Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vanhempien ammatti olisi lapsien kannalta kaikkein paras? Mistä olisi heille eniten

Vierailija
09.06.2011 |

hyötyä ja hyvää oloa elämässään?

Itse olen maatalosta kotoisin, ja vaikka siellä elin- ja kasvuympäristö oli ihan vertaansa vailla, niin muistan sen miten vanhemmilla ei koskaan tuntunut olevan aikaa meille lapsille, vaan he olivat aina töissä. Eli vanhemmat olivat siinä kotona, mutta eivät läsnä.

Samoin me lapset jouduimme heti jo pienenä osallistumaan tilan töihin.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet päivät, pitkä kesäloma, hyvä palkka.

Vierailija
2/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja peruskoulussa tai lukiossa.Lyhyet päivät, pitkä kesäloma, hyvä palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ope, ja hyvänä puolena lyhyehköt työpäivät ja pitkät lomat. Lapsen ei tartte olla yksin koulupäivän jälkeen kovin pitkään ja lomilla ei ollenkaan. Tosin usein isä ei pääse koulun juhliin, eikä vielä koskaan keväällä koulunloppuun juhlallisuuksiin ole päässyt.

Vierailija
4/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja peruskoulussa tai lukiossa Lyhyet päivät, pitkä kesäloma, hyvä palkka.

Hankin itse opettajan pätevyyden ihan lasten takia. Aikaisemmat työni teollisuuden palveluksessa asiantuntijatehtävissä. Nyt ei ole huolta kesälomista ja päivät järjellisen pituisia vaikka palkka onkin paljon huonompi kuin mihin muualla pystyisin. Mutta raha ei ole kaikki kaikessa, kyllä opettajan palkkakin on ihan ok työhön suhteutettuna.

Vierailija
5/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin laaja yleissivistys, joustavat työpäivät, hyvä palkka.

Minäkin voin tehdä nyt taas koko kesän töitä samalla, kun koululaiset lomailevat.

Vierailija
6/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin tämän omien lasten synnyttyä ja hankin aineenopettajan pätevyyden. Loistava ratkaisu!

Vierailija
7/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertainen työ, joka ei tule mukana kotiin, säännölliset työajat jne., ja varmaan voi tehdä myös osapäiväistä

Vierailija
8/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alalla toiminut eikä palkka päätä huimannut... Toimit ilmeisesti freelancerina?

Vierailija
9/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä palkka.

Vierailija
10/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä musta on aina ollut tosi hienoa ja elämää helpottavaa, että olen saanut lasten sairaudet korvatulehduksista alkaen tutkittua ja hoidettua itse, haavat paikattua, lääkkeet ostettua jne. Ja jos tarvitsen apua, osaan hakea sitä, pääsen helposti sairaalaan, kirjoitan lähetteet tutkimuksiin, voin tehdä siellä itse lapsille asioita jne. Kirjoitan reseptit, rokotteet pistän ennen matkoja, osaan selittää asiat jne. Lasten ei tartte pelätä lääkäreitä tai ylipäätään terveydenhuoltoa, he oppivat luonnostaan terveelliset elintavat ja ensiavun yms...

Opettajan työajat olisivat kyllä varsin mukavat, mutta silti mielestäni lääkärin taidoista on lasten kanssa suurempi hyöty.

Vierailija
11/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt, että jonain hammaslääkärinä tms. yksityispraktiikka voisi olla ihan hyvä. Työajat voi sopia sen mukaan mitä haluaa ja voisi tehdä jopa niin, ettäjakaisi päivät puolison kanssa ja lasten kanssa ei tarvitsisi olla hoidossa/yksin kotona ollenkaan.

Liksa kuitenkin kohtuullinen ja työt eivät taatusti lopu.

Vierailija
12/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnitella oman työaikansa sekä lomansa riippumatta muista. Esimerkiksi äitini on sairaanhoitaja vuorotyössä vuodeosastolla ja aina hänen on otettava huomioon kymmenen muun työntekijän toiveet. Itse olen fysioterapeutti poliklinikassa ja kun olen poissa, kukaan ei tee töitäni, mutta toisaalta voin itse sopia asiakastapaamisia toiselle päivälle tai viikolle enemmän ja toiselle vähemmän.

Yleensä kunnallisella puolella on vähemmän riskiä joutua viemään töitä kotiin kuin yksityisellä, vaikka palkka on huonompi.

Vierailija
13/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tulisi kaikki hyvät puolet yhdistettynä.

Opettaja:

- Lyhyet työpäivät ja pitkät kesälomat

Vierailija
14/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan työajat olisivat kyllä varsin mukavat, mutta silti mielestäni lääkärin taidoista on lasten kanssa suurempi hyöty.

[/quote]

Just joo... Lapseni ovat aina olleet erittäin terveitä ja me emme ole tarvinneet lääkäriä kuin kolme kertaa kuutena vuotena kahden lapsen kanssa. Sairaalassa emme ole olleet kertaakaan.

Eikö opettajan pedagoogisista taidoista ole lapselle hyötyä?

Ihme vastakkainasettelua.

-ope

Vierailija
15/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkapa yksityishammaslääkäri. Hemmetin hyvä liksa, mutta paljon vapaa-aikaa. Tai jokin muu omaa vastaanottoaan pitävä erikoislääkäri.

Tai miten olisi vaikkapa taidemuseon intendentti? Hyvä yleissivistys, mielenkiintoinen tuttavapiiri, päivätyö (jonkin verran toki työmatkoja ja edustamista), suht mukava palkkakin.

Opettajalla on pitkät lomat, mutta palkka ei ole kovin kaksinen ja aina siinä on se riesa, että vanhempien luennointihaluja saa hillitä kotonakin... ja kaverit kiusaa ja muut opet kyttää, että mites se opettajan kersa pärjää, huonostipa on kotona läksyt tehty ja kokeisiin valmistauduttu...

Vierailija
16/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa koulussa kuin vanhempansa, joten ei kukaan, kaverit tai opettajat, välttämättä tiedä ja osaa kytätä/kiusata lasta vanhempansa työn takia. Ja palkka-asiakin on suhteellinen.. minun puolisoni on kotona joka päivä klo 15 mennessä, lomalla koko kesän ja jouluna pari viikkoa - tähän nähden n. 3400 brutto on minusta ihan ok palkka.

Vierailija
17/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada välillä autokin rivarin pihalle, että naapurit näkee, ettei kannata ryppyillä meidän perheelle. Pitäisi lastemme kiusaajat kurissa ja voihan sitä poliisi isämme käydä välillä ojentamassa lapsia, sekä naapureita.

Lisäksi tietysti opettaja ja lääkäri.

Vierailija
18/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin istuu ammatinvalintamme lapsiperhearkeen. Suosittelen.

Vierailija
19/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. se opeperhe, jonka äiti on neuroottinen oikeinkirjoituksesta...

Vierailija
20/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa koulussa kuin vanhempansa, joten ei kukaan, kaverit tai opettajat, välttämättä tiedä ja osaa kytätä/kiusata lasta vanhempansa työn takia. Ja palkka-asiakin on suhteellinen.. minun puolisoni on kotona joka päivä klo 15 mennessä, lomalla koko kesän ja jouluna pari viikkoa - tähän nähden n. 3400 brutto on minusta ihan ok palkka.

tuon lisäksi tulee kumminkin aika lailla työajan ulkopuolistakin työtä. Sanoisin että akateemiselle se on jopa keskitasoa alempi palkka.

Toki voi olla, että lapsen opettaja ei tiedä, mitä lapsen vanhemmat tekevät. Ammatti yleensä kerrotaan lapsen yhteystietokaavakkeissa ja pienellä paikkakunnalla kyllä tiedetään kollegat.

-17-