Tämä perhe ei ole lastensa kanssa ikinä...
en yleensä päivittele täällä tällaisia, mutta tätä en voi käsittää: http://www2.hoitopaikka.net/2011/05/lasten-kodinhoitaja-espooseen.html
He etsivät hoitajaa, joka hakee lapset pk:sta ja on iltaruuan syömiseen asti. Tämän lisäksi vähintään kerran yötä kuussa ja yhden päivän viikonloppuisin. Jotenkin surullista, etteivät noin pienet lapset näe sitten ikinä vanhempiaan. Tässä tapauksessa en oikeasti ymmärrä, miksi ne lapset on pitänyt tehdä :(
Kommentit (75)
kannattais kyllä olla arvostelevan av-mamman ihan hiljaa, se voi hyvin olla että sä itse/sun miehes on töissä tän perheen firmassa.
palstamammoja taas liikkeellä. Ottaahan se varmasti päähän, kun ei voi rauhassa olla palstailemassa ja hoitaja huolehtisi lapsista ja kodista. Saisi kerran kuussa käydä miehenkin kanssa kahdestaan vaikka oopperassa!
Aloitetaas alusta, etsitään KODIN- ja lastenhoitajaa 24h/viikko, josta voidaan tarpeen mukaan joustaa suuntaan tai toiseen. Eli jos hommaan kuuluu, sen lasten haun ja iltaruoan lisäksi kaupassa käynti, pyykkihuolto ym. niin voihan se päivä alkaa jo vaikka klo 14, jolloin klo 18 vanhemmat tai toinen niistä voi tulla kotiin, juuri sopivasti, kun lapset syöneet ja on aikaa leikkiä ennen nukkumaan menoa!!
Mutta tämä nyt on ihan spekulaatiota, me emme todellakaan tiedä miten se sitten oikeasti menisi. Mutta kyllä tuo minustakin on yritetty tehdä juurikin niin, että lapsilla olisi hyvä olla. Ja paremmalta tuo kuulostaa kuin kiukkuinen mamma, joka hakee kiukuttelevat lapset hoidosta, hakee kotimatkalla pizzaa, tai mäkkipullaa. Syömisen jälkeen tuijotetaan junioria, kunnes ohjelmat loppuu ja sitten sänkyyn.
tätä nimenomaan siksi, että olen myös mieheni kanssa yrittäjä ja olen järjestänyt asiat niin, että voimme olla enemmän lapsemme kanssa. Tokihan mukana voisi olla iltaisin kodinhoitaja, jota juuri itsekin etsin, MUTTA en silti ymmärrä, miten joku tätä ilmoitusta lukeva pitää sitä todennäköisimpänä vaihtoehtona.
Minusta todennäköisintä tuon ilmon perusteella on, että vanhemmat näkevät lapsia juuri ennen nukkumaan menoa. Jo se, että haetaan lapset tarhasta, laitetaan yhdessä ruoka ja valvotaan, kun lapset syövät, täyttää yleensä koko illan - jos sen tekee joku muu, eipä siinä juuri aikaa lasten kanssa voi viettää.
Enkä sanonut, etteivät arvostaisi lapsiaan, siitä en tiedä mitään. Ihmettelinpä vaan, mikseivät noin pienten kanssa halua enempää aikaa viettää. Rikkaallehan se nimenomaan on mahdollista.
Ja vanhempi lapseni nukahtaa kymmeneltä, mutta keskiverto suomalainen - etenkin paljon töitä tekevä - menee todennäköisesti 8-9 välillä töihin, joten vievät lapset aikaisin... todellakin siis toivon, että lapset menevät nukkumaan aikaisemmin!
-ap
Ensinnäkin mitä asia teille kuuluu?
Toiseksi, ap & "kumppanitko" eivät koskaan käytä lastenhoitopalveluita sukulaisilta tai palkatuilta henkilöiltä?
Mistä sinä ap & "kumppanit" laskette paljonko perhe viettää yhteistä aikaa?
Suurinosa hakee lapsen päiväkodista klo. 17:00 ja on kotona 17:30-18:00.
Voi kauhistus jos hoitaja hakee lapset pk;sta 16:30 ja valmistaa päivällisen. Voi hirvitys sentään!! Herätkää jo tähän päivään!! Kamalaa kun säästävät sillä aikaa työpaikan ja pk;n välillä mm.
Törkeetä vetää "arvosta lapsia yhtään" kommentteja. Aivan älyttömän törkeetä!! Kateus se on mikä saa ihmisen lonksuttamaan leukojaan!Ap;n lapsi menee ehkä seiskalta nukkumaan, meillä mennään 20:30-21:00 .. vai että "normi" 3-vuotias. Mitäs normeja nämä oiken ovat?
Musta sä AP olet vaan törkeä. Elä ja anna muiden elää!
joissa sinä saatat olla töissä.
ap
kannattais kyllä olla arvostelevan av-mamman ihan hiljaa, se voi hyvin olla että sä itse/sun miehes on töissä tän perheen firmassa.
yrittäjä-äiti ja siltä pohjalta tätä ihmettelinkin, koska - etenkin, jos rahaa on - järjestäisin itse asiat töihin. Mikäli tässä on kyse yh-sairaanhoitajasta PYYDÄN ANTEEKSI. Mutta ymmärsin, että näin ei ole.
Sekin huvittaa, että täällä suurin osa on kiukulla puolustamassa. Miten kaikki muuttuu oikeutetuksi, kun näyttää olevan kyseessä rikas perhe. Jos täällä joku yh, tms, uskaltaa itkeä elämänsä rankkuutta, raivotaan, että 'jätä ne lapset tekemättä'. Mutta, kun rikkaat ihmiset (joilla on vara joka päivä pitää kodinhoitajaa/lastenhoitajaa), näyttävät lykkäävän lastenhoidon muille, sitä ratkaisua kehutaan kilvan :)
Ei ihme, etteivät päättäjät osaa tehdä kunnon ratkaisuja perheille.
ap
on se kyllä USKOMATONTA miten kateellista porukkaa normisuomalaiset on.
Ei tää asia kuulu teille mitenkään! Ettekste ymmärrä, että ihmiset on erilaisia ja elää elämänsä eri tavalla? Miten se teitä nyppii? Ja jos ne lapset nyt jotenkin vastoin KAIKKEA järkeä tästä kärsis, niin onpahan sitten aikuisena varaa mennä vanhempien maksamina kallonkutistajalle!
Te arvostelijat ootte oikeasti se syy, että naiset vieläkin on palkkakuopassa, epätasa-arvoisessa asemassa työelämässä esim. johtopaikkoja/hallituspaikkoja verrattaessa sukupuolijakaumia. Ja miten te sitten ette oo sitä mieltä, että naisministeritkään ei saisi olla ministereitä, jos on pieniä lapsia?? Newsflash: vaikka joku Lehtomäki on pitänyt pidempiä äitiysvapaita niin on sekin paljon poissa kotoa ollu kun lapset on pieniä. Ja näitä esimerkkejä riittää.
Hyi helkkari että te Nina Mikkos-wannabet aiheutatte mulle puistatuksia. Sen takia, että te ette edes VIITSI ajatella asioita/ottaa selvää asioista muiden kun oman napanne näkökulmasta.
Yök.
Minusta todennäköisintä tuon ilmon perusteella on, että vanhemmat näkevät lapsia juuri ennen nukkumaan menoa. Jo se, että haetaan lapset tarhasta, laitetaan yhdessä ruoka ja valvotaan, kun lapset syövät, täyttää yleensä koko illan - jos sen tekee joku muu, eipä siinä juuri aikaa lasten kanssa voi viettää.
Mutta jos joku muu tekee sen ruuan, ja hoitaa muitakin kodin askareita, jotka normaalisti olisivat vanhempien harteilla, eikö siinä nimenomaan jää ENEMMÄN aikaa lapsille? Vanhemmat voivat keskittyä vain ja ainoastaan lastensa kanssa seurusteluun! Todellista laatuaikaa joka hetki! Jos minulla olisi ylimääräistä rahaa, noin minäkin tekisin!
hakemaan lapset jo klo 14 esim. ja olemaan vaikka yhden päivän kotona - viikot eivät tulisi noin pienille liian pitkiksi. Sitten olisin itse heidän kanssaan illan, viimeistään 17-nukkuma-aika, kun kodinhoitaja siivoaisi. Lisäksi olisin itse lasten kanssa yhden päivän, jona aikana tunnin-kaksi hoitaisin sähköposteja. Viikonloppuna tekisin illalla myös pari tuntia hommia, kumpanakin päivänä.
Hei, mutta näinhän minä teenkin.
ap
taatusti palkkaisin hoitajan hakemaan lapset hoidosta, tekemään ruokaa ja hoitamaan kotia, esim. pesemään pyykkiä ja viikkaamaan sitä kaappeihin ja imuroimaan.
Silloin me vanhemmat saisimme keskittyä vain ja ainoastaan lapsiimme ja todella viettää aikaa heidän kanssaan töistä tultuamme!
joten tiedän faktaksi, että tietyn alan yrittäjä voisi järjestää elämänsä myös niin, että on lastensa kanssa enemmän. Ei vähemmän.
Ja tähän ei lasketa esim. ravintolan pitäjiä, mistä tässä ei olekaan kyse vaan nimenomaan minun alani yrittäjistä.
Se tästä asiasta.
t. ap
Mutta jos joku muu tekee sen ruuan, ja hoitaa muitakin kodin askareita, jotka normaalisti olisivat vanhempien harteilla, eikö siinä nimenomaan jää ENEMMÄN aikaa lapsille? Vanhemmat voivat keskittyä vain ja ainoastaan lastensa kanssa seurusteluun! Todellista laatuaikaa joka hetki! Jos minulla olisi ylimääräistä rahaa, noin minäkin tekisin!
jos neljä tuntia päivässä on vahdin tarve:(
Työhön sisältyy myös kaupassa käyntiä ja taloustöitä. Ne voi tehdä ennen kuin hakee lapset.
ja kykenemätön ajattelemaan asiaa muista, kuin omista näkökulmistaan.
Ja se tästä asiasta.
selvästi sanotaan, että lastenhoitajan työaika olisi klo 16:30-20:30. Lastenhoitaja hakee lapset päiväkodista. Ja on kodissa niin kauan, kun muksut valmiita yöpuulle. Hoitaja tekee siellä jotain pyykinviikkausta ja korjaa leluja ja tekee lapsille ruuan. Tuosta ei voi päätellä, missä vaiheessa vanhemmat tulevat kotiin.
Ja jos on varaa maksaa 1400e tuollaisesta työstä, täytyy vanhemmilla olla rutkasti ylimääräistä rahaa.
jo päiväkotipäivä on kovin pitkä. Sitten, jos on jollain tavalla hoitajan vastuulla illalla, onhan se rankkaa. En ymmärrä sitä, että lapset kasvatetaan nykypäivänä kotona, mutten ymmärrä tällaistakaan vaihtoehtoa. Jo pelkkä pk-päivä on pitkä, edes koulupäivä ei ole tuon pituinen ja päiväkodissa ollaan vieraiden hoivassa.
Miten voitte olla sitä mieltä, että se ei ole rankkaa lapsille. Olen nähnyt omissa lapsissani, että se on, kun joskus ovat pidemmän päivän päiväkodissa. Se, että Keski-Euroopassakin on näin, ei vähennä yhtään sitä, että se on mielestäni silti rankkaa ja jos olisi itselläni mahdollisuus, järjestäisin asiat niin, että lasten ei tulisi olla yli 6h päivässä hoidossa. Puhumattakaan vielä iltahoidossa.
Kun kerran oletetaan asianomaisen olevan tuo linkitetty yrittäjä.
Suurinosa hakee lapsen päiväkodista klo. 17:00 ja on kotona 17:30-18:00. Voi kauhistus jos hoitaja hakee lapset pk;sta 16:30 ja valmistaa päivällisen. Voi hirvitys sentään!! Herätkää jo tähän päivään!! Kamalaa kun säästävät sillä aikaa työpaikan ja pk;n välillä mm. Törkeetä vetää "arvosta lapsia yhtään" kommentteja. Aivan älyttömän törkeetä!! Kateus se on mikä saa ihmisen lonksuttamaan leukojaan! Ap;n lapsi menee ehkä seiskalta nukkumaan, meillä mennään 20:30-21:00 .. vai että "normi" 3-vuotias. Mitäs normeja nämä oiken ovat? Musta sä AP olet vaan törkeä. Elä ja anna muiden elää!
No mistäs sinä sitten päättelet, että suurinosa hakee lapsensa klo 17 päiväkodista? Ja meneekö muka suurimman osan matkaan päiväkodista kotiin 30 min - 1h? Ei tasan tarkkaan. Kai lapset nyt yleensä on kodin lähellä päiväkodissa. Ja itse kun haen lapsen päiväkodista klo 16.30 päivittäin (paitsi perjantaisin klo 16) niin vähintään puolet lapsista on siihen mennessä jo haettu. Ja asutaan alueella, jossa asunnot ovat kalliita ja vanhemmat korkeasti koulutettuja/hyvissä työpaikoissa. Koen itse toistuvasti huonoa omatuntoa siitä, että ehdin viettää lapsen kanssa niin vähän aikaa, mutta tuon ilmoituksen luettuani huomaan, että jotkut viettävät vielä huomattavan paljon vähemmän aikaa lapsen kanssa. Itse haaveilen siitä, että joku hoitaja hakisi lapsen esim. 1-2 kertaa viikossa päiväkodista, tekisi kotitöitä ja viikon ruuat valmiiksi, mutta en todellakaan haluaisi, että hoitaja hakee lapsen joka ikinen päivä hoidosta. Haluaisin itse olla lapsen elämässä läsnä paljon enemmän ja jos se olisi minulle taloudellisesti mahdollista niin todellakin sen järjestäisin.
Tästä on turha tehdä mitään tasa-arvo-asiaa. Täällähän suurimmassa osassa viestejä ihmetellään miten VANHEMMAT (huom. monikossa) eivät pysty tuon enempää lapsien kanssa viettämään aikaa. Jos äiti on kiireinen yrittäjä niin eikö isä voisi joustaa työajoistaan? Lapset ovat vain kerran pieniä, uraa voi tehdä myöhemminkin. Itse ihmettelen kyllä tuollaisia ratkaisuja, koska ei lasten lapsuutta voi rahalla mitata. En haluaisi, että lapseni näkee hoitajaa enemmän kuin minua (ja usein näin ollen myös kiintyy häneen enemmän kuin minuun).
Olen täysin samaa mieltä siitä, että normi päivähoitopäiväkin on lapselle tosi pitkä ja päiviä pitäisi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä lyhentämään tavalla tai toisella.
ja lapset "laadukkaan varhaiskasvatuksen piirissä" saamassa virikkeitä. Kun hoitaja hakee lapset äitii häärää hellan ääressä valmistamassa maukasta ja lisäaineetonta kotiruokaa ja paistaa pullaa. Kun lapset sitten saapuvat hoitajansa kanssa heitä vastaan tulvii ihana tuoreen pullan tuoksu. Illemmalla äiti vie toista lasta kehittäviin harrastuksiin ja hoitaja on toisen kanssa kotona ja sitten vaihdetaan vuoroja.