Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä,kuollut ihminen omistaa kännykkäliittymäni?

Vierailija
04.06.2011 |

Liittymä on siis alunperin äitini avaama ja se tosiaan jäi hänen nimiinsä vaikka maksoinkin aina sen summan äidilleni takaisin.

Nyt hän kuoli ja liittymä on edelleen hänen nimissään,miten tällainen asia hoidetaan että saan sen omiin nimiini? Olen luonnollisesti kuolinpesän osakas joten riittääkö jonkinlainen ilmoitus vaan?

Ja soitan kyllä operaattorille ensi viikolla,mutta tulipa nyt vaan mieleen..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne joskus.Liittymä todin oli mummoni nimissä.Kun mummo kuoli otin seuraavana päivänä yhteyttä operaattoriin ja selitin tilanteen.siirsivät samantien liittymän minu8n nimiini.operaattori oli Sonera

Vierailija
2/13 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole jaksanut tehdä asialle vielä yhtikäs mitään. En tiedä kuka maksaa kännykkälaskuni.

Liittymänvaihtokin on kesken, se tyssäsi siihen etten ole liittymäni omistaja. Operaattori lähetti valtakirjan, johon pitäisi saada sekä minun että omistajan nimikirjoitukset.

Aika tympeää tällainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan kun itse olen kuolinpesän osakas niin luulisi onnistuvan muutenkin..HUOH,kaikkea sitä pitää hoitaakin. ap

Vierailija
4/13 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan kun itse olen kuolinpesän osakas niin luulisi onnistuvan muutenkin..HUOH,kaikkea sitä pitää hoitaakin. ap

Minäkin olen kuolinpesän osakas, suora perijä vai miten sitä sanotaan. En ole ottanut operaattoriin yhteyttä, koska tekee vaan liian pahaa selittää tilanne. :(

T: Nro 3

Vierailija
5/13 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakkohan se on jossain vaiheessa tehdä.ap

Vierailija
6/13 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin piti ottaa yhteyttä kunnan sosiaalitoimistoon. Nimittäin kun pikkuveljeni kuoli ja isä yritti lopettaa kännykkäliittymän. Ei onnistunut ihan noin vain ainakaan silloin vuonna 2003.

Vierailija
7/13 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalitoimiston osallisuutta ihmettelen,jos siis sinne pitää nyt olla yhteydessä? Aivan varaton ihminen ei ollut kuitenkaan kyseessä joten sossu tuskn osallistuu näihin juttuihin..

Vierailija
8/13 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin operaattorille tänään. Uskoisin, että valtakirjan voi korvata äitisi virkatodistus ja muiden kuolinpesän osakkaiden lupa.

Vierailija
9/13 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittymäni oli mieheni nimissä. Miehen kuoltua otin yhteyttä operaattoriin ja selitin tilanteen. Ei tarvinnut mitään lippulappuja lähetellä vaan vaihtoivat vaan sen liittymän mun nimiin.

Kannattaa ottaa yhteyttä sinne operaattoriin. Kyllä sielläkin toisinaan osataan järkeä käyttää ja voivat vaikka tehdä sen asian noinkin helpoksi, että vaihtavat vaan liittymän omistajan.

Vierailija
10/13 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väestörekisterikeskuksesta lähettelevät joka paikkaan kuolinilmoitusta kohtapuolin kuitenkin ja alkaa "tilit" sulkeutua automaattisesti.

Sosiaalitoimisto oli mukana varmaan tuossa yhdessä casessa, koska taisi olla jonkinlainen edunvalvonta kyseessä, olisiko ollut lapsella.

Vierailija
11/13 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on pitänyt puhelinliittymät ottaa toisten nimillä...

Vierailija
12/13 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittymä on avattu KAUAN sitten,olin silloin alaikäinen joten äitini avasi sen.Se asia vaan sitten jäi roikkumaan eikä liittymää koskaan siirretty minun nimiini,luottotiedoton en suinkaan ole :) ap

Vierailija
13/13 |
04.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette ottaisi ensimmäiseksi yhteyttä operaattoriin? Kyllä puhelinliittymän omistavia ihmisiä kuolee harva se päivä. On senkin varalta toimintaohje.

Kannattaa ilmoittaa heti, että haluaisi siirtää sen omiin nimiin, ja perunkirjoituksen jälkeen se onnistunee aika helposti ainakin kaikkien pesän osakkaitten kirjoittamalla valtakirjalla. Parhaassa tapauksessa jo ennen sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän