meidän huominen yo-juhlamenu:
miltä kuulostaa?
tuoresalaatti siemenillä
pastasalaatti (mm. mangoa, aur.kuiv.tom., purjoa, soijaa)
sienisalaatti
falafeleja
palttoonnappeja erilaisilla tahnoilla
suolaista piirakkaa
karjalanpiirakoita valkosipulilevitteellä
sacherkakku + kermavaahto
lakkakermakakku
ylioppilaspikkuleivät
mansikoita + viinirypäleitä
ei kai tarvitse enää pullaa vai otanko sulamaan?
Kommentit (31)
menettelee nekin. Onnea huomiselle!
tuo teidän pastasalaatti kuulostaa oudolta. Ja miksei karjalanpiirakoille ole munavoita päällysteeksi? Ehkä joitain toisenlaisia keksejä olisi vielä voinut olla, muuten OK.
kuulostaa kivalle, vaikka on mukana mistä en itse pidäkkään. Mut kaikille löytyy syötävää varmasti
Kakuista en pidä, tomaatille ja sienille olen allerginen, joten aika pieneksi jäisi valikoima, jos tuohon tuoresalaattiinkin olette sotkenee tomaatit valmiiksi. Jos toinen kakuista olisi edes jokin keksipohjainen juustokakku...
Kyllä tuosta jotain syötävää kuitenkin keksii.
mutta onneksi irl ihmiset on erilaisia.
3 salaattia ja pientä piperrystä.
Joopa joo.
No, eihän ne ihmiset tule teille syömään vaan tuoretta yo.ta juhlimaan.
Teillä ei ole mitään lämmintä ?
monet pikkulapset eivät syö noita salaatteja eivätkä täytekakkuja. Tuosta menusta heille menevät ehkä karjalanpiirakat ilman sitä valkosipulilevitettä (miksi vaihtoehtona ei ole perinteistä munavoita) ja pikkuleivät. Ihan heitä ajatellen ottaisin vielä pullaa sulamaan.
Toisen kirjoittajan vastaukseen viitaten: minä olen ollut kymmenissä ylioppilasjuhlissa, eikä niissä missään ole ollut suolaista piirakkaa ja karjalanpiirakoita kummempaa lämmintä ruokaa.
Esim. kanaa hapanimeläkastikkeessa, nautaa ja vihanneksia soijakastikkeessa ja jokin kasvisvaihtoehto ja tietenkin riisiä. Onko yo-juhla enemmän sen tyyppinen, että pitää olla mieluummin voileipäkakut jne.
Toki kakut ja kahvi olisi jälkkäriksi.
Mielipiteitä, kiitos!
Esim. kanaa hapanimeläkastikkeessa, nautaa ja vihanneksia soijakastikkeessa ja jokin kasvisvaihtoehto ja tietenkin riisiä. Onko yo-juhla enemmän sen tyyppinen, että pitää olla mieluummin voileipäkakut jne.
Toki kakut ja kahvi olisi jälkkäriksi.
Mielipiteitä, kiitos!
Tulevatko vieraat jostain kaukaa vain teidän juhliinne? Jos tulevat, niin silloin ruokatarjoilu on hyvä idea. Kiinalainenkin ruoka sopii, jos tiedät, että vierasjoukko ei ole kovin ennakkoluuloisia eikä mukana ole paljon allergikkoja.
Vai tuleeko pääosa vieraista jostain läheltä ja käy saman päivän aikana muissakin yo-juhlissa? Jos tilanne on tämä, on ruokatarjoilu turhan raskasta. Useimmat vieraat ottavat todennäköisesti pöydästä vain pari pientä juttua, koska he nauttivat tarjoilusta muissakin juhlapaikassa.
Lisäksi vielä mansikat vois kastaa valkoiseen ja tummaan suklaaseen:)
Ainaiset voileipä-täytekakkumenut hiiteen!!!
onnea ylioppilaalle ja vanhemmilleen! :0)
Se on niin neutraali juttu, joka kelpaa kaikille, ainakin lapset kaipaa pullaa.
lievästi sanottuna tosi vaatimaton 3 salaattia ja pientä piperrystä. Joopa joo. No, eihän ne ihmiset tule teille syömään vaan tuoretta yo.ta juhlimaan. Teillä ei ole mitään lämmintä ?
Kolme salaattia on musta aika paljon ja onhan tuossa lämmintä falafelit, karjalanpiirakat ja suolainen piirakka. Ihan mielenkiinnosta: mitä tuosta mielestäsi puuttuu? Lihakastike salaatin seuraksi? Musta tuo on paljon hulppeampi kuin jokin lämmin ruoka, kun tuossa on montaa erilaista. Vai syötkö nuo kaikki kylmänä?mä ainakin saisin tuosta mahani ihan liiankin täyteen;) munavoita minäkin vähän lapsille ehkä kaipailisin, mutta eiköhän heille löydy margariinia:)
3 salaattia ja pientä piperrystä. Joopa joo. No, eihän ne ihmiset tule teille syömään vaan tuoretta yo.ta juhlimaan. Teillä ei ole mitään lämmintä ?
vaan käväistään ja mennään sitten ehkä toisiin ja kolmansiinkin juhliin. Siksi pikkusuolainen (ja minusta tuossa on jo enemmänkin:)) ja makeat ovat parempi kuin paljon raskasta lämmintä ruokaa, ei kukaan jaksa useampaa runsasta ateriaa peräkkäin.
mä kaipaan enemmin makeita :-)
Munavoi jäi tosiaan puuttumaan.
Jos vieraat lyhyestä matkasta, niin ihan käypä tarjoilu.
Pitkämatkalaisille laittaisin ruuan ja kahvin kanssa vain täytekakkua.
Mulle kelpaa juhlissa kaikki ruoka, se on ihanaa, kun joku on viitsinyt nähdä vaivaa ja valmistanut herkkuja!
ihme kommentteja täällä. Kyllä minä ainakin laitan karjalanpiirakkani päälle sata kertaa mieluummin valkosipulilevitettä kuin munavoita, mitä en saa edes kurkusta alas. Ja miten niin ei mitään lapsille? Meidän lapset söisi ainakin tuosta ihan kaikkea.
Siis kauheaa, jos joutuu joskus syömään jotain, mitä ei yleensä syö! Voi voi. Toivottavasti emme tunne.