Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää nämä rahankeräykset työpaikalla !!!

Vierailija
05.06.2011 |

Taas tänään tuli tekstiviesti työkaverilta "sun osuus x.n pojan yo-lahjasta on 25 e, maksa huomenna töissä ".

Mua ei oltu kutsuttu juhliin eli en tietenkään siellä ollut, en tiedä oliko ketään, en ole poikaa ikinä edes nähnyt. Miksi ihmeessä mun pitää osallistua kimppalahjaan, joka vielä ilmoitetaan juhlien jälkeen ?

Sama työkaveri osti mulle talven jälkeen sukkia.

Mä kävelen paljon työmatkoja talvella ja mun hyvät talvikengät ovat vähän liian isot, käytän niitten kanssa 3 paria sukkia. Joskus nämä sukat ovat vähän rikki ja se ei haittaa, koska työpisteellä on ehjät ja siistit sukat. Hän oli nähnyt kaupassa myytävänä kasan sukkia, toi ne töihin ja ilmoitti olen velkaa hänelle 15 euroa ja laittoi sukat pöydälle. Siinä sitten selitin käytän rikkinäisiä sukkia, koska niitä on kaapissa, ne on ihan käyttökelpoisia ja minulla ei ole aikomustakaan ostaa uusia sukkia talveksi.

Kiva sitten kuulla päänaukomista takana kun en osallistunut tuntemattomien kimppalahjaan. Tälläiset asiat pitää sopia ekaksi eikä vaan laittaa toisten puolesta nimiä alle ja pyytää rahaa.

prk mikä loppu kauniille ja pitkälle viikonlopulle !

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt kun vanha viesti oli nostettu, muistin.

Kun menin maanantaina töihin, alkoi heti lompakko esille -jutut ja mä kieltäydyin kauniisti. Sanoin summa on minulle aivan liian suuri ja kukaan ei voi määrätä minua maksamaan näin suurta summaa koska en edes osallistunut juhliin.

Lahjan kerääjäpä oli osallistunut.

Sain kautta rantain kuulla tämä kerääjä oli kysynyt saako tulla poikkeamaan juhlissa ja siellä oli isoon ääneen ojentanut shekin ja tehnyt kaikille tietäväksi hän on tämän suuren summan takana.

Oli myös viipynyt juhlissa monta tuntia.

Tiistaina kävi selville aika moni muukin oli kieltäytynyt maksamasta osuuttaan lahjasta, eli kerääjälle juhlat ovat tulleet maksamaan ainakin 100 euroa. No, hänellä on siihen varaa mutta ensi kerralla ehkä ei moisia keräyksiä pidä.

Itselläni on vielä hyvin pitkä aika 50 v juhliin, samoin menee yli 10 v ylioppilasjuhliin, jos he ikinä lukioon haluavatkaan. Tähän mennessä kerääjä on jo toivon mukaan eläkkeellä.

ap

Vierailija
22/27 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jää eläkkeelle, täyttää pyöreitä (50 tai 60) tai saa vauvan. Summa on max 5 e / nenä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauvan syntymä, eläkkeelle lähtö tms juhlapäivä lähestyy, voi sihteerille viedä haluamansa summan jos haluaa. Yleensä summat n 2 euroa ja läheiselle työkaverille voi olla esim 5 eurosta ylöspäinkin. Pomo pistää sitten >pari kymppiä että sihteeri saa hommattua valitsemansa lahjan. Toimii.

Vierailija
24/27 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on duunikavereille lahjat parin euron luokkaa per pää. Itselläni on periaate että parin kympin lahjoja ostetaan vain läheisille.

Vierailija
25/27 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit on siinä iässä, että yleisin syy on lapsen syntymä. Tai sit joku kerää lahjarahaa, eli sille voi viedä mitä haluaa antaa. Mitään tiettyä summaa ei ole kerätty, vaan jokainen maksaa jos haluaa. Minusta se on reilua, siillä osa on uusia, eikä tunne kenties juhlakalua, tai sitten eihän kaikki niin parhaita ystäviä ole. Ja yleensä muistaminen on pienimuotoista, lähinnä ele, enemmänkin kuin taloudellisesti arvokas lahja.

Vierailija
26/27 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki työkaverit on onneksi miehiä, ne ei vouhota lahjoista yms...

Vierailija
27/27 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän