Olisitko harmissasi jos lahjakkaan lapsesi seurustelukumppani olisi kutosen oppilas
Minua kieltämättä hieman harmittaa. Pidän toki seurustelukumppanista mutta olen hieman huolissani tulevaisuudesta.
Käykö niin että vetää alaspäin lastani.
Onko teillä vastaavasta kokemusta?
Kommentit (52)
Yleensä usein kuitenkin vakka kantensa valitsee, siksi ihmetyttääkin, että miten erityisen lahjakas lapsi on alkanut seurustelemaan kuutosen oppilaan kanssa....
...että niiden pätevämpien ja aikuisempien kanssa saa olla muussa elämässä tekemisissä ihan tarpeeksi, siksi tavallaan vastakohta kiinnostaa jo vaihtelunkin vuoksi.
minusta sellainen peruselämänasenne, että onko kiinnostunut asioista, onko päämääriä ja onko valmis tekemään jotain saavuttaakseen ne.
Ihan oikeestiko ihmiset luokittelee toiset joidenkin peruskoulun numeroiden perusteella?
Mulla on viisi lasta. Kaikilla samat vanhemmat ja samanlainen kasvatus. Kolme on isäänsä tulleita huippuoppilaita ja kaksi ovat perineet äidiltään luki-ongelman ja saavat koulusta arvosanoiksi kuutosia ja seiskoja.
Miksi nämä kaksi lasta olisi huonompia tai luusereita verrattuna sisaruksiinsa?
Lapsesi siis on koulussa lahjakas. Ei tarkoita siis että olisi muilla saroilla lahjakas. Eikös tämä 6 keskiarvon omaava voi olla myös jollain alalla huippulahjakas?
Ei nämä pelkät todistuksen numerot kerro yhtään mitään
ite oon 7 oppilas, oon siis tyttö, ja jos mun poikaystävän mutsia haittais et oon sen lasta huonompi koulus ni se ois sen ongelma. Poikaystävii on ollu about 3-4 ja suunnillee kaikki mua parempia koulus, eikä kenenkää arvosanat oo laskenu vaikka onki mun kans ollu:D
syrjimistä:
Vetää alaspäin, valitettavasti. Toisinpäinhän ei muuten toimi ollenkaan. Kokemusta on omasta siskostani aikoinaan.
miten pinnallisia te av-mammat olette. Jos sun tyttön on yhtään järkevä mitä hehkutat niin hänen opiskelunsa ei riipu siitä onko poikaystävä kutosen tai kympin oppilas. Kaikki riippuu sit sun tytöstä ja siellä se vika on, ei siinä pojassa.
Anna toisten seurustella herran jestas.
jos toinen on väliinputoaja, joka ei opiskele eikä mene töihin ja lorvii vaan kotona, ja toinen opiskelee tai käy töissä. Siinä on aika erilaiset elämänarvot.
jolla oli lähes kympin torkkari lukiosta ja sinfoniaorkesrissa soitin instrumenttia jne. Seurustelin ja myöhemmin nain miehen, joka jätti lukion kesken jäätyään luokalleen. Olemme eläneet 20 vuotta onnellisina ja meillä on mukava perhe.
En koe, että mies olisi vetänyt minua alaspäin. Päinvastoin, vakituisesti töissä olevana ja hyvin rahaa duunariammatista tienaavana, hän on mahdollistanut minun pitkät opintoni sekä niiden riskien ottamisen, joita kansainvälinen tutkijanura on vaatinut. Hän on ollut halukas ja hänellä on ollut varaa hoitaa lapsia kotona, mikä on helpottanut minun osaltani paljon. SItäpaitsi mielestäni hän ei ole tyhmä millään lailla, mutta hänellä on lukihäiriö, johon ei aikanaan koulussa saanut apua. Nykyään lukee paljon, kunhan kirjoissa henikilöiden nimet ovat suomeksi - muunkieliset kuulemma sekoittaa eikä pysty seuraamaan.
Miinuspuolena sit ehkä se, että tuo lukihäiriö on periytynyt myös esikoiselle. Tosin myös mun omalla äidillä on sellainen, joten olisi se voinut tulla vaikka olisin synnyttänyt neitseellisesti...
ja en ole suhteen esteeksi asettumassa.
Toki ajattelen että olisi suotavaa jos kumppani olisi samalla tasolla.
Katsotaan miten tämä etenee, kestääkö suhde vai ei ja jos kaatuu niin mihin.
