Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä iässä lakkasit uskomasta jeesus-satuihin ja jumalaan? ev

Vierailija
30.10.2005 |

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutusta 2 eri keskiasteen tutkintoa. Hitsi kun en muista mistä tuo tutkimus oli ja mistä siitä luin.

Vierailija
22/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto on vaan ollut yksi oppiaine muiden joukossa. Nyt asioita mietittyäni en todellakaan usko. Koulutukseltani olen maisteri ja ikää alle 30.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennenkin luulin olleeni ateisti, mutta elättelin salaa vielä jotain toivetta. Nyt en enää kerta kaikkiaan usko, vaikka se olisi paljon helpompaa henkisesti.

Vierailija
24/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandee erota kirkosta ja siirtää lapset et:n opetukseen. on jotenkin ristiriitaista kuulua kirkkoon, kastaa lapsensa ja silti olla nyreissään kristillisestä kasvatuksesta.

Logiikkaa, siskot!

Ope

Vierailija
25/35 |
01.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluan ehdottomasti lastenikin oppivan mahd.paljon rakastavasta Jumalasta, se antaa niin paljon voimaa ja lohtua, ja antaa tarkoituksen elamaan.

Vierailija
26/35 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sanotaanko näin päin, että mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän uskon. Lapsena oli lapsen usko, eikä sitä uskoa tarvinnut edes miettiä. Aikuistuessa tajusin, että minun pitää ihan itse henkilökohtaisesti tehdä päätös suuntaan tai toiseen, valita joku usko tai uskomattomuus. Valitsin uskon, koska en voinut rehellisesti ajateltuna olla uskomattakaan. Jos olisin valinnut toisin, niin olisin joutunut taistelemaan sen asian kanssa, siis mun olisi pitänyt yrittää olla uskomatta, olisi pitänyt vaientaa oman tunnon ääni ja Jumalan johdatus. Siihen kun en onneksi pystynyt, niin saan uskoa edelleen :) Usko on mulla niin vahvana sydämessä, että hyvin vaikeaa olisi sitä sielun paloa saada sammumaan!

Vierailija
27/35 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin sitten uskoa uudestaan kylläkin, vuosien päästä, ja uskoin edelleen.

Vierailija
28/35 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä en uskonut lainkaan, luulin että raamattu on satukirja

Vierailija
29/35 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tuli uskoon, minä kadotin loputkin rippeet.

Vierailija
30/35 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä meinaan tutkittu että matala koulutteiset eivät usko Jumalaan, vaan suurin osa korkeasti koulutettuja uskoo

Vierailija
31/35 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluun kun menin niin ihan ihmeissäni niistä jutuista olin. Yritin sitten olla kovin uskovaista siellä kun kuvittelin että niin kuuluu olla. Teininä sitten huomasin uskovaisuuteni olevan tekopyhää hymistelyä sillä en minä niihin juttuihin oikeasti koskaan osannut uskoa.

Vierailija
32/35 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 ilmoittaa olevansa insinööri

Vierailija
33/35 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin. Enkä edes halua olla uskomatta.

Vierailija
34/35 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riparilla aloin uskoa ja pyörin uskispiireissä melkein koko lukionkin. Sitten yhtäkkiä tajusin, etten oikeasti usko niihin juttuihin. Olin vain tullut niin aivopestyksi niissä piireissä.

Olen koulutukseltani FM ja ikää on nyt vähän yli 30 v.

Vierailija
35/35 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en usko kristilliseen Jumalaan tai Jeesukseen, mutta kunnioitan toisten uskoa. Monille se antaa voimaa. Kasva aikuiseksi.