Olen ikikiitollinen, jos joku osaisi kertoa viimeisen säkeistön lauluun, joka kertoo kolmesta
pikkupukista, jotka ylittävät siltaa. Eli eka säkeistö menee jotenkin näin: " Pikkupukki pää,pää, tallusteli sillalla. Sen syödä uhkas peikko, mut pukki sanoi näin: Älä syö minua, tulee pukki seuravaava. Tulee keskipukki, tukeva kuin tukki." Sitten tulee keskipukki, vaan miten laulu loppuu, kun iso pukki tulee sillalle? Tyttäreni rakastavat tätä laulua yli kaiken ja olen keksinyt loppusäkeistön omasta päästäni, mutta nyt kiinnostaisi tietää, miten se menee oikeasti!
Kommentit (3)
kun pitää tällaiseenkin ketjuun jonkun tulla trollailemaan.. Vaan oikealta ap:lta kiitos neloselle, yritänpä opetella nyt tuon loppuosankin, oma versioni oli hiukka yksinkertaisempi! ;0)
Ja vitoselle vielä, ei valitettavasti päästä laulamaan tätä laulua mieheni kanssa, perheemme on nimittäin kaksikielinen ja mieheni laulaa tämän laulun lapsillemme omalla kielellään!
T. Ap
emmä pelkää sinua, vaikka uhkaat minua, olen iso pukki, tukeva kuin tukki. Iso pukki pää pää, työnsi peikon jokehen, ja tömisteli sitten,yli sillan sen. Pukit ovat pellolla, syövät siellä ruohoa, nyt tää laulu loppu, kun kotiin tuli hoppu (eikö ookin hassu toi vika säe!)