Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsi ei saisi nähdä aikuisia "kännissä"?

Vierailija
07.06.2011 |

En oikein ymmärrä, yhdellä nettifoorumilla jos toisellakin vaahdotaan tasaisin väliajoin, että mitäs nyt kun lapsi näki naapurin Jarmon / mummin / ukin / isän / äidin juovuksissa pihajuhlissa / häissä / aikuisten syntymäpäivillä, miten selitän tämän lapsille?

Siis mitä ihmettä?

Itse näin lapsena, kun vanhempani ottivat kohtuudella alkoholia, sekä myös kun olivat joskus juhlissa humalassa, samoin olen nähnyt sekä naapurit,isovanhemmat että tuttavaperheet ns. fiksusti alkoholin kanssa että myös tuhdissa humalassa.

Mistään ei traumoja jäänyt, päinvastoin itselle kuva siitä, että alkoholia voi käyttää fiksusti tai vähemmän fiksusti.

En ymmärrä, mistä tässä vaahdotaan, mikä on lapsen kehitykselle haitallista, jos hän näkee jonkun tutun humalassa?

Itse en juuri käytä alkoholia, koska en pidä siitä, mutta en aio lastani "varjella" viemällä juhlista pois kuuden aikaan illalla, ettei vain näe ketään sukulaista humalassa. Osaanhan minä aikuisena selittää, mistä humala johtuu ja mitä se on.

Selvennyksenä: sitä en hyväksy toki, että aikuiset kaikki kännäävät eikä lapsesta huolehdita, se on anteeksiantamatonta ja lastensuojeluasia, tai että alkoholinkäyttö on jokapäiväistä ja holtitonta.

ap, joka on vieläpä ammattikasvattaja

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitsit kaivaa vuosia vanhan ketjun esiin kehuaksesi omaa viinanjuontiasi. Skål sille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi