4-vuotiaalla tytöllä kirvelee pissatessa.
On pyyhkinyt itse kakkapyllyn ja ajattelin kirvelyn aluksi johtuvan siitä, että on pyyhkinyt väärään suuntaan ja kakkaa on jäänyt hautumaan. No suihkulla suihkuttelin alapään puhtaaksi ja tyttö pystyi parin kerran jälkeen pissaamaan ilma että samalla suihkutin alapäätän. nyt taas alkoi karmea huuto, että ei pysty pissaamaan. Onkohan tämä kuitenkin pissatulehdus vai miksi taas tuli, en ole antanut tytön ite pyyhkiä kakkaakaan?
Kommentit (13)
Joko hänellä on infektio tai sitten tullut nirhauma, joka kirvelee pissatessa. Onko lämpöä, valittaako mahaa kipeäksi?
ei tule mieleen soittaa terveyskeskukseen? Olet uusavuttomuuden huippu!
Ei ole kuumatta tippaakaan, ei valita mahaansa tai mitään muutakaan, vain toi kirvely. Voihan siellä olla joku nirhaumakin, totta.
Onneksi ei ole kuumetta, silloin olisi jo vakavaa! äkkiä terveyskeskukseen pissakokeisiin siitä! Ihan oikeesti, munuaistulehdus ei ole leikin asia. T. Kokenut
Ei voi olla totta! Pissatulehdus ei mene itsestään ohi. Sen oireet voivat kadota ja tulla takaisin, mutta silloin on jo kiire, sillä se oikeasti voi nousta aika nopeastikin munuaisiin. Jos olet jo odotellut pari päivää, niin lähde nyt saman tien sinne terveyskeksukseen. Ihme käsi olet.
En lähde lapsia raahaan linja-autoon varsinkaan kun en tunne reittejä ollenkaan. Mutta kiitos asiallisille vastaajille, illalla tyttö käy testissä. Tulenpa sitten kertomaan saiko kuurin, jos jaksan.
ap
No sori van, mutta onneksi mun äiti ei ollut tuollanen... Käske nyt edes sen lapsesi juoda runsaasti, mielellään ei-sokerista juomaa.
joten mikä ekspertti mä voisin olla? JAa attelin että kirvely johtuu vain, koska kakkaa jäänyt pimppaan. ja kiitos huolenpidosta, meillä juodaan muutenkin paljon hellepäivinä. Typerää että tulee tämmöstä tappelua, niistä ottaa vielä enemmän nokkiinsa raskaushuuruissa. Sanokaa nyt vielä, että miks hankit uusia kun et osaa edellisiäkään hoitaa.
ap
Pissatulehdus usein saa alkunsa juuri siitä, että pimppiin joutuu bakteereita peräaukosta. Huono pyyhkiminen on juuri yksi aiheuttaja, siksi tyttöjen pitäisi aina pyyhkiä kaikki edestä taaksepäin.
Mutta todellakin huomaa, ettei sulla ole koskaan ollut virtsatieinfektiota. Se kuulostaa pieneltä pahalta ja usein sitä onkin, mutta se ihan oikeesti sattuu aivan hemmetisti ja jos nousee munuaisiin, tuloksena on vielä hirveämpi tuska (sellainen, ettei voi edes seistä suorassa eikä tehdä yhtään mitään) ja yli 40° kuume. Itse en koskaan haluaisi lapseni joutuvan kärsivän siitä minuuttiakaan kauemmin kuin on pakko.
Älä ole marttyyri, marttyyriäidit on pahimpia kaikista.
Ensi kerralla osaan toimia nopeammin.
ap
Äkkiä lääkäriin pissatesteihin! Hoitamaton virtsatieinfektio voi nousta munuaisiin ja se on todella inhottavaa.