Tyttäremme poikaystävä on pahempaa kuin kuutosen oppilas. Hän on 22-vuotias, muttei mitään koulutusta eikä työtä eikä suunnitelmia kummankaan hankkimiseksi. Ei edes hakenut kesätöitä, kun "ei niitä kumminkaan saa". Siis täysin luuseri.
Hän vetää tytärtämme konkreettisesti alas siten, että molempien elintaso on pakosta erittäin niukka. Poika elää pelkällä sosiaalituella ja myös tyttäremme joutuu elämään niiden normien mukaan, koska aina, kun tytär saa tai ansaitsee rahaa, vastaava määrä otetaan pojan tuista pois. Emme voi edes laittaa tyttäremme tilille rahaa siten, että se auttaisi häntä. Voisimme auttaa vain, jos meillä olisi varaa elättää saman tien molempia sataprosenttisesti, mutta niin rikkaita emme ole.
Lisäksi tämä avuton kaveri estää lahjakasta tytärtämme hakeutumasta esimerkiksi vaihto-opiskelijaksi, vaikka se olisi tulevaisuuden kannalta tärkeää ja lähes välttämätöntä. Tyttö "ei voi" lähteä minnekään, minne poikakaan ei lähde, eikähän tuollainen poika saa apurahoja.
Koemme epäonnistuneemme ns. kasvatuksessa täysin, kun tytön täytyy turvallisuudentunteensa tyydyttämiseksi pitää tuollaista kotieläintä.
Tyttäremme poikaystävä on pahempaa kuin kuutosen oppilas. Hän on 22-vuotias, muttei mitään koulutusta eikä työtä eikä suunnitelmia kummankaan hankkimiseksi. Ei edes hakenut kesätöitä, kun "ei niitä kumminkaan saa". Siis täysin luuseri.
Hän vetää tytärtämme konkreettisesti alas siten, että molempien elintaso on pakosta erittäin niukka. Poika elää pelkällä sosiaalituella ja myös tyttäremme joutuu elämään niiden normien mukaan, koska aina, kun tytär saa tai ansaitsee rahaa, vastaava määrä otetaan pojan tuista pois. Emme voi edes laittaa tyttäremme tilille rahaa siten, että se auttaisi häntä. Voisimme auttaa vain, jos meillä olisi varaa elättää saman tien molempia sataprosenttisesti, mutta niin rikkaita emme ole.
Lisäksi tämä avuton kaveri estää lahjakasta tytärtämme hakeutumasta esimerkiksi vaihto-opiskelijaksi, vaikka se olisi tulevaisuuden kannalta tärkeää ja lähes välttämätöntä. Tyttö "ei voi" lähteä minnekään, minne poikakaan ei lähde, eikähän tuollainen poika saa apurahoja.
Koemme epäonnistuneemme ns. kasvatuksessa täysin, kun tytön täytyy turvallisuudentunteensa tyydyttämiseksi pitää tuollaista kotieläintä.
toivottavasti meille ei käy noin
ap
jälkeen fiksumpiin lukiolaisiin ja sitten hepsankeikka- ja moponrassaaja-amislaisiin. Eikä ne jotka menestyvät lukio-opinnoissaan hyvin, paljon edes vilkuile kampaajaoppilaita tai tulevia levyseppähitsaajia.
Mieheni on se fiksu kympin oppilas ja minä se kuutosen luuseri. Silti minusta tuli ison maatilan emäntä...
Mieheni on se fiksu kympin oppilas ja minä se kuutosen luuseri. Silti minusta tuli ison maatilan emäntä...
Kympin tytöt eivät olisi suostuneet maatilan emännäksi, fiksuja kun ovat.
enemmän suren että jos poika saa lapsia nykyisen yo-opiskelijatytön kanssa, joutuuko lapsiparka syömään roiskeläppäpitsoja vai oppiiko tyttö tekemään muuta ruokaa.
Kympin tytöt eivät olisi suostuneet maatilan emännäksi, fiksuja kun ovat.
Mut tuo kuutosen luuseri ei vieläkään taida tajuta sitä. :=DDD
oppilas on joku sosiaalituilla elelevä luuseri tai sitten hyvin kasvatettu tavallinen ja mukava poika jota vain ei koulunkäynti liikaa kiinnosta. Poikahan voi tehdä hyväpalkkaista duurin työtä ja olla hyvinkin sydämmeltään sivistynyt.
Jos on oikeasti peruslaiska, saamaton niljake joka vain loisii toisen nurkissa niin sellaisesta huolestuisin. Jos poika on noin muuten fiksu ja työtäkaihtamaton, hyväkäytöksinen eikä sido itseään tyttöösi liiaksi, en olisi huolestunut.