Mitä teen-Äitini ei hyväksy miestäni hänen entisten virheiden vuoksi.
Meillä parisuhdeväkivaltaa taustalla (henkistä pääosin ja jonkin asteista fyysistäkin) ja mies ollut aika tyly vanhemmilleni ja äitini aina "aistinnut" jotain miehestä.. Noh,erosimme ja muutimme eri paikkakunnalle jopa. Tuona aikana mies ehti miettiä ja kasvaa henkisesti..on oikeasti muuttunut mies. Taisteli meidät takaisin ja perheen yhteen. Mutta äitini, hän ei hyväksy tätä eikä suostu edes antamaan miehelleni mahdollisuutta näyttää että on muuttanut käytöstään. Mies on nykyiseltään aivan ihana,unelmieni mies ja aijomme naimisiinkin. Aikaa kaikkeen on mennyt vuosia kuitenkin..äitini on minulle todella tärkeä, mutta tämä alkaa jo rasittaa ja asetun ehdottomasti mieheni puolelle..olisi vain niin mukavaa jos voisimme olla yhtä perhettä..mitä voisin sanoa äidilleni että lopettaa miehen parjauksen ja avaisi silmänsä?
Kommentit (22)
Anna aidillesi aikaa ja miehellsi mahdollisuus osoittaa hanen olevan muuttuneen.
Ymmarran hyvin aitiasi ja hanen epailyaan. Voi tosiaan olla etta miehesi on muuttunut mies, mutta aitisi tarvitsee todisteita siita pitkala Jalta... Ja niin varmaan tarvitset sinakin.
Toivottavasti aika nayttaa ja parantaa haavat.
hyvin harva aggressiivinen (sitähän puolisoon kohdistuva henkinen ja fyysinen väkivalta on, aggressiota) pystyy pysyvästi korjaamaan käyttäytymistään ilman ulkopuolista apua ja tukea.
En halua maalata piruja seinille, mutta tuoss aon suuri vaara, että ajaudutte vanhaan kaavaan jossain vaiheessa - ja äitisi taitaa tietää tämän.
Eri asia sitten jos miehesi on työstänyt aggressiivista käytöstään ammattilaisten kanssa (= terapia).
Äitisi tekee juuri sitä mitä pitääkin. Rakastaa sinua ja huolehtii sinusta.
Älä siis solvaa äitiäsi, vaan pyri osoittamaan hänelle, että mies on todellakin muuttunut. Mies itse tosin sen voi parhaiten osoittaa käytöksellään sinua ja anoppiaankin kohtaan. Miksi ette juttelisi yhdessä asiasta? Olisi kaikilla kivempi olo?
Kuinka kauan vaihe 1 eli miehen väkivaltaisuus kesti?
Kuinka kauan vaihe 2 eli väkivallaton aika on nyt kestänyt?
Itse arvioisin, että luottamus palaa silloin, kun vaiheen 2 pituus 2-3 kertaa vaiheen 1. Pahaa ei unohdeta ja suurin osa perheväkivallan käyttäjistä palaa vanhaan samaan.
Asunnon? Ylläpidon? Onko työtön? Yleensä miehillä on sellanen käsitys että ne omistaa sen naisen, kuinka paljon voit liikkua ja tehdä mitä haluat, rajoittaako mies sinua? Eli mistä nyt oikeesti on kyse?
sulla kenties omaisuutta? Muista avio-ehto, ja puhu siitä hyvissä ajoin ennen avioliittoa.
väkivaltaa lapselleni, vaikka kuinka olisi muuttunut
väkivallan uhri (mies pahoinpiteli). Se vain raaistui kerta kerralta. aina uskoin muuttumiseen, jota ei tapahtunutkaan.
ymmärrän äitiäsi.
kerro lisää, millaista oli pahoinpitely? miten mies on nyt kypsynyt?
Ja asumme vuokralla,saan mennä menojani kun haluan,käyn mm kynsihuolloissa,ystävien kanssa juhlimassa,salilla,lenkillä jne. Olemme kumpikin töissä ja rahat on yhteisiä vaikka omat tilit onkin. Mies on täysin vilpitön aikeissaan, ei hyödy minusta mitenkään.
Ymmärrän tavallaan äitiäni, mutta minä olen aikuinen ja tuollaisen kokemuksen jälkeen en enää astuisi samaan ansaan,huomaisin varoitusmerkit ajoissa. En kyllä usko että mieheni enää palaa entiseen, tietää mitä tapahtuu jos palaa ja se olisi hänelle maailmaloppu. ap
henkistä,haukkumista ja nälvimistä,raivoa. Uhkaus fyysisestä väkivallasta. Joskus humalapäissään heitti minut sängyltä,otti niskasta kiinni,tönäisi vähän, tuli niin lähelle kiinni kasvoihin ja raivosi..Nyt mies on oppinut puhumaan asiat läpi,ne eivät jää kaivelemaan eivätkä sitten purkaudu noin. ap
ettet nyt vaan olisi liian naivi.
vaikea uskoa,että mies olisi muka muuttunut.
ja vielä naimisiin menette..
Itse sinä olet sopan aiheuttanut, aikuistu jo vihdoin.
Se on sun ukkos, sun elämäs, sun virhees/onnes
miestäsi ollenkaan. Etkä voi sitä häneltä vaatia. Ehkä pidemmän ajan kuluessa näin käy, siihen voi vaikuttaa ainoastaan miehesi käytös nyt ja tulevaisuudessa. Toivon, että miehesi on oikeasti muuttunut, eikä vain osaa pitää itseään kurissa parin vuoden ajan.
En olisi missään tekemisissä miehen kanssa joka on joskus ollut väkivaltainen, ihan sitten ketä kohti tahansa. Mikset ap mieti, mistä huono itsetuntosi johtuu? Miksi et usko saavasi itsellesi kunnollista miesta? Usko pois, maailmassa on paljon miehiä, jotka eivät koskaan ole olleet väkivaltaisia ketään kohtaan. Sitten on niitä, jotka ovat olleet kerran, toisen, kolmannenkin ja tuskin osaavat lopettaa. Sori, mutta olen tässä äitisi puolella.
Siihen sinun ei ainakaan kannata uskoa jos mies väittää muuttuneensa ihan omin nokkineen, hah! Jos ei osaa luetella millaista ammattiapua on saanut 2-3 vuoden ajan, unohda koko mies. Yrittää vaan saada sinut takaisin nalkkiin ja nyrkin ja hellan väliin. Onhan noita nähty.
Meillä tytär seurusteli tuommoisen miehenkanssa, oli edellinenkin suhde loppunut naisen kanssa. Tytär uskoi, että hän saa loppumaan väkivaltaisen käytyksen, vielä mitä paheni vain. Lopputulos oli lapset otettiin huostaan ja tytär joutui ukon vangiksi neljän seinän sisälle. Ei siinä äitinä voi hevin unohtaa tuommoista. Heitä se mies. löydät varmasti paremman.
Mikä kumma teitä naisia vaivaa, kun pitää väkivaltaisia miehiä päästää lähimaillekaan? Kerran kun lyö niin soitto poliisille, jonka jälkeen ei pidä ainuttakaan sanaa vaihtaa kyseisen kusipään kanssa.
aikaisempi käytös ennustaa tulevaa. Laitappa miehesi koetukselle niin sitten vasta tiedät onko muuttunut oikeasti. Uskallatko?
että itse uskot miehesi muuttuneen. Äitisi ei tarvitse sitä uskoa.