Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana toisella kolmanneksella, paino nousee noin kilon viikossa

Vierailija
08.10.2022 |

Ekan kolmanneksen aikana paino pysyi ihan samana mutta nyt viikkoja 18 + ja joka viikko huomaan painavani kilon enemmän. Syön "yhden edestä" eli ihan normaalisti kuten ennenkin enkä ole tällä ruokavaliolla lihonut ennen raskautta. Lisäksi teen lihaskuntoharjoittelua kaksi kertaa viikossa ja lenkkeilen ym. Ymmärrän että verimäärä kasvaa, lapsi kasvaa ja varmaan kehokin kerää vararavintoa mutta yllätyin tuosta tahdista yhtäkkiä. Tiedän että painon kuuluukin nousta mutta mietin mikä on normaali tahti ja missä vaiheessa? Miten teillä muilla meni painon nousun kanssa?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole aika yksilöllistä että miten se paino nousee. Neuvolassa voi puhua ja kysellä tästäkin asiasta. Ja eiköhän neuvolasta sanota jos liikaa paino nousisi tai liian vähän.

Vierailija
2/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nousi paino aika tasaisesti mutta loppu raskaudessa tahti kiihtyi hieman. Raskauden aikana tuli 9kg lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan sama. Viimeisen 5 raskauskuukauden aikana kertyi 21 kiloa. Söin normaalisti ja olin ihan ihmeissäni. Hormonit olivat jotenkin sekaisin, sillä kilot eivät pudonneet synnytyksen jälkeenkään. Laihdutin nuo kilot imetyksen loputtua. Normaalipainoisena olen pysynyt ja ihan tavallisesti syön nykyäänkin. :)

Vierailija
4/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 49kg kun aloin odottamaan esikoistani. Raskauden aikana raskauskiloja kertyi 16kg. Neuvolassa sanottiin että lähtö painoni oli todella pieni niin voi tulla enemmän sen takia raskauskiloja.

Kun odotin toista lastani oli lähtö painoni 55kg. Raskaus kiloja tässä raskaudessa kertyi vain 8kg. Paljon vähemmän kun ekassa raskaudessa.

Nyt on pari vuotta viimeisimmästä raskaudesta ja nyt painan 50kg.

Vierailija
5/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!!

Vierailija
6/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina hienoa kun ihminen tekee velvollisuutensa

Vauvoja lisää!!

Hienoa

Upeaa

Vierailija
7/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kertyi raskaudesta 5kg ja oikeastaan kaikki tuli viimeisellä kolmanneksella. Ensimmäisen kolmanneksen ajan oksentelin ja laihduin 4kg, toinen kolmannes meni pudonneiden kilojen takaisin kerryttämiseen.

Kaikki kilot jäivät synnärille.

On siis aivN yksilöllistä, miten paljon painoa kertyy raskauden aikana. Jos syö terveellisesti sopivia annoksia ja liikkuu myös, niin painon kertyminen ei liene mitenkään haitallista.

8/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä odotat ap kaksosia.

Vierailija
9/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi yksilöllistä. Mulla on 21+5 menossa ja paino ei ole juurikaan noussut. Ei ole tarvinnut ainakaan vielä ostaa isompia vaatteita vaan mahdun mahankin puolesta vanhoihin. Ehkä painoa alkaa kertymään sitten viimeisellä kolmanneksella.

Vierailija
10/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai tuo tahti tuosta tasaantuu, toivottavasti. Tuntuu hurjalta että jos tämä jatkuisi loppuun asti. Päätin jo raskauden alussa että syömällä kahden edestä en hanki turhia kiloja vaikken niistä muuten kovin neuroottinen olekaan, mutta yllätyin tästä tahdista yhtäkkiä. Pitää jatkaa terveellistä elämäntyyliä ja liikkua minkä jaksaa, eiköhän se siitä.

Vierailija
11/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että jollei paino alussa noussut, niin sitä tulee nyt sitten kerralla hieman nopeammin. Jos tiedät syöväsi normaalisti, niin en olisi huolissaan. Ei se aina mene niin lineaarisesti. Vauvan hyvinvointi on nyt kaikki kaikessa ja uskoisin, että tuo on vain hyvä juttu.

Vierailija
12/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kahden aikuisen edestätarvi syödä, mutta hieman normaalia enemmän kumminkin etenkin nyt kun vauva on kovassa kasvussa. Mieti nyt vauvaa ensin eikä omia kilojasi.

Vierailija
13/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt kahden aikuisen edestätarvi syödä, mutta hieman normaalia enemmän kumminkin etenkin nyt kun vauva on kovassa kasvussa. Mieti nyt vauvaa ensin eikä omia kilojasi.

Syön kyllä varmasti tarpeeksi, olen aika pienikokoinen nainen ja teen kevyttä sisätyötä toimistossa, päivän energiatarpeeni ei ole kovin iso muutenkaan. Pykälän verran olen suurentanut annoksiani vauvan takia mutta missään nimessä en syö niin paljoa että lihoisin kilon rasvaa viikossa. Kyllä se paino tulee jostain muusta mutta tuo tahti yllätti.

Vierailija
14/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kuulosta siltä, että painonnousu johtuisi raskaudesta.

Vierailija
15/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Jos syö normaalisti mutta lisää vauvan takia sen noin 300 kaloria lisää päivään niin kulutuksen ja energiansaannin kuuluisi olla aika tasapainossa. Ei kukaan kehitä tyhjästä rasvaa. Rinnat kasvaa, kohtu kasvaa, vauva kasvaa, verimäärä kasvaa, keuhkotkin laajenee jne, nestettä voi kertyä hormonimuutosten takia ym. Ihan normaalia raskaana.

Vierailija
16/16 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Hyvin voi johtua. Äitini kuulemma ei edes syönyt raskauksissaan juurikaan kun oli niin paha olo ja paino sen kun nousi. No raskausmyrkytyshän sieltä tuli kummallakin kerralla. Painonnousu voi siis liittyä raskausmyrkytykseen, mutta ei tietenkään välttämättä. Toisilla vaan painoa kertyy raskaudessa helpommin ja kilot saattavat imetyksen aikana sulaa pois ihan hujauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän