Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamalin paikka jossa olet asunut?

Vierailija
09.06.2011 |

Kommentit (208)

Vierailija
21/208 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs on koskaan käynyt sielä niin tietää miksi se on niin kauhea..

Vierailija
22/208 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko tylsempää "kaupunkia" enää ollakaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/208 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikka rempallaan, ja mitään ei kuulemma tarvii tehdä. Nuoriso pitää grillikatosta mopoparkkina, jne.

Vierailija
24/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siellä väännetä miä, siä -kieltä? Min ja sin -jutut jne.? Joka Kouvolassa yrittää käyttää mä ja sä, kärsii jostain pikkukaupunkisyndroomasta ja yrittää liittää sitä Helsingin esikaupunkialueeseen. Mun mielestä Kouvolalla on ehdottomasti oma leimallinen murteensa niin kuin on Kotkallakin.

Eiköhän Kouvola ole aika tavallinen pikkukaupunki. Minusta on mukavaa, kun ei ole leimallisesti mitään seutua, esim. murteen suhteen. Täällä on paljon ihmisiä muuttanut joka puolelta, joten tapoja ja puhetyylejä on monenlaisia.

Vierailija
25/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kuopion petonen, paljon juoppoja, nistejä, pikkukoviksia jne....puukottavat toisiaa, kerran poliisiakin joka viikonloppu tai hilluvat aseiden kanssa ja on ulkonaliikkumiskieltoa jne.....ei lasten paikka...HYI!!!!!

Vierailija
26/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"murteita". Eli ei tota min ja sin väännetä kuin Kuusaalla/Voikkaalla... Ja "kouvolan murre/murteet" tosiaan kuulostaa selvästi erilaiselta kuin "kotkan murre", ainakin paikallisten korvaan.

Vierailija
27/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus 2000-luvun puolivälistä. Miehen työn takia sinne muutettiin ja 8kk kestettiin. Hirveä kokoomuskylä.

Vierailija
28/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOASin solu. Kämppikset kyllä ihan ok, mutta spuget möykkäs joka ilta kadulla, on siis ihan Malmin aseman vieressä.

Vierailija
29/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Saarijärvi on täynnä paskaa.

Näytetäänkö tellussa totuuden vastaista ohjelmaa... mun idoli Kimimkinen

;-)

Vierailija
30/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kouvolassa on omia paikallisia

"murteita". Eli ei tota min ja sin väännetä kuin Kuusaalla/Voikkaalla... Ja "kouvolan murre/murteet" tosiaan kuulostaa selvästi erilaiselta kuin "kotkan murre", ainakin paikallisten korvaan.

Aikoinaan sanottiin, että Suomen suurin murreraja kulki Kouvolan ja Kuusaan välissä, vaikka kaupunkien keskustojen välimatka oli 8 km. Kyllä Kouvolassa ainakin aiemmin oli oma selkeä murteensa.

Vierailija
31/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

;-)

Vaikka luulisi,että tvssä kaikki totta.Kiminkinen tekee synnytyksen jälkeisen tarkastuksen nopeasti,mutta pakollisten "toosakommenttien" siivittämänä! Onhan se kommee mualaisleäkär.

Vierailija
32/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

;-)

Vaikka luulisi,että tvssä kaikki totta.Kiminkinen tekee synnytyksen jälkeisen tarkastuksen nopeasti,mutta pakollisten "toosakommenttien" siivittämänä! Onhan se kommee mualaisleäkär.

Ainakin mun unelmat särkyi just ja menolippu Saarijärvelle on revitty! Luulin, että Kiminkinen on hyvä tyyppi! :/

Mutta vastaus kysymykseen: Loimaa, sinne menee minunkin pointsini! Ja niitä on täydet 10 ahdasmielisyydestä, jonkun sortin sisäsiittoisuudesta ja ihan silkasta ankeudesta!

Vierailija
33/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olosuhteiden pakosta asuttiin siellä puoli vuotta VVO:n vuokra-asunnossa. Ehkä johtuu siitä, että järjestely oli väliaikainen, mutta en viihtynyt siellä yhtään. Seutuna sinänsä ihan kaunista, luonto lähellä, mutta asunto oli pimeä ja jotenkin tunkkainen, tuntui että koko kesän olin hyttysten syöttinä, meidän autoon murtauduttiin ja kaupunkiin oli pitkä matka.

Linnainmaa Tampereella oli kesän ajan ihan ok, mutta siellä Piettasenkadun tienoolla kyllä näkyy, että on paljon vuokra-asuntoja. Hirveän sotkuista ja keväällä varsinkin kun lumet sulaa, niin pelkkää koiranpaskaa ja roskaa joka paikassa.

Noiden lisäksi olen asunut Tampereella Olkahisissa, Kissanmaalla ja Viialassa. Niistä ei valittamista.

Vierailija
34/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rivarissa vähän syrjässä, aika karseeta välillä.. oulun toppilassa viihdyin:)

Vierailija
35/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvä lääkäri.

Kun taas osan mielestä se on liian "kaveria" potilaan kanssa.

Itse olen Saarijärvellä asuva Saarijärvi-fani.

Ja Kiminkinen on mielestäni paras lääkäri ikinä

Karstulaan taas en astuisi jalallanikaan!!!!!!!

Vierailija
36/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on paljon sanoja joita ihmiset ovat tuoneet idästä ja Hämeestä Kouvolaan.

Murre ei ole leimallisesti mitään omaa vrt. vaikka savoon.

Puhekieli muistuttaa kirjakieltä aika pitkälle, sanoista vaan lyhennetään loppu pois.

Lyhentäminen on tyypillistä Kouvolan murretta, mutta Kouvolassa ei ole omia "omituiosia" sanoja ja puhetyyli muistuttaa kirjakielen nuottia.

Ja mä- sä -käytöstä. Nuoret käyttävät aika paljon mä ja sä sanoja Kouvolassa.

Vierailija
37/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvä lääkäri.

Kun taas osan mielestä se on liian "kaveria" potilaan kanssa.

Itse olen Saarijärvellä asuva Saarijärvi-fani.

Ja Kiminkinen on mielestäni paras lääkäri ikinä

Karstulaan taas en astuisi jalallanikaan!!!!!!!

Kyllä Kiminkinen hommansa osaa ja on ollut pahempiakin lääkäreitä,mutta henk.koht. en välittäisi kuulla miltä vehkeeni näyttää synnytyksen jälkeen..

Vierailija
38/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monelta suunnalta.

Äitiyspolia sanoo silakkamarkkinoiksi. Puhuu pillusta ja värkistä. Tekee asiattomia saneluita potilasta, siis muistakin asioista kuin alapään. Tyyliin paskaksihan se meni jne. Itkettää hoitajia ja konekirjoittajia, inhottava työkaveri.

Ja mikä ihmeellisintä: tv-sarjaa kuvataa hänen ollessaan virkavapaalla! Eli on itse valinnut potilaat sarjaan, ei todellakaan pidä mitään virallista vastaanottoa päivästä toiseen. Eihän kellään normaalilla tk-lääkärillä ole aikaa käydä katsomassa potilaitaan kotona tai keskussairaalassa, ruokiksella teettää polttopuutalkoita kyläläisillä jne. Ärsyttää se Kiminkisen tapa esittää asioita, luennoi mm. sairaankuljettajille ensihoidosta ja labranhoitajalla verikokeista. Ihan niinkun ne ei muutenkin niistä tietäisi, ehkä jopa hieman enemmän kun maalaislääkäri itse.

Vierailija
39/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarijärven sakkiin sekin luetaan. En tiedä paikkaa,missä enemmän ihmiset puhuisivat toisistaan pahaa! Jos pierasee,niin se lukee jo seuraavan päivän sanomalehdessä etusivulla.

Vierailija
40/208 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään äänieristyksiä ja yläkerran perhe ryyppäsi kaikki päivät ja lapset heräsi vastaavasti klo 7 la-aamuna ja juoksivat kuin norsut pitkin asuntoa. Eli joka viikonloppu earit päässä valvottiin klo 4 ja herätys klo 7 la ja su aamuna. Voi sitä ihanuutta. Asunnon myynyt naisopettaja sanoi, että on niin hiljaista :)) Helsingistä muutimme Espooseen ja nyt asumme pienessä rannikkokaupungissa meren rannalla omassa talossa, elämisen laatu noussut 100-kertaiseksi tuossa välissä.