääruoissa jotka jakaa rajusti mielipiteitä. Ja teillä sienet, parsa, fenkoli, voisko kamalampia makuja valita? :D Eli ehdottomasti jotain muuta tilalle ellet tunne todella hyvin vieraitasi tai sitten ainakin toiset vaihtoehdot.

Sain täältä jo vinkin, että toinenkin alkuruokavaihtoehto olisi paikallaan, koska joidenkin alapää alkaa haista (?) parsan syönnin jälkeen. Siispä tarjotaan myös kylmä keitto vaihtoehtona. Luulisi kyllä kenen tahansa aikuisen pystyvän syömään kylmää kasvissosekeittoa ja kasvisrullia yökkäämättä.

Kun tavotteena "tyylikkäät" illanistujaiset niin ihmettelen miksi alkoholia noin vähän. Ja ei, en ole alkoholisti tai käytä edes alkoa juurikaan. Ja kyllä, meidän häissä oli kattava alkoholi ( +alkoholiton) tarjoilu. Ja ei, emme käyneet Tallinnassa ja noista mainitsemistasi merkeistä en ole kahdesta edes kuullut. Emme viettäneet ns. perinteisiä häitä joten mikään "junttimorsian" en ole mutta ENSIMMÄISENÄ tuli mieleen että booooring ja ruokakin hyvin niukka vaihtoehtoineen eikä todellakaan säväytä...

Eikös tyylikkäisiin illanistujaisiin nimenomaan kuulu hillitty alkoholinkäyttö? Panostamme mieluummin laatuun kuin määrään, niin vieraissa kuin juomapuolessakin :)

Hääpuvun kuvaa en edes katsonut mutta voisin kuvitella sen olevan nyt niin muodikas ja "tyylikäs yöpukumalli" =)

Kyllä, kyseessä on (sanojesi mukaan nyt niin muodikas) yöpuku - jota oli muuten erittäin vaikea löytää. Luulisi, että jos kyseessä kerta on trendijuttu niin niitä myytäisii joka morsiusliikkeessä. Näin ei kuitenkaan ollut, vaan joka paikassa oli tarjolla korsettimalleja, joissa on pitsiä, helmiä, kirjailua, rusetteja, nyöriä, leveää helmaa ja tyllikangasta. Siis juuri sellaisia perinteisiä seuraintalohääpukuja. Tämä minun hankkimani löytyi Jenkeistä...

AP

Vierailija
5/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pöydät alkaa muodostamaan kuppikuntia. Jotain ohjelmaa puheiden lisäksi toki pitäisi olla, että ei mene vaanjutusteluun. Viiniä tarjottuna koko illan ajan kaipaisin.

Vierailija
6/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottavat vieraat. Jotain ohjelmaa tms pitää olla jos on tuon tyyppiset juhlat. Muuten istutaan omissa pöydissä ja ihmetellään mitä tuleman pitää.

Vierailija
7/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse en voisi syödä muuta kuin jälkkärin, joten olisin hiukan nolona.

Vierailija
8/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koolla on suuri ystäväporukka, jotka viettävät aikaa muutenkin paljon yhdessä. Käyvät syömässä, juomassa, juhlimassa ilman leikkejä ja seurapelejä. Miksi juuri meidän häissä on vaarana, etteivät he viihdykään toistensa seurassa kuten yleensä?

ap

Vierailija
9/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsemistanne ruuista en oikein välitä, joten minulta jäisi syömättä

Vierailija
10/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itse en voisi syödä muuta kuin jälkkärin, joten olisin hiukan nolona.

AP

Vierailija
11/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja allergiat. Että on sitten korvaava ruoka tarjolla.

Noin monen hengen juhlissa on riskinä, että tulee tilanne että kaikki odottaa mitä tapahtuu ja sitten lopulta mitään ei tule tapahtumaankaan. Eli ilta lässähtää.

Vierailija
12/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koolla on suuri ystäväporukka, jotka viettävät aikaa muutenkin paljon yhdessä. Käyvät syömässä, juomassa, juhlimassa ilman leikkejä ja seurapelejä. Miksi juuri meidän häissä on vaarana, etteivät he viihdykään toistensa seurassa kuten yleensä?

ap

kuin leikkejä ja seurapelejä, esim. musiikkinumeroja tai jotain audiovisuaalisia esityksiä.

Vierailija
13/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka ei mua miellyttäisi,ei semmoista mitä tykkäisin syödä.vaan eihän se mua tarttiskaa miellyttää.

puku kaunis,mutta aika antava.

onnea toivotan kyllä! pitäkää kivat kemut!

Vierailija
14/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koolla on suuri ystäväporukka, jotka viettävät aikaa muutenkin paljon yhdessä. Käyvät syömässä, juomassa, juhlimassa ilman leikkejä ja seurapelejä. Miksi juuri meidän häissä on vaarana, etteivät he viihdykään toistensa seurassa kuten yleensä? ap

jossa tällaista tylsää hetkeä ei tulisi. Ravintolassa on pöydät joilla tuolit, ruokailu ja kahvit taas aiheuttavat sen, että istutaan "omilla paikoilla" ja keskustelua syntyy vain oman pöytäseurueen kesken.

Vierailija
15/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrimme valitsemaan suomalaisille tuttuja mietoja makuja.

AP

Vierailija
16/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kiva jos olisi hieman enemmän vaihtoehtoa, ainakin pääruoassa. Tai ainakin kaksi hieman erilaisempaa vaihtoehtoa. Tai, että ainakni lisukkeeksi saisi valita esim erilaiset perunat / riisi / salaatti :D

Vierailija
17/124 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kiskasee herneen pois aapeen nenästä, olipas tiukasti kiinni*

Ei sinun MINUN MIELIPITEESTÄ kannata loukkaantua =) Mun mielestä vaan "tyylikkäissä" häissä myös ruoka on tyylikästä ja hyvää ja siksi ihmettelin raaka-ainevalintoja. Itse haluaisin että vieraat nauttivat ruoasta eivätkä niin että syöhän sen yökkäämättä kun ei muutakaan ole...parsa, sienet ja fenkoli kun tunnetusti jakavat rajusti mielipiteitä.

Ja minun ( huom. minun) mielestä noiden lisäksi olisi paikallaan pari drinkkilippua jos ei ole varaa pitää piikkiä auki muutamaa tuntia. Näin itse toimisin ja mielipiteitähän sinä halusit.

En ole itse käynyt morsiuspukuliikkeessä enkä edes seurojentalohäissä mutta nettifoorumeita kolusin pari vuotta aktiivisesti ja kyllä nämä ulkomaan tuomis "yöpuvut" on kovasti trendiä nyt. Ja siinä ei todellakaan ole mitään pahaa mutta ajattelin että jos tahdot olla erityinen hääpuvussasi niin se ei välttämättä tuossa puvussa onnistu =)

Vierailija
18/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrimme valitsemaan suomalaisille tuttuja mietoja makuja. AP

kalalle moni on allerginen ja jos sen korvaavana ruokana on kevätkääryleet, niin outo valita korvaavaksi ruuaksi.

Vierailija
19/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa tällaista tylsää hetkeä ei tulisi. Ravintolassa on pöydät joilla tuolit, ruokailu ja kahvit taas aiheuttavat sen, että istutaan "omilla paikoilla" ja keskustelua syntyy vain oman pöytäseurueen kesken.

Eli siellä saa liikkua ja kuljeskella muissakin kuin omissa pöydissä. Vapaata seurustelua ja jutustelua, kuten missä tahansa juhlissa, valmistujaisissa, synttäreillä jne. Jotenkin tuntuu, että kun juhlan etuliitteenä on sana HÄÄT, niin suomalaiset olettavat että heitä viihdytetään koko ilta mitä ihmeellisimmillä esityksillä. Eivätkä osaa siis olla normaalisti, kuten missä tahansa muissa juhlissa.

AP

Vierailija
20/124 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmasti on hauskaa oman porukan kesken ilman leikkejä tms ohjelmaa, mutta onko musiikkia / tanssimista lainkaaan? Oletan, että on, joten no hätä :)

Kevätkääryleet ja soosi pääruokana? Heh, toivottavasti et ole tosissasi.

Eikö ole varaa tarjota enempää juomaa? Mutta on tuokin määrä ok, tietäväthän vieraat tämän etukäteen?

Pukukin ihan jees, ei kovin mieltäylentävä, mutta ihan simppeli ja sopinee sinulle.

Oikein mukavia juhlia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi