Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksestä asiaa!!

Vierailija
06.06.2011 |

Synnytin tuossa joku aika sitten ja mieltäni jäi painamaan sellainen typerä ja mitätön asia kuin..



En oikein luottanut kätilöön joka minua hoiti(jouduin neuvonantajaksi)ja sanoin hänelle jossain vaiheessa:"pää kii tai vedän sua turpaan" olin aika ilokaasuissa,enkä muista mitä se kätilö sanoi ennen sitä vai sanoiko mitään.En saanut puudutteita,(lääkärit ei osannu laittaa)ja olin aikas kipeä.



Jälkeenpäin minua epäiltiin äkkipikaiseksi,mutta kuitenkin niin että kysyttiin:"vai oliko se synnytys tilanne sellainen?"



Siis mitä,eikö muut kiroile?Ja miksi äkkipikaisuutta epäiltiin vasta sairaalasta lähtö päivänä,kun minulta oli jo kysytty jäikö mikään mietityttään.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kuitenkin se touhu sattuu melkoisesti ilman kunnon puudutteita. Eikä kokemuksesta taatusti tee yhtään miellyttävämpää jos sattuu saamaan tunarin kätilön tai lääkärin. Minä kirosin ja huusin myös melkoisesti ja ihan normaalina pidetiin..

Vierailija
2/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilöt tekee ns. turpo-ilmoituksia (turvallisuuden poikkeama) noista synnyttäjien uhkailuista, huutamisista tms. mutta itse hoitajana kirjaisin tuon ylös ja ottaisin myöhemmin puheeksi synnyttäjän kanssa. Ei se ole asiallista käyttäytymistä. Ehkä tuo synnytystäsi hoitanut kätilö oli töissä seuraavan kerran vasta sinä päivänä kun asia otettiin kanssasi puheeksi, ja oli toivonut, että asiasta sinulta kysytään. Sait siis tilaisuuden pyytää anteeksi tuota, tai tosiaan pistää sen synnytystilanteen piikkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kätilö sanoi että huuda vain jos se auttaa. Jossain vaiheessa taisin sanoa että ei se sieltä tule, no tulihan se. Melkein heti sen jälkeen =)

Vierailija
4/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilölle,ja muutenkin se synnytys oli aika hermoja raastava kätilöiden ja lääkäreiden juoksemisen takia.

Vierailija
5/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kiroillut missään kolmesta synnytyksestä, mutta en kyllä kiroile missään tilanteessa muutenkaan. Ponnistusvaiheessa hymisin toisessa synnytyksessä "ai-ai-ai-ai...". Olen kai ollut onnekas, kun olen saanut synnyttää osaavissa, ammattitaitoisissa käsissä. Olen saanut puudutetta (epiduraali) pyytäessäni sitä, mutta olen myös saanut synnyttää luomuna ilman mitään kivunlievitystä (ei edes ilokaasua tai kohdunkaulan puudutetta) juurikin siinä toisessa synnytyksessä, jossa vaikersin ponnistusvaiheessa.



Ei olisi kyllä tullut mieleen edes uhata vetää ketään turpaan. Miestä pyysin ensimmäisessä synnytyksessä olemaan puhumatta supistusten aikana. Pystyin keskittymään kipuun hiljaisuudessa paremmin.



Meitä on vain erilaisia. Enkä usko, että henkilökunta ottaa vakavasti kiroilua, suoraa huutoa ym. Ehkä se on ollut tuo suora uhkauksesi väkivallasta, joka on herättänyt heidän huomionsa. Toivottavasti lapsi kuitenkin saapui maailmaan hyvinvoivana, jos et ole kerta saanut ammattimaista hoitoa. Todella huono tuuri, jos kukaan henkilökunnasta ei ole osannut synnytystä hoitaa. Vai olikohan vika sittenkin jossakin muussa?

Vierailija
6/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiroilu ei ole ihan sama asia. Minusta tuollainen on asiatonta enkä yhtään ihmettele jos hoitaja tekee ilmoituksen. Ei mulla tulisi mieleenkään päästellä suustani tuollaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saanut puudutteita. En kyllä ilokaasuakaan,mutta en huutanut tai kironnut. En vain ole sellainen ihminen että raivoaisin vieraille ihmisille. Edes synnytyksessä..

Vierailija
8/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutaa kätilölle, että pää kiinni tai vedän sua turpaan

Synnytin tuossa joku aika sitten ja mieltäni jäi painamaan sellainen typerä ja mitätön asia kuin..

En oikein luottanut kätilöön joka minua hoiti(jouduin neuvonantajaksi)ja sanoin hänelle jossain vaiheessa:"pää kii tai vedän sua turpaan" olin aika ilokaasuissa,enkä muista mitä se kätilö sanoi ennen sitä vai sanoiko mitään.En saanut puudutteita,(lääkärit ei osannu laittaa)ja olin aikas kipeä.

Jälkeenpäin minua epäiltiin äkkipikaiseksi,mutta kuitenkin niin että kysyttiin:"vai oliko se synnytys tilanne sellainen?"

Siis mitä,eikö muut kiroile?Ja miksi äkkipikaisuutta epäiltiin vasta sairaalasta lähtö päivänä,kun minulta oli jo kysytty jäikö mikään mietityttään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiroilu ei ole ihan sama asia. Minusta tuollainen on asiatonta enkä yhtään ihmettele jos hoitaja tekee ilmoituksen. Ei mulla tulisi mieleenkään päästellä suustani tuollaisia.

Ja joo,sekaisin voi lääkkeistä olla..mutta mutta..tuo turpiinvedolla uhkaaminen on aika ylilyönti vaikka olisikin lipsahdus. Ihan hyvä,että jälkeenpäin ottivat puheeksi.

Mutta kait selitit siinä sinulta kysyttäessä asiasta,että et tajua miten suustasi moista tuli?

Vierailija
10/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä vähän eri asia kiroilla, kuin se, että uhkaa kätilöä väkivallalla... Ei oo tullu mieleenkään synnyttäessä ruveta kätilöitä rääkkäämään edes sanallisesti. Ja joo, pikkukakkosta synnyttäessäni 9kk sitten ei ollut mikään lempikätilö, eikä minkäänlaista kivunlievitystä, mutta silti... Taisin sanoa ainoastaan ulostulovaiheessa, että auta auta auta... :)



Ovat voineet kysyä senkin takia, että on huoli vauvan hyvinvoinnista. Jos olet äkkipikaisuuteen tai mahdolliseen väkivaltaan taipuvainen stressitilanteessa, saatathan käyttäytyä esim. jatkuvasti itkevää vauvaa kohtaa kärsimättömästi tai jopa väkivaltaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilöt tekee ns. turpo-ilmoituksia (turvallisuuden poikkeama) noista synnyttäjien uhkailuista, huutamisista tms. mutta itse hoitajana kirjaisin tuon ylös ja ottaisin myöhemmin puheeksi synnyttäjän kanssa. Ei se ole asiallista käyttäytymistä. Ehkä tuo synnytystäsi hoitanut kätilö oli töissä seuraavan kerran vasta sinä päivänä kun asia otettiin kanssasi puheeksi, ja oli toivonut, että asiasta sinulta kysytään. Sait siis tilaisuuden pyytää anteeksi tuota, tai tosiaan pistää sen synnytystilanteen piikkiin.

minulta anteeksi ammattitaidottomuuttaan,vai onko kätilöillä yleensäkin tapana odottaa ohjeita synnyttäjältä?

Vierailija
12/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilöt tekee ns. turpo-ilmoituksia (turvallisuuden poikkeama) noista synnyttäjien uhkailuista, huutamisista tms. mutta itse hoitajana kirjaisin tuon ylös ja ottaisin myöhemmin puheeksi synnyttäjän kanssa. Ei se ole asiallista käyttäytymistä. Ehkä tuo synnytystäsi hoitanut kätilö oli töissä seuraavan kerran vasta sinä päivänä kun asia otettiin kanssasi puheeksi, ja oli toivonut, että asiasta sinulta kysytään. Sait siis tilaisuuden pyytää anteeksi tuota, tai tosiaan pistää sen synnytystilanteen piikkiin.

minulta anteeksi ammattitaidottomuuttaan,vai onko kätilöillä yleensäkin tapana odottaa ohjeita synnyttäjältä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilöt tekee ns. turpo-ilmoituksia (turvallisuuden poikkeama) noista synnyttäjien uhkailuista, huutamisista tms. mutta itse hoitajana kirjaisin tuon ylös ja ottaisin myöhemmin puheeksi synnyttäjän kanssa. Ei se ole asiallista käyttäytymistä. Ehkä tuo synnytystäsi hoitanut kätilö oli töissä seuraavan kerran vasta sinä päivänä kun asia otettiin kanssasi puheeksi, ja oli toivonut, että asiasta sinulta kysytään. Sait siis tilaisuuden pyytää anteeksi tuota, tai tosiaan pistää sen synnytystilanteen piikkiin.

Oli vaan niin kurja tunne olla sellaisen käsissä,mut onnex sain vaihtoon kuten aiemmin sanoin.Ja siis tukihenkilön avulla joka oli koko ajan vierellä,ja pisti merkille kanssa tämänkin epäkohdan.

Enpä sitä kätilöä sen koommin nähnyt,mut oishan se ollu kiva selvittää henk.koht,niinhän sen ois pitänyt munkin mielestä mennä,mut et sit tälläsii saa kuulla jälestäpäin.Mistähän se kertoo?

minulta anteeksi ammattitaidottomuuttaan,vai onko kätilöillä yleensäkin tapana odottaa ohjeita synnyttäjältä?

Vierailija
14/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilöt tekee ns. turpo-ilmoituksia (turvallisuuden poikkeama) noista synnyttäjien uhkailuista, huutamisista tms. mutta itse hoitajana kirjaisin tuon ylös ja ottaisin myöhemmin puheeksi synnyttäjän kanssa. Ei se ole asiallista käyttäytymistä. Ehkä tuo synnytystäsi hoitanut kätilö oli töissä seuraavan kerran vasta sinä päivänä kun asia otettiin kanssasi puheeksi, ja oli toivonut, että asiasta sinulta kysytään. Sait siis tilaisuuden pyytää anteeksi tuota, tai tosiaan pistää sen synnytystilanteen piikkiin.

minulta anteeksi ammattitaidottomuuttaan,vai onko kätilöillä yleensäkin tapana odottaa ohjeita synnyttäjältä?

kätilöt tekee ns. turpo-ilmoituksia (turvallisuuden poikkeama) noista synnyttäjien uhkailuista, huutamisista tms. mutta itse hoitajana kirjaisin tuon ylös ja ottaisin myöhemmin puheeksi synnyttäjän kanssa. Ei se ole asiallista käyttäytymistä. Ehkä tuo synnytystäsi hoitanut kätilö oli töissä seuraavan kerran vasta sinä päivänä kun asia otettiin kanssasi puheeksi, ja oli toivonut, että asiasta sinulta kysytään. Sait siis tilaisuuden pyytää anteeksi tuota, tai tosiaan pistää sen synnytystilanteen piikkiin.

minulta anteeksi ammattitaidottomuuttaan,vai onko kätilöillä yleensäkin tapana odottaa ohjeita synnyttäjältä?

Mä en käsitä, miten noin tyhmä ylipäätänsä on pystynyt lisääntymään, älynnyt sen verran mikä minne laitetaan siinä touhussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap on lääkkeistä niin sekaisin, ettei edes muista mitä todellisuudessa tapahtui. Kannttaisiko ottaa ihan selvää, ennen kuin lähtee syyttelemään.

Oletko ihan terve

Vierailija
16/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilölle,ja muutenkin se synnytys oli aika hermoja raastava kätilöiden ja lääkäreiden juoksemisen takia.

et samoilla kätilöillä ja lääkäreillä saattoi olla sinun lisäksi viisi synnytystä meneillään.Mnen nyt itsees ja mieti puheitas.

Ilokaasun ei sitäpaitsi pitäisi juovuttaa niin et käytös muutttuu agressiiviseksi.Ei kätilöiden tarvitse mitä tahansa sietää.

Vierailija
17/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysin että katsoisi kohdunsuun vastaus oli:"äskenhän se katsottiin",suostui lopulta ja ilmeisesti tahallaan pyöräytti sitä reunaa aihettaen kipeän supparin(mielestäni täysin asiatonta,olin edennyt oksitosiini tipassa hyvin koko ajan!!)ja sanoi:"lähden tästä tilaamaan puudutteen"



Siis jos en kivuliasta katselmusta olisi opastanut,oisi jäänyt sekin puudute yritys kokematta,vai mitä?

Vierailija
18/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahalleen kätilö aiheutti supistuksen jotta sua sattuis??

"reps" =D =D =D

Vierailija
19/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mitään opastanut vaan pyysit/käskit kurkaamaan alapäähäsi.

Ja mitä reunaa kätilö pyöräytti..?

Nyt en kyllä yhtään ja kaksi kertaa olen synnyttänyt.. Ei ihme, että sinua on äkkipikaiseksi epäilty.

pyysin että katsoisi kohdunsuun vastaus oli:"äskenhän se katsottiin",suostui lopulta ja ilmeisesti tahallaan pyöräytti sitä reunaa aihettaen kipeän supparin(mielestäni täysin asiatonta,olin edennyt oksitosiini tipassa hyvin koko ajan!!)ja sanoi:"lähden tästä tilaamaan puudutteen"

Siis jos en kivuliasta katselmusta olisi opastanut,oisi jäänyt sekin puudute yritys kokematta,vai mitä?

Vierailija
20/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoinhan että koko synnytys oli sekava ja näin sen muistan.Niin eihän siitä kaasusta pää sekasin menny,mutta hyvin se supistus alkoi uudestaan sen kätilön käsittelyssä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä