Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä tarkoittaa että masentuneen maailmankuva on realistisempi kuin muiden?

Vierailija
10.06.2011 |

Itse kuulin sen täältä ja sairastan masennusta. Miten maailmankuva poikkeaa muka muista?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ajatellut että miksi näin olisi? Miksi toivoa toiselle pahaa? Mitä nämä ihmiset saavat siitä että yhdellä menee huonosti? En kuitenkaan pysty heiltä viemään pahaa oloa. Miten tästä ajattelusta ulos?

Pyri olemaan mukavien ihmisten seurassa. Jos sinusta tuntuu, että joku haluaa sinulle pahaa, niin ajattele sen olevan hänen ongelmansa. Hänellä on luultavasti itsellään paha olla ja projisoi sitä sinuun. Tai sitten vain kuvittelet. Yritä unohtaa muiden ajattelut ja sanomiset, selität asiat itsellesi positiivisesti (esim. hänellä on huono päivä) ja unohdat koko jutun.

Helpommin sanottu kuin tehty, mutta harjoitteleminen helpottaa. Älä jää jauhamaan ikävästä henkilöstä kenellekään kolmannelle osapuolelle, vaan yrität aktiivisesti antaa jutun mennä ohi. Voit harjoitella myös anteeksiantoa ja yrittää ajatella ikävästä ihmisestä hyvää.

Nämä ovat minun keinojani.

terv. ex-masentunut

Vierailija
22/27 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ajatellut että miksi näin olisi? Miksi toivoa toiselle pahaa? Mitä nämä ihmiset saavat siitä että yhdellä menee huonosti? En kuitenkaan pysty heiltä viemään pahaa oloa. Miten tästä ajattelusta ulos?

Pyri olemaan mukavien ihmisten seurassa. Jos sinusta tuntuu, että joku haluaa sinulle pahaa, niin ajattele sen olevan hänen ongelmansa. Hänellä on luultavasti itsellään paha olla ja projisoi sitä sinuun. Tai sitten vain kuvittelet. Yritä unohtaa muiden ajattelut ja sanomiset, selität asiat itsellesi positiivisesti (esim. hänellä on huono päivä) ja unohdat koko jutun. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta harjoitteleminen helpottaa. Älä jää jauhamaan ikävästä henkilöstä kenellekään kolmannelle osapuolelle, vaan yrität aktiivisesti antaa jutun mennä ohi. Voit harjoitella myös anteeksiantoa ja yrittää ajatella ikävästä ihmisestä hyvää. Nämä ovat minun keinojani. terv. ex-masentunut

Ajattelitko sinäkin aikaisemmin näin että muut haluavat sinulle pahaa ja että eivät halua että parannut?

SEn olen huomannut että kun itse olen ns.hyvästä perheestä niin monesti ehkä sellaiselle toivotaan masennusta tai että menee huonosti kun taas huonoista oloista olevaa kannustetaan enempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itken täällä puolestasi, otan osaa suruunne :(.

Haluaisitko lyhyesti kertoa mihin lapsesi menehtyi. Mietin onko surun kokemisella eroa, jos lapsi menehtyy pitkään sairauteen, tai jos kyseessä on äkillinen tapaturma. Pystyittekö mitenkään varautumaan tilanteeseen? Toisaalta pitkän sairaudenkin seuraaminen varmaan hirveää.

Tätä on niin "terveellistä" lukea, olen se joka tuolla toisessa ketjussa murehtii stressaamisongelmiaan jossain muissa elämän "pikku"murheissa kuitenkin tällaisten rinnalla...

Vierailija
24/27 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kyllä, että ihmiset haluavat minulle pahaa. Tuntui, että jotkut olivat vahingoniloisia sairastumisestani ja ehkä kokivat olevansa yläpuolellani. En kyllä osaa ajatella, että kukaan olisi halunnut minun jäävän masentuneeksi. Joihinkin ihmisiin välit ovat viilentyneet.

Näin terveenäkin vielä järkyttää miten pahansuopia ihmiset voivat olla. Tyypillistä on se, että kasvotusten ollaan ystävällisiä, mutta selän takana puhutaan pahaa. Minusta se kertoo ihmisen todellisesta luonteesta. Yritän kuitenkin ajatella, että harva meistä on syntynyt sellaisina ja olosuhteet tekevät meistä helposti katkeria ja ikäviä ihmisiä. Olen itsekin ollut sellainen, mutta pyrin aktiivisesti olemaan parempi ihminen. Ihan itsekkäistä syistä: minulla on siten parempi olla.

Vierailija
25/27 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että se tuo lohtua kun edessä on ensin kevät ja kesä; valosaa ja lämmintä jossa surra. Ja sitä se on. Käelen kuumalla asfaltilla paljain jaloin ja koitan ajatella että se ei ole että menen kauemmas hetkistä lapsestani vaan että meidän jälleennäkeminen on aina lähempänä päivästä toiseen!

9

Ja tähän realisti sanoisi, että mitään jälleennäkemistä ei ole odotettavissa, mutta realistihan saattaa tietenkin tämän ajatuksen myötä masentua. Toisaalta on ehkä viisaampaa olla realisti ja oppia elämään todellisuuden kanssa sellaisena kuin sen havainnoi kuin elellä pilvilinnoissa, vaikka siellä saattaa olla hetkellisesti mukavampaa. Vaikka makuasia kai tämä on.

Vierailija
26/27 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se paskanpuhuminen ärsyttää suunnattomasti. Sanoisivat suoraan jos joku ärsyttää. Tai jos ärsytän vain olemisellani. Yritän toimia oikein ja kohdella ihmisiä tasavertaisesti ja oikeudenmukaisesti ja se ärsyttää että monet ovat niin pinnallisia tai haluavat olla jonkun yläpuolella. Mikä kilpailu tämä elämä on? Kaikki samaan multaan mennään ja silloin ei kuolemassa ole kukaan toisen yläpuolella. Siitä ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
27/27 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyota tekevilla, kirjailijat, taiteilijat ym, masennus on usein "ammattitauti".