Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Käsi sydämellä. Mihin olet käyttänyt lapsilisiä?

Vierailija
04.06.2011 |

Menevätkö kaikki ihan oikeasti ruokaan tai lapsen vaatteisiin ja varusteisiin vai oletko koskaan ostanut lapsilisillä itsellesi mitään?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne menee elämiseen, ruokaan, vaatteisiin, laskuihin lapsille aikuisille

Vierailija
42/54 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne menee elämiseen, ruokaan, vaatteisiin, laskuihin lapsille aikuisille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olen kotona ne käytetään mihin juuri silloin rahaa tarvitaa, yleensä ruokaan.

Kun palaan töihin on tarkoitus taas jemmata rahat lapsille

Vierailija
44/54 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökkilainan lyhennykseen koska päivärahani nyt kotona ollessa ovat niin pienet, mutta lapsethan sen mökin joskus sitten perii :)

Vierailija
45/54 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat on mennyt aina lapsen yksityiseen hoitoon eikä edes riitä

Vierailija
46/54 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha, mulla on vaan yksi tili.Sieltä sitten maksetaan puhelinlaskut, vuokrat, ostetaan ruuat, vaatteet, ym.kyllä varmasti olen käyttänyt lapsilisiä omiin ostoksiini, ihan vailla omantunnontuskia.Olen ostellut meikkejä, käynyt kampaajalla jne.Mutta kyllä mä sitten myös makselen lasten harrastuksia ja muiota tarpeita ihan itse tienäämistani rahoista.kummallinen akjattelutapa, että mun pitäis jotenkin korvamerkitä ne 26 pvä tilille paukahtavat rahat jotenkin erikseen.Meillä menee kaikki mikä tuleekin, säästöön saadaan välillä jotain, jos saadaan.Lapsiin menee taatusti enemmän rahaa kuin mitä lapsilisät on.

Vierailija
47/54 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämiseen niinkuin kaikki rahat mitä tililleni napsahtaa. Ai joo, maksoinhan minä autoni lyhennyksen aina lapsilisäpäivänä että on varmasti rahaa tilillä juuri silloin. Eli autoni olen maksanut lapsilisillä. Mutta synninpäästön saan kai siitä sen takia että voin nyt sillä autolla kuskata lapsiani harrastuksiin ja kavereille.

Vierailija
48/54 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei niissä rahoissa, varsinkaan kortilla maksaen ole mitään merkintää ovatko lapsilisiä vai palkkaa tms.

Mutta siis tilanteen mukaan on menty, joskus pistetty koko summa säästöön, joskus sopivaksi katsottu osa. Joskus taas on ostettu lapsille jotain isompaa kuten talvivaatteita tai urheiluvälineitä, maksettu harrastuksia tai muuta sellaista "lapsilisillä". Sitten taas on ollut tiukempia kuukausia jolloin käytännössä kaikki tulot on menneet ihan peruselämiseen enkä silloin kyllä mieti tuliko lapsilisä nyt käytettyä vaippapakettiin vai maitoon ja jauhelihaan.

JOs taas kyse on nimenomaan siitä mitä tekee silloin kun lapsilisät tippuu tilille niin kyllä olen useinkin saattanut siinä vaiheessa ostaa itsellenikin jotain. Toisaalta sitten muuten on myöhemmin mietitty että sijoitetaankos noi lapsilisät (=samansuuruinen summa palkasta) nyt tohon tai tähän.

Vierailija
49/54 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeisiin se 100e ei taida edes kuukaudessa riittää, kun ostan vaatteet, kengaät, vaipat ja ruoat ja lääkärissäkin on tullut nyt keväällä usein käytettyä, eli eipä siitä jää mitään yli muuhun tuhlattavaksi! kenellähän siitä jää jotain yli?

Vierailija
50/54 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole korvamerkitty vain lapselle. Menevät yhteiseen pottiin, josta perhe elää.

Vierailija
51/54 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suurin osa vanhemmista käyttää lapsilisän

ihan omiin tarpeisiinsa. Mieluummin minä vanhempana syön vaikka kaurapuuroa ja ostan lapsilleni kermaperunoita ja pihiviä ja säästän sen 100 e lapsilleni myöhempää elämää varten. Meikän ei tarvitse yhtään ainakaan lihoa tän enempää. Käytän siis omat rahani lapsiin ja lasten rahat säästän. Itselleni en tarvitse juuri mitään.

Mä näkisin että mun lapset ansaitsee myös äidin joka voi hyvin, elää ja syö terveellisesti ja puekutuukin niin ettei lasten tarvi hävetä päiväkodilla tai koulussa. Eikä niin että itse kituutan huonokuntoisena jollain kaurapuurolla ja kuljen 10v sitten halpahallista ostetuissa verkkareissa jotta voin samalla tarjota lapsille herkkuja ja merkkivaatteita.

No way, samaa ruokaa meillä syö koko pesue ja vaatteita ostellaan tarpeen mukaan, jokaisella on oikeus myös tuloihin sopiviin harrastuksiin. Jos lapsilisät sitten saadaan säästettyä niin säästetään. Mutta siihen en lähtisi että söisin itse koko kuun kaurapuuroa jotta voin ostella lapsille pihvejä ja laittaa lapsilisät säästöön.

Vierailija
52/54 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankin lapsilisää pärjätään. Lapsille ollaan kyllä ostettu sijoituksia, pyritään laittamaan joka vuosi se sallittu veroton summa heille. Joten voisiko laskea, että sisältyy vaikka tohon, kun ei olla erikseen korvamerkitty, mitä rahaa tuo on. Niin ei mene sitten perintöveroa, kun tekee jo nyt siirtoja.

Lapset nyt 10v ja 12v ja ajateltiin ostaa jo ainakin yksi mahdollinen "opiskelija-asunto" ja laittaa vuokralle vielä. Ajokortit saataisiin heti heille tililtämme, jos tarvii. Varmaan teemmekin niin, että me maksamme ne, jotta ei tarvi koskea noihin "perintösijoituksiin". Sitten annamme aika ajoissa heille itse hoitoon sijoituksensa, oppivat hallitsemaan raha-asiansa itsekin viisaasti. Tosin nyt jo harjoitellaan lasten lompakossa olevan rahan kanssa.

On muuten tosi et rikkaissa perheissä lapsilisää tuskin säästellään Köyhät yleensä näkee vähän pidemmälle ja pyrkii säästämään.

T. Pankin täti

Vierailija
53/54 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni luulee, että lapsilisä on tarkoitettu nimenomaan lapselle, vaikka oikeasti se menee näin:

"Lapsilisän tarkoitus on korvata lapsista aiheutuvia kuluja. Samalla ne toimivat lapsiperheiden ja lapsettomien talouksien välisen toimeentuloeron tasaajina."

Lapsesta aiheutuvia kuluja voivat olla myös isompi vuokra, ruoka, vaatekulut yms.

Vierailija
54/54 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat menee lapsen nimellä avatulle tilille. Ajateltiin että pärjätään ilman tuota 100 € kuussa. Jos tarvetta tulee niin sitte käyttöön.

Sama meillä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän