Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksestä asiaa!!

Vierailija
06.06.2011 |

Synnytin tuossa joku aika sitten ja mieltäni jäi painamaan sellainen typerä ja mitätön asia kuin..



En oikein luottanut kätilöön joka minua hoiti(jouduin neuvonantajaksi)ja sanoin hänelle jossain vaiheessa:"pää kii tai vedän sua turpaan" olin aika ilokaasuissa,enkä muista mitä se kätilö sanoi ennen sitä vai sanoiko mitään.En saanut puudutteita,(lääkärit ei osannu laittaa)ja olin aikas kipeä.



Jälkeenpäin minua epäiltiin äkkipikaiseksi,mutta kuitenkin niin että kysyttiin:"vai oliko se synnytys tilanne sellainen?"



Siis mitä,eikö muut kiroile?Ja miksi äkkipikaisuutta epäiltiin vasta sairaalasta lähtö päivänä,kun minulta oli jo kysytty jäikö mikään mietityttään.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ole ihan normaalia...kuitenkin se touhu sattuu melkoisesti ilman kunnon puudutteita. Eikä kokemuksesta taatusti tee yhtään miellyttävämpää jos sattuu saamaan tunarin kätilön tai lääkärin. Minä kirosin ja huusin myös melkoisesti ja ihan normaalina pidetiin..

Ei todellakaan ole normaalia. On eri asia, huutaako "perkele kun sattuu" vai "oo hiljaa tai vedän sua turpaan".

Jos ei kätilö tehnyt turpo-ilmoitusta niin syytä ainakin olisi ollut.

Vierailija
22/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sinä idiootti sitä pyysit uudelleen, se tuskin vaikutti puudutteen antamiseen siinä vaiheessa. Aivan oikein tuollaiselle kusipäälle, jos sitä vähän satutetaankin tahallaan.



Et osaa edes synnyttää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset




Et osaa edes synnyttää!

[/quote]




että tunari on joku muu ollut, kuin se kätilö

Vierailija
24/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti ap, mieti nyt hetki. Et muista kunnolla mitä tapahtui johtuen ilokaasusta ja kivuista. Saitko oikeasti huonoa kohtelua? Voiko supistus oikeasti alkaa kätilön käsittelystä?

Kohdunsuuta tarkoitin pyöräytti sanoinhan että koko synnytys oli sekava ja näin sen muistan.Niin eihän siitä kaasusta pää sekasin menny,mutta hyvin se supistus alkoi uudestaan sen kätilön käsittelyssä...

Vierailija
25/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ehkä joku viisaampi täällä voisi kertoa,onko se edes mahdollista.jos ei ole olen sitten kuvitellut asian.

Vierailija
26/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö tai kukaan muu ei voi aiheuttaa supistusta. Epämukava olo on taatusti voinut olla ja ollutkin. Se on normaalia synnytyksessä.

tunsin mitä kätilö teki,koska kivunlievitystä ei ollut mut ehkä joku viisaampi täällä voisi kertoa,onko se edes mahdollista.jos ei ole olen sitten kuvitellut asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ei tietenkään olla väkivaltainen. Mutta huutaminenkin on sallittua, vaikka meillä oli äänenkäyttöharjoituksia.



Mutta ap. Olet kyllä toiminut todella tökerösti, eikä tuota voi panna synnytyksen, eikä lääkityksen piikkiin. Eikä sitä paitsi ole mitenkään järkevää edes uhkailla sitä tahoa, jonka "armoilla" synnytyksessä on.

Vierailija
28/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilö tai kukaan muu ei voi aiheuttaa supistusta. Epämukava olo on taatusti voinut olla ja ollutkin. Se on normaalia synnytyksessä.

tunsin mitä kätilö teki,koska kivunlievitystä ei ollut mut ehkä joku viisaampi täällä voisi kertoa,onko se edes mahdollista.jos ei ole olen sitten kuvitellut asian.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1401979-kohdunsuun…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotahan ap, kun istukka irrotetaan. Se voi sattua ja kätilöt joutuvat painelemaan ihan kunnolla. Se ei tunnu kivalta.

Vierailija
30/34 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n sanomisesta ymmärrän, että kun kätilö pyöräytti kohdunsuuta, niin se aiheutti (samantien?) kivuliaan? supistuksen. Mutta vaikka kätilö olisi sen aiheuttanut, niin mitä sitten. Ei kai sillä ole väliä kuka tai mikä sen supistuksen aiheuttaa, supistukset sattuvat ja kuuluvat normaaliin synnytykseen (siis supistukset). Kivunlievityksestä on toivottavasti puhuttu heti alkuun eli että he tietävät mitä toivot ja sinä tiedät mitä on mahdollista saada.

kyllä voi!

Kätilö tai kukaan muu ei voi aiheuttaa supistusta. Epämukava olo on taatusti voinut olla ja ollutkin. Se on normaalia synnytyksessä.

tunsin mitä kätilö teki,koska kivunlievitystä ei ollut mut ehkä joku viisaampi täällä voisi kertoa,onko se edes mahdollista.jos ei ole olen sitten kuvitellut asian.

<a href="http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1401979-kohdunsuun…" alt="http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1401979-kohdunsuun…">http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1401979-kohdunsuun…;

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/34 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytysasiat saattaa pyöriä mielessä jonkun aikaa, tekemiset ja sanomiset. Kyllä se siitä, kun elämä pyörähtää taas käyntiin. Aina ei kemiat kohtaa kätilönkään kanssa, vaikka suunnittelisi synnytyksen kuinka tarkkaan. Hyvää työtähän ne siellä tekee. Hoitotyö vaan on sellaista, että jotku ottaa vahvan työroolin panssariksi ikävyyksien varalta. Se on aika tympeetä ympärillä oleville ihmisille / hoidettaville.

Vierailija
32/34 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ihan täysi idiootti. Jos olisin sinä, häpeäisin todella.



Onneksi nimesi ja naamasi on pantu varmasti muistiin, joten kannattanee hakeutua vähän eri paikkaan synnyttämään sitten seuraavan kerran.



Kohteletko muitakin ihmisiä noin? Uhkaat hakata omista virheistäsi?



EI jeesus millaiset apinat sitä sikiävätkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/34 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteella kätilö ei kuulosta kyllä yhtään ammattitaidottomalta tai synnytyksesi hoito poikkeukselliselta. Sinun asenteesi taas... On todellakin eri asia kiroilla noin yleensä kuin uhata kätilöä väkivallalla, kuten moni muukin on sanonut. Itsekin osaan olla paha suustani ja kiroilla kuin merimies, mutta sellaista tilannetta ei ole tullut vastaan, että tarvitsisi jotakin ihmistä alkaa uhkailemaan.

Vierailija
34/34 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysin että katsoisi kohdunsuun vastaus oli:"äskenhän se katsottiin",suostui lopulta ja ilmeisesti tahallaan pyöräytti sitä reunaa aihettaen kipeän supparin(mielestäni täysin asiatonta,olin edennyt oksitosiini tipassa hyvin koko ajan!!)ja sanoi:"lähden tästä tilaamaan puudutteen"

Siis jos en kivuliasta katselmusta olisi opastanut,oisi jäänyt sekin puudute yritys kokematta,vai mitä?

Kätilö katsoi kohdunsuun tilanteen, ja repi sitä auki, tai teki jotain muuta mikä sattui aivan järkyttävästi. Sen jälkeen mulla lähti megasupistus ja vauva syntyi samalla, vaikka siinä vaiheessa olin ollut auki vain 4cm. Sitten muutamassa minuutissa olin auki sen 10cm ja vauva syntyi. En kyllä enää anna katsoa kohdunsuuta, jos se tuollaista on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi