Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saitko nousta seisomaan sängyn viereen synnytyksen loppuvaiheessa? Miksi et?

Vierailija
05.06.2011 |

Selällään synnyttäminen täysin epäluonnollinen asia.

En suostunut puoli-istuvassa asennossa ponnistamaan ja sitä kävi kaksikin lääkäriä ihmettelemässä ja jotain kärsimyksestä ja palkinnosta lässyttämässä.

Kätilö kielsi nousemasta seisomaan sängyn viereen, lääkärit lupasivat ja se auttoi, ei tarvinnut ponnistaa ollenkaan tai jos ponnistin ei se ainakaan sattunut yhtään.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin tuli se telkkarisarja Enkusta, missä seurattiin synnytyssairaalaa. Mieleen on jäänyt yksi tosi helppo ja eleetön synnytys. Siinä nainen loppuvaiheessa nousi sängyllä polvilleen ja ei mennyt kauaa, kun vauva solahti kauniisti sängylle. Ei tarvinnut ponnistaa hulluna eikä tukea tai leikata välilihaa. Silloin tuli mieleeni, että näin se 'luonnonkansoilla' tms luonnon järjestyksen mukaan menee. Vähän kuin eläimilläkin. 

Vierailija
22/24 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin kaksoset. Kun a syntyi, pidettiin b:tä kiinni. En muista miksi. Oliko mahdollisesti että käänsivät oikein päin vai mitä. Mitään muutakaan en juuri muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli-istuva asento on luonnollinen ja itselleni (kuten miljardeille muillekin naisille) se helpoin tapa ponnistaa.

Sama täällä. Kokeilin alkuun muitakin asentoja, sillä olin lukenut netistä, että puoli-istuva asento on ns. saatanasta. No, ei ollutkaan. Se oli ainoa, jossa pystyi kunnolla keskittymään ponnistukseen. Toisessa synnytyksessä jätin ponnistusvaiheessa muut asennot koittamatta, kun tiesin puoli-istuvan sopivan minulle parhaiten. Synnytys meni aivan nappiin! Jäi tosi hyvät fiilikset.

Vierailija
24/24 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta kertaa miettinyt kuinka synnytykseni olivat niin älyttömän ahdistavia ja tämän aloituksen luettuani tajusin! Kaikissa synnytyksissä erittäin kipeät supistukset ja sängyssä selällään jalat väärällään vaan piti maata. Koko kroppa oli krampissa ja tuntui että olisin voinut räjähtää.

Eihän kukaan kovissa vatsakivuissakaan selällään makaa. Kroppaa kuunnellen olisin satavarmasti saattanut pitää synnytystä mielenkiintoisena kokemuksena ja oppinut jotain itsestäni ja kehostani. Liike olisi varmasti ollut lääke kipuun. Nyt ärsyttää etten ole tajunnut itse sanoa että seison jos tahdon. Siinä vaan kiltisti maannut ja kitunut kun näin on sanottu.

Kiitos tästä aloituksesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme