YO-todistuksessa kaksi C:tä, yksi B, yksi A ja yksi I. Pääsenkö minnekään opiskelemaan?
Jotenkin vähän epäilyttää. Ehdotuksia, mihin tuollaisella todistuksella voisi päästä?
Kommentit (11)
riittävät alkuopinnot suorittanut (lukio / ammattikoulu). Esim. lääkikseen otetaan 40% hakijoista pelkän pääsykokeen perusteella, ja 60% todistus + pääsykoe - yhteispisteillä.
jos muuten menee hyvin tai jos se hylätty ei ole pakollinen aine.
Pääseekö tuolla todistuksella edes niihin pääsykokeisiin?
Ei mun mielestä pääsykokeisiin osallistumiseen ole mitään pisterajaa. Siis kunhan on ylioppilas (tai vastaava tutkinto).
yliopistoon ja amkkiin ei mitään asia, sun täytyy vaan sitten toivoa että onnistuisit pääsykokeessa 100-prosenttisesti
huonosta yo-todistuksesta ei oikeastaan ole muuhun kuin persepaperiksi, ikävä kyllä
Ei mun mielestä pääsykokeisiin osallistumiseen ole mitään pisterajaa. Siis kunhan on ylioppilas (tai vastaava tutkinto).
Ei sinne marssita kahta kättä heiluttaen, että mä tulin nyt! :D
Mutta yliopistoon on mahdollista päästä kaikkiin tiedekuntiin, joihin voi päästä koepistekiintiöllä.
Tietysti se vaatii sitä, että jaksaa ottaa pääsykokeisiin luvun tosissaan.
T:eräs koepistekiintiöllä sisään päässyt oikiksessa opiskeleva
Ei sinne marssita kahta kättä heiluttaen, että mä tulin nyt! :D
Yliopistoon ei ainakaan ole mitään esikarsintaa. Voi päästä sisään pelkän pääsykoemenestyksen perusteella.
Pääsee, kun on jossain pikkupaikkakunnalla yksiköitä joihin pääsee kuka vaan..
a osa pelkän pääsykokeen perusteella. Ja näissä on tietysti erilaiset pisterajat.
Eli kunhan luet pääsykoekirjat kunnolla, niin ei mitään ongelmaa.