Käytösnumeroista:
Vieläkö kympin saa vain olemalla hiljaa, vain joko kouluissa oletetaan kymppikäytökseen myös hyviä sosiaalisia taitoja ja rohkeutta osallistua tunnilla keskusteluun?
Itse ihmettelin muinoin sitä, että miten pari täydellistä tuppisuuta saivat aina kkäytöksestä kympin, vaikka oikeasti käyttäytyivät vain umpimielisesti ja epäkohteliaasti.
Kommentit (5)
yritystä ja 10 irtoaa vasta kaikin puolin joviaalista käytöksestä.
käytöksen kympit (käytös ollut aina 10 opettajasta riippumatta, pojat lopettivat nyt 4. ja 6. luokan). Nuorempi poika edustaa luokkaansa koulun oppilaskunnassa, isompi on toiminut koko vuoden ekaluokkalaisten tutorina. Isompi toimii omassa harrastuksessaan muksuryhmän vetäjänä ja on ollut koulun tilaisuuksissa mm. ensiapuryhmässä vapaaehtoisena.
Muutenkin molempien käytös on loistavaa, jokainen poikien kaveri, ope, sukulaiset jne. muistavat jatkuvasti ylistää poikien käytöstä. Samoin ulkomaanmatkoilla niin suomalaiset kuin ulkomaalaiset kehuvat kilvan lastemme käytöstä.
Itse myönnän olleeni vain ihan normaali parhaansa tekevä äiti. Itse saisin käytökseen ehkä kasin!
on oppilaskunnan hallituksen aktiivi ja monessa projektissa vastuutehtävissä. Hyvä oppilas muutenkin (ka 9,75), reilu kaveri (kavereilta itseltään kuultua), luotettava ja huomattavasti ikäistään (15v) vanhemman oloinen. Osaa takuuvarmasti käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla. Opettajat ylistävät poikaa niin että välillä ihan nolottaa - ei hänen hieno luonteensa minun ansiotani ole. Mutta siitä olen samaa mieltä, että hieno nuori mies hän on.
Hiljaisuus ei ole umpimielisyyttä tai epäkohteliaisuutta yhtään sen enempää kuin puhuminen olisi sosiaalisuutta ja kohteliasuutta.
Niin ja poika on jo 8. luokalla, käytös ollut koko ajan 10 tai kiitettävä. Lukuaineiden keskiarvo on 10. Mutta yllätys, yllätys, harrastuksensa ovat ryhmälajeja, joissa pärjää erittäin hyvin.
mutta tosiaan kuvailemasi käytös on nykyään ehkä 8:n arvoista: noudatat sääntöjä ja käyttäydyt fiksusti.