Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnärille lähtö

Vierailija
30.10.2005 |

Tietääkö/tunteeko sen helposti, milloin on aika lähteä? Siis meneekö supistuksen AINA helvetillisen kivuliaiksi synnytyksen lähestyessä. Ja pitääkö limatulpan olla aina irronnut valmiiksi? Lapsivedet ei kai mene yleensä näin esikoisen kohdalla? Nyt viikkoja nimittäin 41+1. Ja supistellut tunnin ajan noin 10 minsan välein. Ei tositositosi -kipeitä suppareita vielä, mutta tuntuu kyllä kipuna ja kovana mahana.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää puolestasi ;) Itte en ole koskaan saanut elää tuommosessa jännityksessä raskauksien aikana

Vierailija
22/31 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite olin kans (toisen lapsen synnytys) pari päivää ennen la:ta kahtena yönä kukkumassa kun supisteli ja sit taas ei...mietiskelin ja soittelin synnärille että pitäskö tulla....

ja sitte kaunis aamu heräsin kunnos supistuksiin joista ei tarvinnut arvuutella mitä ne oli :) klo 8 heräsin ja tyttö syntyi puoli 2 päivällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tein niinkuin ne yleensä neuvovat. Olemaan kotona mahd pitkään.

Jos sulla on korkea kipukynnyt (kuten mulla) niin älä ole kotona niin pitkään kun pystyt nimittäin mulla meinasi vauva syntyä matkalle, kun ajattelin että pitävät hölmönä kun liian aikaisin sinne luikin hakemaan lievitystä kipuihi. (mitä en sitten ehtinyt saada)

Vierailija
24/31 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että onko korkea vai matala kipukynnys, mistä sen muuten voi tietää, jos jokainen kokee kivun eri tavalla? Nyt ainakin supparit kipeentyy yhä enemmän.

Vierailija
25/31 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tietää milloin sattuu tarpeeksi on? on: lähde, kun susta tuntuu siltä!

eli älä kiduta ittees vaan kun susta tuntuu epämukavalta ja mielessäsi käy ajatuksia: voiskohan jo lähteä niin LÄHDE!

vai mitä mieltä muut ovat?

kun tuota kipukynnys asiaa ei voi oikeen millään selvitellä...

täällä jännätään ap sun puolesta joka päivä :))

Vierailija
26/31 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mistä tietää milloin sattuu tarpeeksi on? on: lähde, kun susta tuntuu siltä!

eli älä kiduta ittees vaan kun susta tuntuu epämukavalta ja mielessäsi käy ajatuksia: voiskohan jo lähteä niin LÄHDE!

vai mitä mieltä muut ovat?

kun tuota kipukynnys asiaa ei voi oikeen millään selvitellä...

täällä jännätään ap sun puolesta joka päivä :))

Kyllä minä ainakin menisin vaikka näytille jos siltä tuntuu. Jos teiltä sairaalaan ajaa 10 minuutissa niin samassa ajassahan sieltä pääsee pois. Itsekin vietin kertaalleen yön OYS:n synnärillä seurannassa (rv 37+2 muistaakseni) ja seuraavana aamupäivänä kotiin kun tilanne rauhoittui. Ja soita synnärille, kyllä sieltä pyytävät käymään jos katsovat aiheelliseksi.

Vierailija
27/31 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyöllä supparit taas yltyivät niin, että olin melko varma, että nyt pitäis mieski herättää, mutta nehän meniki sitten ohi. Oisko jotain jo kuitenkin tapahtumassa? Kipeitäkin ne supparit alkavat olla, nyt taas ei mitään. Parin tunnin päästä viimeinen neuvolakeikka ja varataan siis aika pe 4.11. siihen yliaikakontrolliin..

Vierailija
28/31 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin tulla ilmottaan: Ollaan tässä miehen kanssa lähdössä nyt pitkälle kävelylenkille. Kolme ässää kokeiltu, ei mitään. Pitäskö tänään taas jatkaa sitä kolmea ässää..

Niitä supistuksiahan tuli sitten myös aamuyöllä ja siihen heräsin, olivat jo aika kivuliaita, mutta odottelin ja nukahdinkin, menivät siis TAAS ohi. Tänään tuntunut noin puolen tunnin välein...liian harvakseltaan. No, huomenna neuvolaan, vaikka terkka veikkasi, että viikonloppuna syntyisi.. Saahan sitä veikata. Ite en enää ressaa ja mieti, menee muuten järki.

ps. nytki supistelee..jee!

t. ap

Vierailija
29/31 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaisivat, että kaikki ei ollut kunnossa. Tytölläni oli napanuora neljällä kiepillä kaulan ympärillä, istukka ylhäällä ja aina kun supistus painoi vauvaa alaspäin, napanuora kiristyi.

Kiireellisellä sektiolla vauva ulos ja irti napanuorasta. Ei olisi riittänyt napanuoran pituus alatiesynnytykseen noilla kierteillä.

Vierailija
30/31 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunoin siinä sitten urakalla koko illan ja nukkumaan. Heräsin sitten aamuyöstä kun lapsivettä alkoi tulla. Jäin vielä odottamaan kotiin neljäksi tunniksi ja silloin alkoi tuntua supistuksetkin kivuliailta. Sairaalaan mentyä olin jo kahdelle sormelle auki ja neljän tunnin päästä syntyi lapsi.

Olin muuten käynyt neuvolassa 4 päivää aiemmin, eikä vauva ollut vielä laskeutunut. Terkkari sitten neuvoi että ole mahd. paljon kyykky-asennossa, auttaa laskeutumaan. Uskon, että se kyllä vauhditti synnytyksen käynnistymistä, koska " kyykyttelin" sen jälkeen ahkerasti.

Vierailija
31/31 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin suppareiden säännöllisyyttä yli vuorokauden ajan ja viimein lähdin lasketun päivän aamuna aikaisin sairaalaan, koska aloin vuotaa verta. Käskivät tulemaan tsekkaukseen ja kirosin mielessäni, että hitto, kun pitää maksaa taksi turhaan. Otin laukun kuitenkin mukaan, vaikka olin ihan varma, että ei tässä nyt mihinkään synnyttämään olla menossa.

Olin sitten 7 cm auki, kun pääsin 15 min päästä Kättärille :-D Eli niin ne vaan saattavat ne epäsäännöllisetkin supparit avata aika paljon tuota synnytystietä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä