Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vanhempien ammatti olisi lapsien kannalta kaikkein paras? Mistä olisi heille eniten

Vierailija
09.06.2011 |

hyötyä ja hyvää oloa elämässään?

Itse olen maatalosta kotoisin, ja vaikka siellä elin- ja kasvuympäristö oli ihan vertaansa vailla, niin muistan sen miten vanhemmilla ei koskaan tuntunut olevan aikaa meille lapsille, vaan he olivat aina töissä. Eli vanhemmat olivat siinä kotona, mutta eivät läsnä.

Samoin me lapset jouduimme heti jo pienenä osallistumaan tilan töihin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyötyä, kun vanhemmilla on jotain sanottavaa esim. kouluasioista. Heitä kuunnellaan aina.Ja kunnioitetaan mielipidettä.

Vierailija
22/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut lomat tosin aina yhtäaikaa lasten kans, se on iso etu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyötyä, kun vanhemmilla on jotain sanottavaa esim. kouluasioista. Heitä kuunnellaan aina.Ja kunnioitetaan mielipidettä.

Ollaan miehen kanssa toimittajia valtakunnallisissa tiedotusvälineissä ja et arvaakaan, miten ihmiset meihin suhtautuu ;-) JOSKUS siitä on hyötyäkin, mutta useinmiten minua lähinnä kiusaa se, miten asiallisiksi ja jopa ylikohteliaiksi se saattaa ihmiset tehdä (siksi yleensä en edes kerro ammattiani).

Vierailija
24/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja isäni isossa yrityksessä johtotehtävissä. Se se vasta olikin hyvä yhdistelmä. Pienenä sai olla kaikki kesät kotona, isompana sai helposti hyvän kesäduunin ;)

Vierailija
25/25 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pikkukaupungissa asia voi olla eri, myönnetään, niistä minulla ei ole kokemusta.

Palkasta vielä: progressiivinen verotus takaa sen, että jotta saisi selkeästi enemmän käteen kuin noin 3,5k€ tienaava, pitäisi bruttoansioiden olla huomattavasti korkeammat, mikä taas edellyttää suurimmassa osassa työtehtäviä selkeästi pidempää työviikkoa ja yleensä myös isompaa vastuuta.

Ja mitä pidempään opettaja on opettanut, sitä vähemmällä valmistelulla ym. pärjää eli viikkotuntimäärä jää hyvin kohtuulliseksi. Jolloin lapsille jää paljon aikaa, opettajavanhempi ei ole "aina töissä". Annan siis edelleenkin ääneni opettajalle, hyvä kombinaatio olisi tosiaan opettaja-lääkäri. :-)

18 tai jotain sinne päin