Kuinka paljon painonne on raskausaikana noussut,
ja oletteko levinneet joka suuntaan? Entä miten olette raskauden jälkeen karistaneet kilot pois?
Kommentit (43)
1. +25kg
2. +20kg, mutta ennen synnytystä laihduin yhtäkkiä 8kg.
3. +30kg
4. nyt rv 27 ja +10kg, mutta lähtöpaino oli 8kg enemmän kuin "normaalisti". Kaikkeni teen, ettei paino nousisi kauheasti enää! :(
Aina olen saanut ylimääräiset kilot pois, mutta ikuinen syömishäiriö seuraa, joten elämäni on yhtä jojoilua. Koskaan en ole ylipainoinen ollut normitilassa, paitsi omassa "mielessäni". :( Pahimmillaan BMI 17.
joka lapselta, pois saanut itsestään n. 29, mutta 10 tuppas jäämään joka muksulta, niitä pudotellessa ei tule aika pitkäksi.
1.raskaus 6kg
2.raskaus 900g
3.raskaus 2,5kgEli aina laihduin raskauden aikana, lähtöpaino ollut aina kutakuinkin 54-55kg, eli normaalipaino.
Eikö paino ole noussut ihan liian vähän?
Tuon keskimmäisen raskauden aikana kyllä, seurattiin sikiön kasvua ja olin osastolla moneen otteeseen nesteytettävänä ja pahoinvointia yritettiin hillitä lääkkein. Seurasivat myös syömisiäni.
Muissa raskauksissa (ja ekahan oli ihan ok) ei puututtu millään tavoin.
painoni nousi noi 15 kg
Siitä jäi laitokselle heti 8 kg ja puolessa vuodessa tippui loput.
kummassakin raskaudessa (enkä ollut valas, vaan edelleen normaalipainoinen) ja noin 2 kk synnystysten jälkeen ollut normaalimitoissa.
joista synnärille jäi 7 kg. Eli 3kg jäi ylimääräistä ja se karisi itsekseen, mutta kylläkin vasta imetysajan jälkeen. Mulla oli sudennälkä koko ekan vuoden. Vyötärö ei ole yhtä kapoinen kuin ennen, mutta muuten en levinnyt yhtään esimerkiksi takapuolesta. Rinnatkin jäi lopulta isommiksi kuin alunperin. Nyt siis paino sama kuin ennen raskausaikaa. Lihasmassa kyllä kanssa pieneni eli höllyvää tuli tiukan lihan tilalle ja sitä on sitten yritetty kiinteytellä. Mä olen ihan vaan lenkkeillyt, uinut ja jumpannut. Ja yrittänyt syödä terveellisesti, monipuolisesti ja pieniä annoksia.
9kg painoindeksi 16 Synnytyksessä lähti se 9kg vauva oli kyllä pikkunen 2,7kg
Ensinnäkin, minun oli alkuraskaudessa syötävä koko ajan jotain, jotta pystyin käymään töissä (pahoinvointia). Syötävän oli oltava ns. kunnon ruokaa, mitkään porkkanat eivät auttaneet (kokeilin kyllä). Tästä syystä olin viikolla 16 lihonut jo 6 kiloa.
Loppuraskaudessa taas olen taipuvainen keräämään nestettä, painoni nousi pahimmillaan 1-2 kg viikossa, mutta se oli pelkkää turvotusta, joka lähti vauvan synnyttyä.
Kommenttisi on.. no... minusta hieman lapsellinen.
Ei se "valaaksi" lihominen aina ole oma valinta. Ole iloinen jos painosi ei noussut tuon enempää, mutta me ihmiset olemme erilaisia. Tulee varmaan yllätyksenä? :-P
Jonkin verran paino tippui synnytyksen jälkeen, mutta ylimääräistä jäi jotain 5-7 kg ja ne sain pois vasta kun lopetin imetyksen n vuoden jälkeen. Silloin paino lähti tippumaan ihan itestään, ilman laihduttamisia.
Nyt painan kumminkin 3 kg enemmän kuin ennen ekaa lasta. Ikääkin on tosin 12v enemmän.
ja 3kk synnytyksen jälkeen olin omissa mitoissani, eli 52kg. Nyt painan 50kg ja lapsi on 1,5-vuotias.
Ekasta 11 kiloa, puolen vuoden päästä oli jo miinuksella ja olin upeampi kuin ikinä.
Toisesta mennään varmaan samoihin.
Miten raskaus voi lihottaa joltain naaman? Mä olen ainakin yrittänyt tsempata painoni kanssa myös raskausaikana enkä voi kyllä ymmärtää sitä, että joku syö ihan vaan siksi että "raskaana saa". Sehän on lapsenkin terveyden kannalta huono asia. Onko teillä myös diabeteksen oireita tai korkeaa verenpainetta?
mua kans ärsyttää, kun ihmiset ei tajua, että raskaudet on erilaisia. tuskin kukaan tahallaan lihottaa itseään raskaana ollessaan. itse lopetin tupakanpolton ja söin lisäksi järkyttävään pahoinvointiin, plus sitten armoton ummetus. jos mitään ei vittu perseestä ulos tule, niin johonkinhan se sitten jää. vai mitä? ummetukseen en silloin tiennyt että raskaana saa ottaa esim. magnesiamaitoa.
tulos siis ekasta raskaudesta +20kg ja voi jessus sitä vittuilun määrää. olen 153 cm joten tollanen maha kyl näky...sit, imetysáikana oli järjetön makeanhimo, hormonit+armoton väsymys, pisti syömään. 7 kiloa vielä jälellä, tyttö 1,5v. tosin välissä oli sappileikkaus, mikä hidasti sitten laihdutusprojektia.
nyt uudelleen raskaana 15+5 ja paino noussut 0,5 kiloa.
Alkaessani odottamaan, painoin 57kg, ja synnärille mennessä (rv 40+1) painoin 60,4kg, eli siis 3,4kg tuli kokonaisuudessaan.
Söin hyvin ja herkuttelin runsaasti, ei ollut pahoinvointia merkittävästi, etovaa oloa ainoastaan alussa. Vauva kehittyi normaalisti, istukassa ei mitään vikaa, missään ei vikaa. Painoi 2,6kg syntyessään.
Lapsi nyt 4v. ja minä 50 kiloinen. En levinnyt enkä saanut raskausarpia, mutta se ei ole yhtään omaa ansiotani, mulle vaan sattu käymään näin onnekkaasti. Aivan hyvin olisin voinut olla (varsinkin niillä syömisillä) sellainen, joka lihoo 20kg ja saa raskausarpia.
mua kans ärsyttää, kun ihmiset ei tajua, että raskaudet on erilaisia. tuskin kukaan tahallaan lihottaa itseään raskaana ollessaan.
Mut eiks liika syöminen ole just sitä?
vauva syntyi 7kk sitten ja viellä 8kg ylimäärästä jäljellä
Mulla tuli 13kg lisää ja 2 vkoa synnytyksestä oli enää 2 kg ylimäärästä ja kuukausi synnytyksestä olin taas pieni ja saman painoinen kun aina ennenki =) en levinny muualle ku eteen tuli iiiiso pallomaha, kaunis se maha oli =)
Synnytyksestä 9,5v. ja edelleen taistelen kilojen kanssa. Ennen raskautta painoin 52kg, synnärillä 75kg, synnytksen jälkeen paino putosi itsekseen 62kg:aan ja siitä laihdutin 55kg:aan. Siitä se on sitten vuosien saatossa noussut 71kg:aan :(
Monta laihista takana ja retkahdus tapahtuu viimeistään -2kg:an jälkeen.
Viikko sitten aloitin karppaamisen, paino pudonnut viikossa 2,1kg ja ei mitään mielitekoja herkkujen suhteen, aiemmin olisi tässä vaiheessa perjantaita ollut jo dipit maustumassa ja sipsit odottamassa. Sekä karkit ja vielä jotain pientä. Toivottavasti nyt jaksan tsempata paremmin, inhottaa oma kroppa ja mietin koko ajan ulkona että mitä muut ajattelee. Ja olen sentään jo 33v. että ei mikään teini enää. Ei minua muuten muiden mielipiteet kiinnosta, vain tämä paino ahdistaa... Nyt siis 68,8kg, kova tsemppi päällä ja herkkuhimo kadonnut kokonaan.
1. 8 kg
2. 9 kg (kesäraskaus ja turvotti niin maan
penteleesti)
3. 4,5 kg
Kaikkien raskauksien alussa painoindeksini on ollut 21-22 (59-62 kg). Kaikki kilot ovat jääneet laitokselle. Kahdesta viimeisestä tuli miinuskiloja. Eipä noissa raskauskiloissa kauheasti ole ollut karistamista.
Enemmän tuli karistamista ensimmäisen lapsen kotivuoden aikana, kun paino nousi päivittäisten pullakahvittelujen ja jatkuvan napostelun takia kahdeksan kiloa uudelleen. Jeesus, että vitutti. Vuosi piti olla töissä, että kilot karisivat. Seuraavilla äitiyslomilla olin läksyni oppinut.
1.raskaus 6kg
2.raskaus 900g
3.raskaus 2,5kg
Eli aina laihduin raskauden aikana, lähtöpaino ollut aina kutakuinkin 54-55kg, eli normaalipaino.