Kaupan myyjä kysyi tänään tuleeko meille vauva...
Ei tule, emme saa vauvaa, mutta minulla oli tunika päällä, joten näytin ehkä raskaanaolevalta. Olin niin loukkaantunut!!!! Sanoin hänelle, että meille tulee vitoset, silti tämä vain jatkoi. En puhunut enää mitään ja lopulta tajusi pyytää anteeksi. Jonossa oli muitakin asiakkaita.
Ei minun mielestä kovin ammattimaista käytöstä asiakaspalvelijalta.
t. 45-vuotias
Kommentit (43)
Minulta saa kysyä, olenko raskaana. Oma raskauteni myös näkyy ihan pomminvarmasti eikä sitä voi sekoittaa läskiin. Ihmettelen kyllä normaalivartaloanne, jos näin voi tapahtua?
Sama synnytyksen jälkeen, miksi pitäisi loukkaantua, jos joku ei tiedä onko vauva jo tullut ulos. Onhan kaikille synnyttäneille selvää, että vatsa ei mene heti litteäksi.
Tätä ketjua lukiessa tulee kyllä sellainen olo, että vastaisuudessa taidan olla harrastamatta small talkia, koska muut naiset tuntuvat ottavan sellaisen puheen "vähän" liian vakavasti.
Ihmettelen kyllä normaalivartaloanne, jos näin voi tapahtua?
Minäkin luulin joskus nuorempana ja hoikkana, että läskiä ja raskausvatsaa ei voi kukaan näkökykyinen sekoittaa, mutta lihomiseni myötä raskausuteluista tuli hämmentävän yleisiä. En ole onneksi herkkänahkainen, vaan napautan näihin raskauskommentteihin aina takaisin, että ei siellä mitään vauvaa ole tulossa, se on ihan vaan läskiä.
Ymmärrän, että ap:sta ei ollut kivaa että hänen mahastaan kysellään, kun hänellä ei ole lapsia tulossa, mutta ihmisiä myyjätkin ovat, ja tämä varmaan peräti kiva tyyppi! Mua rassaa, ettei kaupoissa tai muissa julkisissa tiloissa saisi sanoa sanaakaan, joka ei liity juuri hoidettavaan asiaan. Mieluummin vaihdan kassan kanssa pari sanaa kuin ojentelen pankkikorttia jäätävässä hiljaisuudessa. Sitä paitsi myyjä saattoi ajatella, että ap ilahtuu kommentista, kun raskaus noin keskimäärin on positiivinen asia.