Lastani kiusattiin tänään kevätjuhlassa "vammaiseksi"- ope ja vanhemmat paikalla
Lapseni kertoi kiusaamisesta vasta kotona- itse istuin kauempana takarivissä---
että sellainen kevätjuhla
t. äiti
Kommentit (42)
mä toivon että mun lapsen luokalle tulisi erityislapsi/lapsia. Mun lapseni on ns sosiaalisesti lahjakas ja hän leikkii ihan kaikkien kanssa. Myös niiden erityislasten.
Ja hänellä on joku kummallinen taito saada muut puolelleen. Opettaja kiitteli nyt keväällä siitä, että lapseni tultua hänen luokkaansa, siellä aiemmin syntyneet ryhmittymät alkoivatkin leikkiä keskenään. Nimenomaan lapseni ansiosta.
Lapsellani on uskomaton kyky empatisoida toisia. Hän leikki 4- vuotiaaksi asti 2 erityiskoulua käyvän pojan kanssa. Sitten pojat muuttivat kauemmaksi ja ystävyys valitettavasti jäi. Päiväkodissa pääsi integroituun ryhmään tukilapseksi. Ryhmässä puolet olivat erityislapsia ja loput sitten näitä tukilapsiksi nimettyjä.
Itse uskon että juuri tuo erityislasten kanssa leikkiminen on kehittänyt oman lapseni sosiaalisia taitoja. Sosiaalisilla taidoilla pääsee elämässä pidemmälle kuin melkein millä tahansa muulla lahjakkuuden osa-alueella.
pöntöö mikä pönttö