Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hyötyä teillä on ollut yliopisto-opinnoista? Mulla ei just mitään.

Vierailija
06.06.2011 |

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätevyyden, ammatin ja viran. Lisäksi olen oppinut valtavasti asioita monelta eri kantilta ihan sivistyksen kannalta. lehtori

Vierailija
2/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä minä olisin jossakin muussa, mahdollisesti paremmassa paikassa, jos olisin jäänyt johonkin muinaiseen työpaikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin pääaineena ranskan kieltä. En ole saanut vakituista työtä. Sijaisuuksia oisi voinut tehdä ilman yliopistotutkintoakin. Hukkaan meni 6 vuotta ja yhteiskunnan varoja. Open pätevyyskin ruli hankittua turhaan.

Vierailija
4/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkallisen kesäloman ja vakituisen työsuhteen. Olen voinut hankkia asunnon ja suunnitella elämääni eteenpäin. Onhan siitå ollut melkoisesti hyötyä.

Vierailija
5/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan enemmän koulutusta kuin monella teistä.

Muut ominaisuudet ratkaisee - ei pelkästään koulutus - sen mitä ja miten työelämätilanne kehittyy.

Vierailija
6/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus edelliseen.

Vierailija
7/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelemaan loogisesti ja analyyttisesti.

Sain viran ja 90000e vuositulot.

Vierailija
8/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työkkärin harjoittelut tapahtuu itseä kiinnostavissa työpaikoissa, vaikka vakitöistä on turha unelmoida. Helpompi noita on silti tehdä, kun pääsee käyttämään omaa ammattitaitoaan niissä, eikä tunnu niin ahdistavalta kuin varmaan joku satunnaisempi harjoittelupaikka tuntuisi. Valitettavasti kun töitä ei heti ollut, niin vastavalmistuneet alkavat ajaa edelle.

Noin muuten en silti olisi voinut kuvitella itseäni ilman ko. opintoja. Tiesin etukäteen ottavani riskin (tosin silti alani työllistä esim. humanistia paremmin, mutta ei täystyöllisyyttä ole, joten pari ihmistä aina putoaa väliin), mutta se tietomäärä, ja taito omaksua suuria tietomääriä, asioiden ajattelu eri näkökulmista ym. asiat ovat minulle niin tärkeitä, että en voi kuvitella elämää ilman niitä, varsinkin kun juuri ennen opintojen aloittamista sain vihdoin terveen paperit pitkäaikaisesta sairaudesta ja tuntui siltä, että jokainen hetki voi olla se elämän viimeinen.

Yliopisto-opintoja ei-lääkäri/opettaja/lakimies jne. aloille harkitsevia neuvon aina, että kannattaa mennä vain, jos tuntuu siltä, että 20 vuoden päästä katuisi sitä, että ne jäivät tekemättä. Pelkkä "ihan kiva" ei riitä tuon riskin ottamiseen.

Vierailija
9/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kertakaikkiaan saa mitään työtä, mihin ei tarvita koulutusta. Epäillään että tuo lähtee heti, siinä on jotain vikaa tms. Ainakaan ei maisteria oteta edes haastatteluun.

Valmistumisesta on nyt kolme vuotta ja tutkintotodistuksella saisi edellä mainittua seikkaa lukuun ottamatta pyyhkiä takapuolensa, koska työkokemusta ei ole ja uusia 25-vuotiaita valmistuu tuorein tiedoin ilman työttömyyshistoriaa.

Joo, itsetuhoisuus on mielessä ajoittain, mutta pääseehän työtönkin joskus eläkkeelle.

päivittää hakemusta, hakea oppia jostain? Ei ole pakko kertoa koulutusta jos haluat vaan hakea mitä vain töitä.

Yksi vaihtoehto on myös hakea harjoitteluun jonnekin aivan surkupalkalla, jos sitä kautta saisit jalan oven väliin.

Tai yritä hankkia kontakteja tai jotain töitä jotka liippaisi omaa alaa läheltä. Työ kun työ tuo itsetuntoa lisää eikä ole koko ajan sellainen tunne ettei kelpaa mihinkään.

Tsemppiä, mieti vielä mitä haluat tehdä ja kirjaa ylös vaihtoehtoisia tapoja saavuttaa se. Onnistut vielä!

Vierailija
10/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISSÄ töissä ajaa vastavalmistuneet sen edelle että on vanhempi ja työkokemusta vs. vastavalmistunut (vailla kokemusta)??

Vierailija
11/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytän yliopistossa oppimaani hyväksi päivittäin. Ja hyväpalkkaisen sisätyön, jossa kukaan ei hengitä niskaan. T. juristi

Vierailija
12/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten olisin vielä vastannut ettei kuusi vuotta sitten hankitusta tutkintotodistuksesta ole ollut minulle mitään hyötyä, lähinnä vaan haittaa. Kaikkea mitä työkseni olin tehnyt olisi voinut tehdä vähemmälläkin koulutuksella ja työttömänä nyt ei tutkintoja edes tarvita.

Mutta puoli vuotta sitten sain työn jota en olisi ilman tutkintoani saanut, viihdyn työssäni hyvin ja palkkakin on hyvä. Eli loppujen lopuksi olipa hyvä etten vuosien työttömyyden aikana rahapulassa mennyt todistustani vessapaperina käyttämään! - vaikka sekin mielessä kävi :)

Vierailija
13/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi kun sitä työkokemusta ei ehdi kertyä paljon, kun ei valmistumisen jälkeen saa töitä, niin siinä vertailussa se vastavalmistunut voi vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta.

Jos työkokemusta olisi PALJON, niin eihän sitten mitään ongelmaa. Vaikea sitä vaan on saada, kun ei pääse alkuun sen hankkimisessa.

Vierailija
14/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi kun sitä työkokemusta ei ehdi kertyä paljon, kun ei valmistumisen jälkeen saa töitä, niin siinä vertailussa se vastavalmistunut voi vaikuttaa hyvältä vaihtoehdolta.

Jos työkokemusta olisi PALJON, niin eihän sitten mitään ongelmaa. Vaikea sitä vaan on saada, kun ei pääse alkuun sen hankkimisessa.

työkokemusta tarkoitat?

Tää on mulle mysteeri: miten voi olla omalta alalta työkokemusta jos siihen vaaditaan tutkinto? Vai siis käykö mikä vaan työkokemus ja siitä on etua? Vai siis vastavalmistunut on parempi ilman kokemusta? Minne?

Vierailija
15/55 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistumisen jälkeen ja viran sain toisesta paikasta muutama vuosi myöhemmin.

Vierailija
16/55 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis toi ISn kesätoimittajahomma?

Vierailija
17/55 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväpalkkaisessa työssä kuin nyt teen.

Vierailija
18/55 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkokemusta tarkoitat?

Tää on mulle mysteeri: miten voi olla omalta alalta työkokemusta jos siihen vaaditaan tutkinto? Vai siis käykö mikä vaan työkokemus ja siitä on etua? Vai siis vastavalmistunut on parempi ilman kokemusta? Minne?

Vierailija
19/55 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen gradua vaille valmis. Miksi hyöty määritellään aina taloudellisesti? Itse olen saanut yliopisto-opinnoista valtavasti yleissivistystä, kriittisyyttä, teoriatietoa ja ylipäätään kykyni ajatella on kehittynyt. Koen, että oppimani ansioista ymmärrän elämää ja ihmisyyttä paremmin, kuin jos vaikka olisin käynyt vain ammattikoulun. En myisi vuosien aikana karruttamaani tietoa mistään hinnasta.

Humanististen alojen opiskelu pitää maassamme yllä yleissivistystä, eihän siitä tulis mitään, jos kaikki ihmiset opiskelisivat vain jotain tiettyä yhteiskunnallista tehtävää varten. Tarvitaan korkeampia päämääriä.

Vierailija
20/55 |
04.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen gradua vaille valmis. Miksi hyöty määritellään aina taloudellisesti? Itse olen saanut yliopisto-opinnoista valtavasti yleissivistystä, kriittisyyttä, teoriatietoa ja ylipäätään kykyni ajatella on kehittynyt. Koen, että oppimani ansioista ymmärrän elämää ja ihmisyyttä paremmin, kuin jos vaikka olisin käynyt vain ammattikoulun. En myisi vuosien aikana karruttamaani tietoa mistään hinnasta.

Humanististen alojen opiskelu pitää maassamme yllä yleissivistystä, eihän siitä tulis mitään, jos kaikki ihmiset opiskelisivat vain jotain tiettyä yhteiskunnallista tehtävää varten. Tarvitaan korkeampia päämääriä.

Pelkästä hörhöilystä ei kannata maksaa kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä