Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä perhe ei ole lastensa kanssa ikinä...

Vierailija
09.06.2011 |

en yleensä päivittele täällä tällaisia, mutta tätä en voi käsittää: http://www2.hoitopaikka.net/2011/05/lasten-kodinhoitaja-espooseen.html

He etsivät hoitajaa, joka hakee lapset pk:sta ja on iltaruuan syömiseen asti. Tämän lisäksi vähintään kerran yötä kuussa ja yhden päivän viikonloppuisin. Jotenkin surullista, etteivät noin pienet lapset näe sitten ikinä vanhempiaan. Tässä tapauksessa en oikeasti ymmärrä, miksi ne lapset on pitänyt tehdä :(

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän vanhempia miksi haluavat panostaa työhönsä noin paljon, kun vähän taustoja lueskelin. Mutta rehellisesti voin sanoa, että onneksi en ole heidän asemassaan, vaikka taloudellisesti meillä menee paljon huonommin. Toisaalta tuskinpa hekään meidän asemaamme vaihtaisivat.

Vierailija
22/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te keskustelette nyt ihmisistä, jotka voidaan tunnistaa ja onkin ilmeisesti jo tunnistettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oletettu työaika 4 h sisältäisi myös mm.kaupassa käyntiä, tavaroiden järjestelyä ja vaatehuoltoa.

Jos lapset haetaan esim.klo 16 (viimeistään 16.30) niin ehkä tuosta 4 h jäisi 2 h lastenhoitoa ja 2 h olisi jotain muuta? työaikaahan oltiin valmiita muokkaamaan työnhakijan toivomusten mukaan: esim. vain 2 h päivässä = pelkkä lasten hakeminen ja ruoan valmistus.

Olen ollut aupairina ja ihan normaali työnkuva tuo. Hain lapset päiväkodista klo 15 (HUOM! Ulkomailla se on yleensä oikeus ja varhaiskasvatusta, av:n mielestä päivähoito on suoraan saatanasta), tein ruoan ja söimme lasten kanssa tai koko perheen kanssa jos vanhemmat olivat kotona jo 17.30 kun söimme. Isä oli silloin matkatöissä ja äidillä suht. haastava työ. Toki mulle kuului myös siivous yms. koska olin "kokopäiväisenä".

Mun mielestä tuossa on vielä tosi hyvä palkka työaikaan nähden.

Vierailija
24/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuorotyössä ja mies matkatyössä. Eli kun sattuu mun iltavuoro ja mies pois kotoa niin silloin joudun palkkaamaan jonkun hoitajan illaksi. Pienille lapsillehan saisi ilta/yöhoidon päiväkodista mutta kun kaksi vanhinta ovat jo koulussa niin he eivät saa hoitopaikkaa. Toisaalta ovat vielä niin pieniä etteivät voi olla yksin kotonakaan ja huolehtia itseään nukkumaan.

Iltavuoroon mennessäni pystyn pitämään pienet lapset kotona ja viemään vasta iltapäivällä hoitoon, mutta kouluun on pakko mennä joten koululaisia en juuri ehdi silloin nähdä.

En tiedä oikeasti mikä tässä tilanteessa olisi järkevintä, tämä hoitaja kotiin on tuntunut parhaalta ajatukselta. Toinen vaihtoehto on irtisanoutua ja ruveta pph:ksi mutta ei houkuttele luopua vakityöstä ja onneksi päivävuorojen aikaan hoito-ongelmaa ei ole.

Vierailija
25/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuorotyössä ja mies matkatyössä. Eli kun sattuu mun iltavuoro ja mies pois kotoa niin silloin joudun palkkaamaan jonkun hoitajan illaksi. Pienille lapsillehan saisi ilta/yöhoidon päiväkodista mutta kun kaksi vanhinta ovat jo koulussa niin he eivät saa hoitopaikkaa. Toisaalta ovat vielä niin pieniä etteivät voi olla yksin kotonakaan ja huolehtia itseään nukkumaan. Iltavuoroon mennessäni pystyn pitämään pienet lapset kotona ja viemään vasta iltapäivällä hoitoon, mutta kouluun on pakko mennä joten koululaisia en juuri ehdi silloin nähdä. En tiedä oikeasti mikä tässä tilanteessa olisi järkevintä, tämä hoitaja kotiin on tuntunut parhaalta ajatukselta. Toinen vaihtoehto on irtisanoutua ja ruveta pph:ksi mutta ei houkuttele luopua vakityöstä ja onneksi päivävuorojen aikaan hoito-ongelmaa ei ole.

Me elämme juuri tuollaista elämää.

Toki alkuperäisen viestin perheellä on toinen tilanne, mutta olisi syytä ymmärtää että perheet ovat erilaisia ja globalisoituminen vaikuttaa perheisiinkin. Minusta paljon suurempi ongelma on sosioekonominen tausta.

Vierailija
26/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla tilanne, etteivät vanhemmat ole aina kovin pitkään töissä, mutta työpäivät ovat sekalaisen mittaisia eikä aina ennakoitavissa, jolloin helpointa on palkata hoitaja joka ilta neljäksi tunniksi. Tulee itse kotiin kun pääsee, ei olisi koskaan huolta ja järjestelemistä, kun hoitaja on aina paikalla. Ja on lisäksi tosiaan ns. kodinhoitaja auttamassa, eipä tarvitse tehdä iltaruokaa ja siivota keittiötä, vaan voi leikkiä lasten kanssa illat, sillä välin kun hoitaja huseeraa keittiössä.

Rahaa kun ilmeisesti löytyy ja haluavat pysyvän hoitaja, joten ei tarvitse säätää "maanantaina jos olisit puoli tuntia, tiistaina 3 tuntia, keskiviikkona et ollenkaan, torstaina ilmoitan milloin pääsen jne."

Eli ehkä ei sittenkään hullumpi ratkaisu

t. 23, joka harkitsee alkavansa sittenkin kateelliseksi

Vierailija
27/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kirjotti et sähköpostista voi päätellä ettei oo tavallinen perhe?! kuka vaan saa facebuuksähköpostin et aika huono päättely :DD

Vierailija
28/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilla on rahaa ja hoitaja otetaan iltaan asti, niin se on mielestäni vaan väärin, koska

- tällöin noin pieniä lapsia ei nähdä juuri koskaan

- perheellä ei nähdäkseni ole rahasta pulaa - joten asiat voisi järjestää toisin

3 ja 4-vuotiaille on pitkä aika olla ilman vanhempia - oli se sitten klo 6 tai myöhemmin, kun he tulevat. En nyt vaan usko, tunnen sen verran paljon yrittäjiä ja ura-ihmisiä, että tällaiseen menettelyyn on oikeasti niin suurta pakkoa, että itse siinä tilanteessa noin menettelisin. Vanhemmathan näyttävät olevan pois myös kerran kuussa viikonloppuna ja vähintään yhden illan... puhumattakaan, että heillä on ehkä sukulaisiakin lapaia joskus vahtimassa.

Näkevätkö lapsia siis koskaan? Kuusikin on muuten aika myöhä, jos normi 3-vuotias menee nukkumaan jo esim. seiskalta!

Vierailija
29/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa joka arki-ilta lapsia neljä tuntia, 16:30-20:30 ja lisäksi vielä lauantai-iltana neljä tuntia. Jos on noin rikas, niin voisi ajatella että arvostaisi lapsiaankin edes hieman... mut ei ilmeisesti voi.

Vierailija
30/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka (ainakin oli) töissä 11-18. Lapsi siis tarhassa tuolloin. Heräsivät siinä 9-10 maissa, lapsi sänkyyn 19-20, tarhasta tullessa jäivät ulos, siis lapsi leikki muiden kanssa ja äiti jutteli kavereiden kanssa. Viikonlopuista joka toisen oli isällään ja joka toisena hoidossa osan ajasta muualla. Ettei tarvi olla rikas vaikka ei lapsen kanssa haluaisi ollakaan. Muuttivat toisaalle, että en tiedä miten nykyään... Ja pieni lapsi kyseessä.

Vierailija
31/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilla on rahaa ja hoitaja otetaan iltaan asti, niin se on mielestäni vaan väärin, koska

- perheellä ei nähdäkseni ole rahasta pulaa - joten asiat voisi järjestää toisin

3 ja 4-vuotiaille on pitkä aika olla ilman vanhempia - oli se sitten klo 6 tai myöhemmin, kun he tulevat. En nyt vaan usko, tunnen sen verran paljon yrittäjiä ja ura-ihmisiä, että tällaiseen menettelyyn on oikeasti niin suurta pakkoa, että itse siinä tilanteessa noin menettelisin. Vanhemmathan näyttävät olevan pois myös kerran kuussa viikonloppuna ja vähintään yhden illan... puhumattakaan, että heillä on ehkä sukulaisiakin lapaia joskus vahtimassa.

Näkevätkö lapsia siis koskaan? Kuusikin on muuten aika myöhä, jos normi 3-vuotias menee nukkumaan jo esim. seiskalta!

ei lue vanhempien työaikoja ollenkaan. Eihän siitä käy lopulta ilmi kuinka paljon vanhemmat oikeasti ovat iltaisin pois ja kuinka paljon hoitaja on paikalla "varmuuden vuoksi" vaikka vanhemmatkin olisivat kotona.

Eikä kaikki kolmivuotiaat mene todellakaan noin aikaisin nukkumaan. Täälläkin on viime päivinä ollut keskusteluja kuinka jotkut tuon ikäiset ja nuoremmatkin nukkuvat vain 10-11 tuntia vuorokaudessa, josta siis osan päiväunina. Jos ei vielä tarvitse herätä hirveän aikaisin, lapset saattavat olla vielä monta tuntia hereillä kuuden jälkeen.

Vierailija
32/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusikin on muuten aika myöhä, jos normi 3-vuotias menee nukkumaan jo esim. seiskalta!

Reps. Siis ihan oikeasti, meillä lapsi ei edes 1-vuotiaana mennyt nukkumaan seiskalta, vaan klo 21.

Vierailija
33/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kirjotti et sähköpostista voi päätellä ettei oo tavallinen perhe?! kuka vaan saa facebuuksähköpostin et aika huono päättely :DD

Tästä neronleimauksesta. Jospa googletat sen osoitteen nimiosan niin ehkä tajuat jotain :DD

Vierailija
34/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon todella, että vanhemmat olisivat edes välillä paikalla iltaisin, vaikka hoitaja onkin palkattu. Sillä selvä. Toivottavasti eivät juokse rahan perässä, vaikka kuinka olisi perintö velvoittamassa. Pienet lapset kaipaavat iltaisin eniten omia vanhempiaan.

Vierailija
35/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset viedään vasta klo 13 tarhaan, ja menevät vielä nukkumaan kymmeneltä. Viikonloppuisinkin kodinhoitaja on iltaisin vain seurana, kun vanhemmat viettävät laatuaikaa lasten kanssa.

Tai sitten se todennäköisempi skenaario. Rikkaat yrittäjät tekevät pitkää päivää, mutta ne lapsetkin oli tehtävä, kun kaikilla muillakin on ja on kiva, et joku jatkaa sukua. Työmatkoilla ollaan lähes joka viikonloppu ja usein myös iltaisin ja omia vanhempia ei viitsi aina pyytää, joten joskus se lastenhoitaja. Täällä on joko aika naivia porukkaa tai sitten ette tunne kunnianhimoisia uraihmisiä. Minä tunnen ja tiedän näitä perheitä, joten uskon jälkimmäisen.

ei lue vanhempien työaikoja ollenkaan. Eihän siitä käy lopulta ilmi kuinka paljon vanhemmat oikeasti ovat iltaisin pois ja kuinka paljon hoitaja on paikalla "varmuuden vuoksi" vaikka vanhemmatkin olisivat kotona.

Eikä kaikki kolmivuotiaat mene todellakaan noin aikaisin nukkumaan. Täälläkin on viime päivinä ollut keskusteluja kuinka jotkut tuon ikäiset ja nuoremmatkin nukkuvat vain 10-11 tuntia vuorokaudessa, josta siis osan päiväunina. Jos ei vielä tarvitse herätä hirveän aikaisin, lapset saattavat olla vielä monta tuntia hereillä kuuden jälkeen.

Vierailija
36/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten mennyt meilläkään, mutta lähes kaikilla muilla kyllä mennään, joiden kanssa olen keskustellut.

Kuusikin on muuten aika myöhä, jos normi 3-vuotias menee nukkumaan jo esim. seiskalta!

Reps. Siis ihan oikeasti, meillä lapsi ei edes 1-vuotiaana mennyt nukkumaan seiskalta, vaan klo 21.

Vierailija
37/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja hakee 16:30, laittaa ruoan ja laittaa lapset nukkumiskuntoon, vanhemmat tulee duunista (ehkä lenkkipolun kautta, koska kunnosta täytyy huolehtia) 20:30 ja lukee iltasadun ja lapset nukahtaa klo 21 jolloin vanhemmat kaivaa läppärit esiin ja jatkaa töitä...

Vierailija
38/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reps. Vitsi, jos teillä ei mennyt, niin eihän kukaan muukaan mene!! Ei muuten mennyt meilläkään, mutta lähes kaikilla muilla kyllä mennään, joiden kanssa olen keskustellut.

Reps reps, tarkoitin sitä, että eri perheissä eri rytmit.

Vierailija
39/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin klo 12.00, hoitaja noutaa heidät 16.30 ja huolehtii ruuat jne. kun minä olen vauvan kanssa.

Olen lasteni kanssa enemmän kuin keskiverto palstamamma, vaikka meillä on kotona hoitaja.

Vierailija
40/75 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiin klo 12.00, hoitaja noutaa heidät 16.30 ja huolehtii ruuat jne. kun minä olen vauvan kanssa.

Olen lasteni kanssa enemmän kuin keskiverto palstamamma, vaikka meillä on kotona hoitaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi