Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä teillä on ollut yliopisto-opinnoista? Mulla ei just mitään.

Vierailija
06.06.2011 |

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikenlaisia tekemisen taitoja, erityisesti oma-aloitteisuutta ja varmuutta tehdä päätöksiä ja esityksiä asioista, kun kerta osaa jutut. Tuli eräänlainen kehittämisdraivi päälle, en tyydy siihen, miten asiat on juuri nyt. Tiedän, miten ne voisivat olla paremmin.

terv. ekonomisti

Vierailija
42/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yliopiston anti on tiivistettävissä tuohon ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viihdyn todella hyvin. Lisäksi ansaitsen hyvin.

Vierailija
44/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole sidottu tiettyihin kellonaikoihin. Ja niiden opintojen ansiosta olen voinut tasoittaa omien lasteni koulutietä.

Vierailija
45/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yliopiston anti on tiivistettävissä tuohon ;)

jos on halunnut esim. lääkäriksi, lakimieheksi, opettajaksi, farmaseutiksi jne. Sehän nyt riippuu ihan siitä mitä opiskelee, että minne kannattaa mennä. Tuskin sairaanhoitaja tarvitsee yliopisto-opintoja sen kummemmin mihinkään.

Vierailija
46/55 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole saanut yliopisto-opinnoista juuri muuta kuin muutamat hyvät naurut. Olin suht avarakatseinen ja sivistynyt jo yo-opinnot aloittaessani, mutta ehkä vuosikausia kestänyt itsestäänselvyyksien toistelu on kasvattanut luonnetta kärsivällisemmäksi.

Olette kai alun perinkin menneet väärälle alalle. Ei ainakaan kuulosta yhtään motivoituneelta. Miksi ihmeessä valitsitte yliopiston?

Ja itse en ainakaan ole törmännyt opiskelu-urani aikana itsestäänselvyyksien toisteluun. Viestisi kuulostaa huonolta provolta, ihan kuin et tietäisi mitään akateemisesta tutkimuksesta. Tai sitten olet opiskellut todella kehnosti. Joka tapauksessa olen pahoillani puolestasi.

t. gradua vaille humanisti

Ei kannattaisi opiskella alaa, jonka haltsaa jo. Tiedossa on vain vuosikausien kafkamainen farssi. Toisaalta jos haluaa ne autuaaksitekevät paperit, ne luulisi tulevan helpoiten alalta, jonka jo tuntee. Toisaalta motivaatio voi todellakin hävitä vuosien varrella kun ei koskaan opi mitään uutta.

Vierailija
47/55 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opintoni ovat ihan välttämättömiä työssäni, jota teen. En siis olisi missään nimessä saanut tätä paikkaa (vakinainen) ilman yliopistotutkintoa...Ja olen siis unelmahommassani :).

Vierailija
48/55 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT ala ei ole oikein eläkepaikka.

MISSÄ töissä ajaa vastavalmistuneet sen edelle että on vanhempi ja työkokemusta vs. vastavalmistunut (vailla kokemusta)??

Vierailija
49/55 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkinnosta ei ole ollut mitään hyötyä noin työpaikan kannalta, paitsi että kun töihin tulee englanninkielinen asiakas, minut saatetaan hakea apuun, ja jonkin verran kirjoittelen ohjekirjeitä englanninkielisille. Mutta ei siitä pahemmin lisää liksaa saa.

Työpaikka löytyi ihan muulta alalta. Siinä tarvittaisiin kirjanpidon tuntemusta ja tilinpäätöksen opiskelua. Olen joutunut sitten työn ohessa niitä lukemaan ja tutustumaan työn kautta aiheeseen.

Minulle yliopisto-opinnot antoivat lähinnä yleissivistystä ja opettivat tieteellistä ajattelua sekä kriittisyyttä. Taloudellista hyötyä niistä ei tainnut olla. Opettajaksi en koskaan halunnutkaan.

Vierailija
50/55 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole saanut yliopisto-opinnoista juuri muuta kuin muutamat hyvät naurut. Olin suht avarakatseinen ja sivistynyt jo yo-opinnot aloittaessani, mutta ehkä vuosikausia kestänyt itsestäänselvyyksien toistelu on kasvattanut luonnetta kärsivällisemmäksi.

Olette kai alun perinkin menneet väärälle alalle. Ei ainakaan kuulosta yhtään motivoituneelta. Miksi ihmeessä valitsitte yliopiston?

Ja itse en ainakaan ole törmännyt opiskelu-urani aikana itsestäänselvyyksien toisteluun. Viestisi kuulostaa huonolta provolta, ihan kuin et tietäisi mitään akateemisesta tutkimuksesta. Tai sitten olet opiskellut todella kehnosti. Joka tapauksessa olen pahoillani puolestasi.

Ei kannattaisi opiskella alaa, jonka haltsaa jo. Tiedossa on vain vuosikausien kafkamainen farssi. Toisaalta jos haluaa ne autuaaksitekevät paperit, ne luulisi tulevan helpoiten alalta, jonka jo tuntee. Toisaalta motivaatio voi todellakin hävitä vuosien varrella kun ei koskaan opi mitään uutta.

Vaikka yleensä kaikki fuksit kuvittelevat olevansa jo niin perhanan fiksuja, ettei niiden tarvitse oppia mitään uutta :). Saatetaan esim. käyttää ontuvaa allegoriaa "kafkamainen farssi" tuntematta kunnolla Kafkan tuotantoa tai ihmiskäistystä. Sitä saatetaan lainataan vain siksi, että etäisesti muistetaan kuinka äikän maikka puhui lukiossa, että teoksessa Linna on ahdistava tunnelma.

Haluaisin todella tuntea jonkun, joka osaa jo ennen yliopistoon pääsyä ihan KAIKEN kirjallisuudesta, arkeologiasta, folkloristiikasta tai historiasta.

Vierailija
51/55 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen mukana vakituisen viran, joten paljonkin hyötyä näinä epävarmoina aikoina.

Vierailija
52/55 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä 'hyötyä' ole ollutkaan, mutta ymmärrys on kasvanut. Jos hyötyä haluaisin, rupeaisin putkinaiseksi.

Vierailija
53/55 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kk työkokemuksella... joten todellakin oli opinnoista hyötyä!

Vierailija
54/55 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisuutta arvostetaan ja yliopiston käyneitä pidetään automaattisesti fiksuina. Älykkyyttään ei siis tarvitse enää ihmeemmin todistella. Ts. olen saanut auktoriteettiä.

Olen saanut itselleni myös ihanan miehen, joka etsi nimenomaan korkeasti koulutettua naista, koska itsekin on.

Niin, ja sain kaupan päälle myös hyvän viran.

Koen olevani onnistunut.

Vierailija
55/55 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi-insinöörin koulutuksesta on ainakin hyötynä, että työt tulee tehtyä ja ongelmat ratkotaan tavalla tai toisella. Ei ole mahdollisuutta sanoa, etten osaa tai ei ole minun vastuullani. Aika vähän enää teen itse sellaista, mitä opiskelin, mutta perusasioiden ymmärtäminen on edelleen tarpeen joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän