Mitäs mieltä olette E-pillerien aloituksesta 15-vuotiaana
Näin tyttömme on suunnitellut...olin asiasta hämmentynyt tai olen vieläkin. On seurustellut puoli vuotta tosi kivan pojan kanssa, mutta nuoria ovat. Juttelin hänelle, että näissä asioissa ei kannata kiirehtiä ja neitsyyden voi menettää vain kerran. Kokee olevansa turvallisessa seurustelusuhteessa ja on kovin rakastunut. En asialle oikein mitään voi. Molemmat ovat vastuullisia ja fiksuja nuoria, mutta silti asia hämmentää. Millaisia kokemuksia muilla? Mietin hormoonien vaikutusta noin nuorelle tytölle. Selluliitiia yms. juttuja. Tytöllä on kyllä finnejäkin, joten niihin vois myös saada apua.
Kommentit (23)
En keksi mitään syytä, miksi 15v vakisuhteessa oleva tyttö ei saisi aloittaa pillereiden syöntiä?
Sitä vastoin tiedän monta ton ikäistä tyttöä, jotka ovat joutuneet tekemään abortin (ja yksi antoi lapsen adoptoitavaksi). Tuska molemmista on mukana vielä 10 vuoden päästäkin. Eli näen pillerit huomattavasti helpompana vaihtoehtona!
Neitsyyden hän menettää, pillereillä tai ilman. Minusta voit olla ylpeä tyttärstäsi, kun hän haluaa kunnon ehkäisyn.
Kivasti on tullut vastauksia ja kokekuksia. Kiitos:) Vieläkin kuulisin mielelläni asiasta. En ole aiheesta aiemmin kysellyt, mutta ilmeisesti aiheesta on ollut täällä keskustelua. Olen ollut jonkin aikaa pois sivuilta, joten ei sitten ole osunut silmiini. Asia on varmaan tuon ikäisillä aika yleinen ja hämmentää näemmä muitakin vanhempia. :)