Lue keskustelun säännöt.
Muuttaisitko Helsingin keskustaan lasten kanssa?
03.06.2011 |
Mitä tekisit? Lapsia 2, iät 3 ja 4. Molemmilla vanhemmilla työ Helsingissä.
Vaihtoehto 1: 3-4 huoneen kerrostaloasunto Helsingin ydinkeskustassa, mökki/kesäpaikka noin 100 kilometrin säteellä. Vähän lastenhoitoapua.
Vaihtoehto 2: iso, velaton omakotitalo n. tunnin pendelöintimatkan päässä Helsingistä keskikokoisessa kaupungissa. Luonto vieressä. Paljon lastenhoitoapua.
Vaihtoehto 3: Muuten sama kuin 2, mutta äiti vaihtaisi työnsä ei-koulutustaan vastaavaan, heikommin palkattuun asumispaikkakunnalla sijaitsevaan työhön.
Nyt sais oikeasti auttaa ja perusteluja arvostetaan. Mä en enää tiedä mikä olisi järkevää.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
mielipidekysymys... Mutta siis kyllä niitä voi itsekseen päästää hyvinkin enne täysi-ikää :) Ja esim. 3v. ajelee fillarilla jo ihan tottuneesti kaupunkiajoa :)
Olen ehkä itsekäs, mutta mulle tärkeintä on oma viihtyvyys. Ja tekemisen mahdollisuudet. Kaupungille voi pistäytyä puoleksi tunniksi - ei tulisi kuuloonkaan jos asuisin viidentoistakaan kilometrin säteellä. Onhan täällä vähän hintavaa asustaa, mutta toisaalta meillä pärjätään yhdellä autolla. Joka sekään ei ole oikeasti ihan välttämättömyys. Ja jotenkin tekee mieli puolustella kaupunkiasumista, kun on sellainen olo, että meitä kaupunkiasujiakin aina arvostellaan. Ja silti monet tästä haaveilee :) Koittakaa tekin, suosittelen, ainahan täältä pääsee pois. Ja maksamansa asunnon hinnankin saa luultavasti korotettuna takaisin...