Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rankaisiko opettaja 1-luokkalaistani "arkuudesta"??

Vierailija
04.06.2011 |

Tuli jotenkin sellainen mieli ja olo kun todistuksessa on äidinkielen vuorovaikutus-kohdassa arvosanana C eli kohtalainen.

Kuitenkin muut kohdat esim äidinkielessä (keskusteluihin osallistuminen, kuunteleminen, lukeminen, tekeminen jne) on kohdassa B ja A eli erinomainen ja hyvä.

Huhtikuussa kys opettaja totesi, että lapsella menee hyvin vaikkakin on edelleen hieman arka.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan arvioi että se vuorovaikutus on kohtalaista. Syy lienee sitten se arkuus.

Vierailija
2/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse arvioisit oppilaan vuorovaikutustaitoja ja minkälaisia arvosanoja antaisit?



Äärimmäisen arat eivät ole lahjakkaita vuorovaikutuksessa. Ei siinä ole kyse rangaistuksesta vaan siitä, että lapsesi ei kykene hyviin vuorovaikutustaitoihin. Osa aroistakin lapsista toki kykenee ottamaan muut huomioon ja toimimaan esim. ryhmätöissä rakentavina tekijöinä mutta todella arat eivät tähän kykene. Miksi ihmeessä sitten siinä vuorovaikutuskohdassa pitäisi lasta palkita olemattomista taidoista? Eihän adhd-pojallekaan anneta käytöksestä kiitettävää eikä kukaan ajattele, että poikaa rangaistaan adhd:n takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkkseni vuorovaikutus äidinkielessä ei voi samaan aikaan olla ns "osallistuva" ja "ok" ja sitten C-kohdalla samalla. Eli kun äidinkielessä on 3 kohtaa joita arvioitu niin 1 kohdassa C ja 2 kohdassa B.



ap

Vierailija
4/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onhan se vuorovaikutusta heikentävä seikka.



Ei ne opettajat kiusallaan niitä arviointeja tee,ainahan sitä toki haluaisi omille lapsilleen vain hyviä arvosteluja.

Vierailija
5/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän voisi saada juuri tuollaiset tulokset: Eli läksyt osaa, mutta silti se vuorovaikutus takkuaa, eikä hän ole se eturivin innokas kirkassilmä viittoja koskaan.

Vierailija
6/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorovaikutusjuttuja, päinvastoin lasta on kehuttu kaikkien kanssa hyvin toimeen tulevaksi ja kivaksi/hyväksi kaveriksi ja kaveriksi joka ei kiusaa jne.

ap

Miten itse arvioisit oppilaan vuorovaikutustaitoja ja minkälaisia arvosanoja antaisit?

Äärimmäisen arat eivät ole lahjakkaita vuorovaikutuksessa. Ei siinä ole kyse rangaistuksesta vaan siitä, että lapsesi ei kykene hyviin vuorovaikutustaitoihin. Osa aroistakin lapsista toki kykenee ottamaan muut huomioon ja toimimaan esim. ryhmätöissä rakentavina tekijöinä mutta todella arat eivät tähän kykene. Miksi ihmeessä sitten siinä vuorovaikutuskohdassa pitäisi lasta palkita olemattomista taidoista? Eihän adhd-pojallekaan anneta käytöksestä kiitettävää eikä kukaan ajattele, että poikaa rangaistaan adhd:n takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtalaisen kun on ujompi tyttö...taitaa se arvosana tulla suoraan luonteen piirteestä.

Vierailija
8/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikemminkin se miten tulee muiden kanssa toimeen. Esim mun oma poikani on aikuisten surassa ujo mutta erittäin avulias ja sosiaalinen kavereiden kanssa....saas nähdä millaisen arvosanan saa ensi vuonna koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun todistuksessa lukee äidinkielessä mm seur. " kuuntelet keskittyen, seuraat ja osallistut keskusteluun luokassa, viittailet mukavasti".

ap

niin onhan se vuorovaikutusta heikentävä seikka.

Ei ne opettajat kiusallaan niitä arviointeja tee,ainahan sitä toki haluaisi omille lapsilleen vain hyviä arvosteluja.

Vierailija
10/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä luonteenpiirteestä johtuen lapsi ei kommunikoi tarpeeksi ja se heikentää vuorovaikutusta muiden kanssa sekä vaikuttaa arviointiin,joko tajusitte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi kommunikoi kyllä open kanssa,mutta entä muiden?

Vierailija
12/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyn luonteiset lapset vain saavat tietynlaisia arviointeja. Ei siitä pidä ottaa itseensä.



Meillä on todella haaveilevainen eppu, joka sai todistukseensa "pyyhkeitä" keskittymisestä ja oma-aloitteisuudesta. SO WHAT? Tottahan tuo on, en hetkeäkään menisi sitä kiistämään.



Muissa kohdissa tyttö taas sai hyvät arvioinnit, kuten odotinkin.



Luotat nyt vain siihen, että opettaja on perustanut arvionsa jokapäiväiseen kouluarkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorovaikutustaidot:



Vaikuttajan taidoista olennaisimpia on hänen kykynsä olla aidossa vuorovaikutuksessa toisen ihmisen kanssa. Ilman tätä taitoa kohtaaminen jää tylyksi, ja vaikuttajasta jää ulkokohtainen ja kylmä mielikuva. Vaikuttajan ei silti tarvitse pyrkiä miellyttämään jokaista. Vuorovaikutuksessa ei ole kysymys viihdyttämisestä, vaan kohtaamisesta.



Vierailija
14/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne pomottavat, määräilevät, manipuloivatkin lapset ovat usein aikuisten silmissä sitten niitä jotka omaavat hyvät vuorovaikutustaidot? Miksi tämmöistä käytöstä pidetään usein jopa ihailtavana ja ujoutta jotenkin heikkoutena? Vähän asian vierestä, mutta tuli vaan mieleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ujo aikuisten seurassa mutta kavereidern kanssa aivan eri luokkaa...tuleeko tuo arvosana oppilaan ja opettajan välisestä vuorovaikutuksesta?

Vierailija
16/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ujo aikuisten seurassa mutta kavereidern kanssa aivan eri luokkaa...tuleeko tuo arvosana oppilaan ja opettajan välisestä vuorovaikutuksesta?

Vierailija
17/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella oli 5 arvostelukohtaa todistuksessa.



Itse järkytyin siitä, että 1-luokkalla jaettiin stipendit. Että heti erotellan ja nostetaan parhaimmat jalustalle!



Miksi pitää heti korostaa toisten paremmuutta suhteessa muihin, vaikka ollan vasta noinkin pieniä?

Vierailija
18/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne pomottavat, määräilevät, manipuloivatkin lapset ovat usein aikuisten silmissä sitten niitä jotka omaavat hyvät vuorovaikutustaidot? Miksi tämmöistä käytöstä pidetään usein jopa ihailtavana ja ujoutta jotenkin heikkoutena? Vähän asian vierestä, mutta tuli vaan mieleen...

Oli jotenkin järkkyä, kun koululaisille suunniteltiin lisää esiintymistaitoja ja vähemmän etiikka. Eli yks hailee millainen eettiseen ajatteluun kykenemätön paskiainen olet, kuten osaat myydä itsesi...

Vierailija
19/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti huonot vuorovaikutustaidot.

Aivan samalla tapaa pitäisi armahtaa adhd lapset ja antaa paremmat arvosanat sitten käytöksestä.

Vierailija
20/36 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasten kouluarvosanoissa arvioidaan myös vanhempia siinä mielessä, että miten on lapsensa kasvattanut. Jos on hyvä kasvatus, lapset usein osaa paremmin käyttäytyä ja päin vastoin. Sillä käytös vaikuttaa jokaisessa aineessa kuitenkin jonkun verran, ja tuntiaktiivisuus on usein samalla oppilaalla monessa aineessa samansuuntaista, ja siihen on voinut vaikuttaa paljon se millaisesta perheestä tulee. Keskustellaanko siellä yhdessä asioista vai onko sanelupolitiikka. Noin niinku esimerkiks..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme