Uskotko että sinusta tulee lapsenlapsillesi läheinen mummi? Vai onko sinulla poikalapsia?
Minulla on vain tyttöjä eli saan olla se läheisempi mummi, ihanaa! Av:ta kun lukee, niin tosi moni miniä ei anna lastensa edes jäädä anopin hoiviin. Onneksi ei ole tällaisia murheita, kun on vain tyttölapsia, niin tietää jo nyt, että saa sitten aikanaan tosi läheiset välit omiin lapsenlapsiin :)
Kommentit (32)
Minulla on vain tyttöjä eli saan olla se läheisempi mummi, ihanaa! Av:ta kun lukee, niin tosi moni miniä ei anna lastensa edes jäädä anopin hoiviin. Onneksi ei ole tällaisia murheita, kun on vain tyttölapsia, niin tietää jo nyt, että saa sitten aikanaan tosi läheiset välit omiin lapsenlapsiin :)
Minulle itselleni läheisempi mummo oli ja on edelleen isäni äiti. Eli mistäs kuvittelet, että tyttöjen äidit olisi niitä mieluisampia tai läheisempiä?
Myös minun lapsillani on KAKSI läheistä mummia. Sekä mieheni, että minun äitini ovat todella läheisiä!
Aika naiivilta vaikutat ap !
Ainoa lapseni, tytär. Uskoisin, että tulee läheiset välit lapsenlapsiin.
oma lapseni esim. on isänpuoleisen mumminsa kanssa tosi läheinen, vaikka olemme eronneetkin
Minulle itselleni läheisempi mummo oli ja on edelleen isäni äiti. Eli mistäs kuvittelet, että tyttöjen äidit olisi niitä mieluisampia tai läheisempiä?
Myös minun lapsillani on KAKSI läheistä mummia. Sekä mieheni, että minun äitini ovat todella läheisiä!Aika naiivilta vaikutat ap !
Mutta läheisyyttä ei voi tietää, ei se riipu sukupuolesta.
Lapseni ovat läheisempiä äitiini ja mieheni isään kuin omaan isääni tai mieheni äitiin. Se on persoonakysymys, eikä siis minulla ole siihen tekemistä. Läheisiä ovat kyllä kaikkien kanssa, mutta äitini ja mieheni isä osaavat parhaiten ottaa kontaktia lapsiin.
En anna lapsiani vielä kenellekään yöksi (1v8kk ja pian 7kk) enkä antaisi miehen äidille yksin hoidettavaksi lainkaan. Hän on 70-vuotias ja heikko voimiltaan ja jotenkin arka, en usko että hän pärjäisi jos taaperoni saisi raivarin jossain eikä suostuisi esimerkiksi kävelemään kotiin. Jopa vauvan vaipanvaihto on tosi työläs juttu mieheni äidille. Sen ymmärtää, sillä vauvani painaa jo 9kg.
Äidilleni voisin antaa vaikka molemmat, mutta hän on paljon suvereenimpi hoitaja eikä arkaile tai ole heikko. Mieheni vanhemmille voisin molemmille antaa, siis jos yhdessä hoitaisivat. Omalle isälleni en antaisi, sillä hänen huomiokykynsä on huonohko ja hän on hidas liikkeissään.
Enpä lainkaan tiedä miten itselleni käy. Kaukaista vielä.
Meillä kyllä mieheni äiti on paljon läheisempi kuin omani, käy useita kertoja viikossa kylässä ja hoitaa myös tarvittaessa. Omaani näemme vain jos jaksamme matkustaa 200 km ja silloinkin menemme minun mummollaan ja näemme muutaman tunnin äitiäni.
mutta onhan siinä totuuden siementä. Minulla on poikia. Ajattelen, että jos pojat löytävät itselleen kumppanin, jolla ei ole vanhempia, ovat juoppoja tms. niin sit mulla on tsäänssit olla se lähempi mummo. Jos musta mummo tulee.
Mutta toisaalta en taas toivoisi, että mahdollisella miniälläni olisi ollut helvetillinen lapsuus, eihän sellaista kukaan toiselle toivo. Mutta onhan niitä tapauksia :-(
Saa nähä, mitä elämä tuo.
millainen suhde minulla on parinkymmenen vuoden päästä lapsenlapsiini? Yhtä merkityksetöntä on, ovatko lapseni tyttöjä vai poikia (ovat).
Tärkeintä on se, millainen suhde minulla nyt ja tulevaisuudessa on lapsiini. Hyvä luoja!
mummi on läheisempi. Oma äitini asuu pohjoisessa ja näemme muutaman kerran vuodessa vain. Miehen äiti asuu parin kilsan päässä ja hoitaa lapsia muutaman kerran viikossa, lapsille hän on siis se läheisempi mummi.
Olen varmaan läheinen mummu ihan kaikille. Meilläkin anoppi on se läheisempi, vaikka asuu 120 km päässä, oma mutsi asuu 10 km, mutta sillä on läheisin suhde alkoholiin.
jaa-aa no meillä miehen äiti ei ole kiinnostunut edes rakentamaan läheistä suhdetta lapsenlapsiinsa, ei tyttärensä eikä poikansa (meidän) lapsenlapsiin. Silloin harvoin pari kertaa vuodessa kun nähdään, niin toki on ystävällinen ja leikkisä lapsille, mutta eipä parin hetken varassa oikein mitään läheistä suhdetta voi aikaansaada.
mun vanhemmat sitten pitävät yhteyttä monta kertaa viikossa ja näemme usein (vaikka asuvat kauempana). He sanoin ja teoin ilmaisevat että lapsenlapset ovat heille tosi tärkeitä.
Meillä miehen äiti on läheisempi lasten kanssa kuin oma äitini. Olemme hyvissä väleissä äitini kanssa, mutta läheisyys ei ole se sana, mikä kuvaa suhdetta lastenlapsiinsa.
Lapseni on päättäväinen luonne ja hän on pienestä asti sanonut, ettei koskaan aio naimisiin eikä hanki lapsia. On nyt murrosiässä.
Olisi kyllä kiva saada joskus lapsenlapsi, mutta minähän en siitä voi päättää.
Mun pojalle läheisin on anoppini.
Riippuu niin monesta asiasta tuo läheisyys. Vietimme lapsina paljon aikaa isän puolen isovanhempien kanssa, äidin äiti hoiti pitkään vaariani kotona, tällä oli Alzheimerin tauti. Isän vanhemmat asuivat myös samassa kaupungissa kuin oma perheeni. Myöhemmin, kun vaari kuoli, vietimme äidinäidinkin kanssa aikaa, mutta olimme jo isompia. Lisäksi isäni äiti on enemmän kaltaiseni.
Minulla on kaksi poikaa, joille toivon olevani läheinen mummi, omilla lapsillani kun ei ole aktiivisia isovanhempia, näemme muutamia kertoja vuodessa ja hyvä kun muistavat lasteni syntymäpäivät.
Meilläkin ainoa lasten kanssa tekemisissä oleva isovanhempi on mun anoppi. Ja ollaankin tekemisissä lähes päivittäin, lapset lomailevat mummolassa jne.
Toivoisin olevani lapsenlapsilleni hyvä mummi, lapseni ovat kyllä poikia kaikki 3 :)) ehkä sitten jos onnistun olemaan hyvä anoppi. Mulla ainakin on ihan paras.
meillä molemmat mummit asuvat alle 5 km päässä joten ovat yhtä läheisiä lapsilleni. Minustakin se on aika harvinaista ja ihanaa luksusta!
Tottakai se mummi on helposti läheisempi joka näkee lapsia useimmin ja asuu lähellä. Kyllä meidän lapset on hoidossa molemmilla mummilla yhtä paljon, olen hyvissä väleissä anopin kanssa vaikka luonnollisestikin välillä ärsyttää, ja anopille ei sitä ärsytystä kehtaa niin sanoa kuin omalle äidille. Ikävää jos jotkut äidit dissaavat isän puolen mummoa.