Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko vastuussa lapsen kaverista kun on meillä kylässä?

Vierailija
06.06.2011 |

Lapseni kaverin äiti soittelee aika-ajoin lastaan meille kylään ja leikkimään meidän lapsen kanssa.

Ihan ok, mutta miten vastuukysymykset lasten leikkiessä ulkona? Omani on saanut leikkiä pihalla yksikseen, toki välillä kurkkaan ikkunasta mitä tekee ja missä. Piha on turvallinen ja aidattu.

Tämä kaveri taas vahditaan pihalla aina ja äiti sanoikin, että lasta ei saa päästää ulos ilman aikuista.

Minua vaan ei voisi vähempää kiinnostaa enää ilta-aikaan hiekkalaatikon reunalla istuskelu, kun sitä teen työkseni jo päivisin.

Onko tilanne "talossa talon tavalla" vai pitääkö mennä vieraan tahtisesti?

Ja kyse 4v lapsista.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kampaajana laittaisi vapaa-aikanani toisten hiuksia ilmaiseksi. En varsinkaan jos joutuisin käteni jäljistä vastuuseen jossei rouva olekaan tyytyväinen.

Vierailija
2/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäiset tekevät paljon tyhmyyksiä yksin ulkona, joten en oikein usko/halua uskoa sinua ammattikasvattajaksi. Juuri tänään näin 4-v. yksin ulkoilevan joka: repi kukkia, repi istutuksia, meinasi juosta auton alle kahdesti, putosi keinusta kahdesti, keräsi lasinsiruja ym. Ymmärrättekö, että 4-v. on vielä liian pieni yksin ulos?

Vaikka vastuulliselta lapsi vaikuttaisi, ulkona tilanne on aivan toisenlainen, kun ette ole itse sitä näkemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäiset tekevät paljon tyhmyyksiä yksin ulkona, joten en oikein usko/halua uskoa sinua ammattikasvattajaksi. Juuri tänään näin 4-v. yksin ulkoilevan joka: repi kukkia, repi istutuksia, meinasi juosta auton alle kahdesti, putosi keinusta kahdesti, keräsi lasinsiruja ym. Ymmärrättekö, että 4-v. on vielä liian pieni yksin ulos?

Vaikka vastuulliselta lapsi vaikuttaisi, ulkona tilanne on aivan toisenlainen, kun ette ole itse sitä näkemässä.

Vierailija
4/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä joku 4v ole tarpeeksi vanha oleen yksin pihalla!

Vierailija
5/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä jopa 6-7-vuotiaiden kanssa pihalla, jos eskarilaisellani on kaveri kylässä. En tietenkään vahdi jokaista liikettä, mutta olen "paikalla". Koska koen olevani vastuussa myös vieraasta (oma lapsi saa kyllä yksin ulkoilla omassa pihassa).

Vierailija
6/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä vastaat kylässä olevista lapsista. Kannatta miettiä tarkkaan ottaako 4-vuotiaita kylään. Minä en ainakaan ota. Ystävieni lapset saavat tulla, mutta vain äitiensä kanssa.

Vierailija
7/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoina on paljon tapahtunut onnettomuuksia, joissa ollut lapsia. Mitä jos jokin näistä onnettomuuksista olisi tapahtunut lapsesi kaverille teidän pihalla? Ihanko tosissasi selität lapsen äidille sitten, että ei ole minun vastuulla, minulla ei ole tapana vahtia omaakaan lastani. Etkös vaan joutuisi elämään syyllisyyden taakka hartioillasi lopun ikääsi, oli se vastuu kenellä hyvänsä. Ja vaikka vahtisitkin niin syyllisyys painaisi, mutta ainakin voisit olla siitä varma, että kaikkesi teit, ettei onnettomuutta pääsisi tapahtumaan.

Vierailija
8/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turvallinen piha kyseessä, aidattu, ei vettä, ei kiipeilymahdollisuuksia. Ei mikään kerrostalon piha vaan neljän asunnon taloyhtiö.

Todellakin oma lapseni on turvassa ja siksikään en tosiaankaan haluaisi tai jaksaisi turhaan vahtia tätä lapseni kaveria pihalla..

Lapseni kaverin äiti muuten laittoi juuri äsken viestiä, että lapsensa haluaisi taas tulla meille huomenna.

Vastasin, että käy mutta pihalle leikkimään omani kanssa, itse en pihalle ehdi. Äiti perui lapsen tulon, eli case closed..=)

t. ap

Vierailija
9/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se AP mihkään kauppaan tai päiväunille ollut käsittääkseni menossa sen lapsen ulkoleikin ajaksi.. aidattu piha on vähän eriasia kun joku lähiön betonikerrostalojen leikkikentää, missä törröttää huumeneuloja hiekkalaatikoissa (ja kyllä, kaverini on näihin törmännyt)

Vierailija
10/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut niin paljon kaikenlaisia otsikoita mitä ikävää tapahtunut eli en vahtimatta ota vieraan lapsia. aika iso vastuu. Oman lapsen ollessa vielä ekalla luokalla, seurasin lasten touhuja sivusilmällä. olisin taatusti ollut oikeudessa jos jotakin tyhmää olisivat keksineet:(

Vierailija
11/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti olet vastuussa.

Jos lapsen äiti on sanonut, ettei lasta saa päästää ulos ilman aikuista, niin sitten et päästä.

Joko menet laidalle istumaan tai pidät muksut sisällä. Tai et ota lapsikaveria kylään.

Ihan oikeastiko olet ammattilainen?!?

Vierailija
12/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aikuiset ovat samassa veneessä, vastuussa rakkaan jälkikasvun rajoista ja sanomassa sen ein, joka estää lapsia joutumasta pulaan. Ikävää, että ammattikasvattajana et jaksa olla länsä lapsesi arjessa, mutta onneksi on ammattikasvattajia, jotka huolehtivat lapsestasi.

Vierailija
13/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin ammattikasvattajana päästäisin työssäni neljävuotiaat yksin pihalle.

Äitinä taas päästän ja äitinä tätä kysyinkin.

t. ap

Vierailija
14/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ramppaa joka tapauksessa vähän väliä sisällä, joten tiedän miten menee turvallisella pihalla. Jos tulisi leikkikaveri, sanoisin suoraan että saavat mun puolesta ulkoilla, mutta en ole vahtimassa noin isoja enää koko ajan. jos ei toisen vanhemmalle käy, hän varmaan tulee itse vahtimaan tai päästää vain sisäleikkeihin.

Vierailija
15/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pieni lapsi pihalla ilman valvontaa.

Jos noin pienelle leikki-ikäselle jotain tapahtuu niin sinä olet lapsesta vastuussa.

Vierailija
16/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin 5v ei pärjää yksin. Tekee hölmöjä ja vanhemmat juoksee koko ajan perässä. Eli en ota häntä meille koska en aio juosta perässä vahtimassa kun ei omiakaan sen ikäsiä tarvitse koko ajan kytätä. Lapsemme ovat heidän pihassa, tai sitten eivät ole ollenkaan.

Vierailija
17/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itsellä on 3v ja naapurissa 4v. Naapurin tyttö saa juosta aikalailla valtoimenaan pihateitä ja pihoja ja minä en laske ikinä omaani silmistäni. Naapurit usein pyytävät minun lastani pihalleen leikkimään, mutta kun se samalla tarkoittaa sitä että minun on vahdittava kuitenkin vähintään ikkunasta mitä tapahtuu kun naapurin vanhemmat eivät ole niin tarkkoja... Siksi en usein lastani päästäkään sinne, mutta kun aina ne kyselevät.

Hankala tilanne...

Vierailija
18/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narauttelen aina naapurille jos juoksentelee vaarallisella paikalla.

Ja huutelen että pois sieltä.

Meillä on kuulemma kova kuri lapsille..

Vierailija
19/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/34 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille kaverin äidille, että kaveri on tervetullut, mutta te ette kerkeä istumaan siellä hiekkiksellä lasten seurana, äiti on tervetullut itse istumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän