Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun uskoni Jeesukseen

Vierailija
04.06.2011 |

on sellainen, että olen omaksunut uskoni ihan itse, jos ei lapsuuden kouluopetusta lasketa.

Olen päätellyt viisaassa päässäni (?), että Jumala on oikeasti= pyyteetön, synnitön, viaton rakkaus, jollaisen voi nähdä joskus vauvan silmissä esim. Jeesus tuli meille opastamaan meitä näkemään sitä, mutta hänet tapettiin, miksi?

Kenelle hyvyys voi olla uhka? HItsit kun olen lukenut Raamatusta esim. sananlaskuja tai oikeastaan mitä vaan, niin näen, miten kaikki nivoutuu siihen totuuteen, RAKKAUTEEN!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa tukeutua mihinkään noin irrationaaliseen.

Vierailija
2/15 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeista huolimatta olen itse viisaassa päässäni päätellyt, ettei Jumalaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osaa tukeutua mihinkään noin irrationaaliseen.

Siis esim. siinä, että rahasta, tavaroista tai matkoista maailman ääriin ei voi löytää sisäistä totuutta eli rakkautta. Se joka sen löytää, ei tarvitse enää rahaa tai mammonaa, maailman viettelyksiä, vaan janoaa jotain aivan muuta...

ap.

Vierailija
4/15 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on uhri meidän kaikkien syntien edestä eli nyt kun Jeesus on mennyt ristille synnittömänä niin sillä on sovitettu kaikkien maailman ihmisten synnit. Haluatko sinä ottaa vastaan uskon ja ikuisen elämän tämän uhrin kautta? Pyydä Jeesusta sydämeesi, tunnista syntisi ja pyydä että saat vaeltaa Jumalan johdatuksessa lopun elämääsi.

Vierailija
5/15 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet oikeassa. Mistään muusta ei ole kysymys.

Se on oikein rationaalista. Meillä vain on vapaa tahto, ja me ihmiset olemme kotivammaisia ja me emme kuuntele tarpeeksi sisät sisäistä totuuden ääntämme - siksi tämä rationaalisuus välillä hukkuu.

Vierailija
6/15 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on uhri meidän kaikkien syntien edestä eli nyt kun Jeesus on mennyt ristille synnittömänä niin sillä on sovitettu kaikkien maailman ihmisten synnit. Haluatko sinä ottaa vastaan uskon ja ikuisen elämän tämän uhrin kautta? Pyydä Jeesusta sydämeesi, tunnista syntisi ja pyydä että saat vaeltaa Jumalan johdatuksessa lopun elämääsi.

Vierailija
7/15 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sallia kuolemaa, kidutusta eikä mitään muutakaan kohtuutonta kärsimystä. Eikä minu kaaliini mahdu, että se on ihmisen vika, että ihminen on peisyntinen. Minusta Jumala on narsisti, jonka päähänpistoja pitää varoa varpaillaan, anoa armoa, nöyristellä ja passata. Kaikesta hyvästä pitää kiittää, mutta ikävät asiat on ihmisen syytä ja kuitatan sanomalla "tutkimattomat ovat Herran tiet, tämä on osa Suurta Suunnitelmaa"

Sori, minä en saa mitään irti tästä.

Vierailija
8/15 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä käytän aikani tuon kaiken sisäistämiseen mieluummin kuin hihhulointiin.

ap.

Vierailija
9/15 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun tutkimuksen mukaan ihmisten Jumalakuva heijastaa omaa isää. Eli puhutko sinä nyt isästäsi?

Minusta Jumala on narsisti, jonka päähänpistoja pitää varoa varpaillaan, anoa armoa, nöyristellä ja passata. Kaikesta hyvästä pitää kiittää, mutta ikävät asiat on ihmisen syytä ja kuitatan sanomalla "tutkimattomat ovat Herran tiet..

Vierailija
10/15 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, mutta eihän Jumala kaikkea pahaa tänne järjestä. Ei Jumala ketään uskomaankaan pakota vaan ihmisellä on vapaa tahto. Maailmassa vaikuttaa myös Paha eli huonot jutut tulee sieltä. Jumala tosin sallii jotakin myös tapahtuvaksi koska haluaa vaikka opettaa tai ojentaa meitä ym.

Vierailija
11/15 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten uskossa oleva ihminen voi sanoa hihhuloinniksi kristinuskon keskeistä ja oikeastaan ainoata merkittävää ydinosaa, sitä jolla mennään taivaaseen tai ei mennä.

? t.5

Vierailija
12/15 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUT MITÄ???!!! Se ettei ymmärrä miksi kaikesta hyvästä pitää kiittää ja pahat ottaa kitisemättä vastaan "kun Jumala nyt on vaan niin määrännyt tapahtuvan", niin millä sä saat tästä väännettyä vertauksen isään?

Vierailija
13/15 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan mielenkiintoinen ajatus. Se verran voin kuitenkin sanoa, että olen ollut vakaumusten ja seurakuntien kanssa tekemisissä 30vuotta elämästäni (vanhoillislestadioilaisuus- tavallinen kirkkouskovaisuus seurakuntanuorena- helluntailaisuus) ja kun tämän tien ole kahlannut, olen päätynyt uskonnottomaksi. Ja olen näin onnellisimmillani ja tasapainoisimmillani.

Kuulin juuri uuden termin sille mitä voisin edustaa; sekulaarihumanisti. Ajattelin lukea aiheesta enemmän.

Vierailija
14/15 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap kutsui tuota aikaisempaa viestiä hihhuloinniksi. Minä itse olen uskossa, mutta en yhtään kestä noita sanoja, koska: Olen fundamentalistiuskovaisen papin tytär ja nuo sanat tuossa järjestyksessä ja juuri noin sanottuna herättää minussa vastustusta. Sano sama asia omin sanoin ja vältä ko. lauseita, niin se uppoaa paremmin useimpiin ihmisiin.

Siis miten uskossa oleva ihminen voi sanoa hihhuloinniksi kristinuskon keskeistä ja oikeastaan ainoata merkittävää ydinosaa, sitä jolla mennään taivaaseen tai ei mennä. ? t.5

Vierailija
15/15 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huomattu, kun on kysytty ihmisiltä, millainen Jumala heidän mielestään on tai olisi. Eri ihmiset sanovat erilaisia kuvauksia: yksi sanoo narsisti, toinen hellä, kolmas julma, neljäs vaativa, viides tuomitseva , kuudes rakastavajne.. Tätä on verrattu näiden ihmisten isän persoonallisuuteen ja huomattu yhteneväisyyttä: jos isä on ollut julma, niin Jumalaakin pidetään julmana.

Siksi Jumalakuvaa on vaikea muuttaa, koska se on niin syvällä meidän uskomuksissa, jo lapsuudessa.

Siis näin väitetään. En ole itse tätä tutkaillut edes koemielessä

MUT MITÄ???!!! Se ettei ymmärrä miksi kaikesta hyvästä pitää kiittää ja pahat ottaa kitisemättä vastaan "kun Jumala nyt on vaan niin määrännyt tapahtuvan", niin millä sä saat tästä väännettyä vertauksen isään?