meidän huominen yo-juhlamenu:
miltä kuulostaa?
tuoresalaatti siemenillä
pastasalaatti (mm. mangoa, aur.kuiv.tom., purjoa, soijaa)
sienisalaatti
falafeleja
palttoonnappeja erilaisilla tahnoilla
suolaista piirakkaa
karjalanpiirakoita valkosipulilevitteellä
sacherkakku + kermavaahto
lakkakermakakku
ylioppilaspikkuleivät
mansikoita + viinirypäleitä
ei kai tarvitse enää pullaa vai otanko sulamaan?
Kommentit (31)
olen kyllästynyt suklattuihin mansikohin, niitä pideään hienon aja jok atorppa niitä tarjoaa
myös kiinalaisne ruoan tarjoajalla ei taid aolla kaikki muumit laaksossa. MITEN suttaavaa ja tavallista! Sehän on arkiruokaa.
jos olette allergisia ottakaa omat ruoat mukaan
olen kyllästynyt suklattuihin mansikohin, niitä pideään hienon aja jok atorppa niitä tarjoaa myös kiinalaisne ruoan tarjoajalla ei taid aolla kaikki muumit laaksossa. MITEN suttaavaa ja tavallista! Sehän on arkiruokaa. jos olette allergisia ottakaa omat ruoat mukaan
Mä en ole MISSÄÄN juhlissa, missään ikinä saanut suklaaseen kastettuja mansikoita. Ikinä.
Kiinalaista ei meillä ole syöty ikinä, ei ole arkiruokaa meillä!
Tavanomaisimmat allergiat on kohteliasta isäntäpuolelta ottaa huomioon sikäli kun on tiedossa!!
olen kyllästynyt suklattuihin mansikohin, niitä pideään hienon aja jok atorppa niitä tarjoaa myös kiinalaisne ruoan tarjoajalla ei taid aolla kaikki muumit laaksossa. MITEN suttaavaa ja tavallista! Sehän on arkiruokaa. jos olette allergisia ottakaa omat ruoat mukaan
ainahan tarjolla on jotain kuivakakkuakin. Muuten ihanalta kuulostaa. Mikäs se teidän osoite on? Mä tulen perheineni teille syömään. Meillä on huomisen menu tämänpäiväisen jauhelihakeiton rippeet. ;)
ihme kommentteja täällä. Kyllä minä ainakin laitan karjalanpiirakkani päälle sata kertaa mieluummin valkosipulilevitettä kuin munavoita, mitä en saa edes kurkusta alas. Ja miten niin ei mitään lapsille? Meidän lapset söisi ainakin tuosta ihan kaikkea.
syövät myös liki kaikkea tuota. tai no sankari tietenkin, kun on hänen juhlansa. muutkin lähes kaikkea, kaikillahan meillä on jotain, mistä emme pidä. kuopus ei juuri välitä kermakakuista eikä karjalanpiirakoista, keskimmäinen taas ei syö valkosipulia eikä purjoa, muuten uppoaa molemmille koko menu. en ole ikinä tajunnut tuota "lasten ja aikuisten ruuat" -jaottelua. meidän lapset syö lähes kaikkea, mitä on opetettu syömään. en minäkään pidä oliiveista tai sinapista, vaikka muuten olenkin kaikkiruokainen, mutta en ole opettanut lapsiani nirsoiksi.
ap
Läheskään kaikki lapset eivät syö yhtä monipuolisesti, vaikka heitä yrittäisi kasvattaa kuinka. Minun lapsilleni olisi alle 10-vuotiaana tuosta listasta kelvanneet ainoastaan karjalanpiirakat ja mahdollisesti pikkuleivät. Pulla olisi kyllä tehnyt hyvin kauppansa. Nykyisin lapseni ovat jo teini-ikäisiä ja syövät lähes kaikkea.
On tietenkin oma asiasi, haluatko myös lapsiperhevieraiden viihtyvän vai haluatko, että lapset kitisevät nälkäänsä juhlissasi.
Läheskään kaikki lapset eivät syö yhtä monipuolisesti, vaikka heitä yrittäisi kasvattaa kuinka. Minun lapsilleni olisi alle 10-vuotiaana tuosta listasta kelvanneet ainoastaan karjalanpiirakat ja mahdollisesti pikkuleivät. Pulla olisi kyllä tehnyt hyvin kauppansa. Nykyisin lapseni ovat jo teini-ikäisiä ja syövät lähes kaikkea. On tietenkin oma asiasi, haluatko myös lapsiperhevieraiden viihtyvän vai haluatko, että lapset kitisevät nälkäänsä juhlissasi.
juhlissa on paljon lapsia ja heidät otetaan kyllä huomioon. tarjoilu on meillä aina ollut tämän tyylistä ja kyllä on ennenkin uponnut. yksi serkku on niin nirso, että ei kannata edes miettiä mitään lapsiystävällistä menua kun ei sille kelpaa edes pulla ja spagetti. toinen taas sai viimeksi synttäreiltä mukaansa valkosipuli-pinaattipiirakkaa kun oli kuulemma niin hyvää. että miten kullakin, mutta meillä ei ole koskaan jääneet lapset sen kummemmin nälkäisiksi kuin aikuisetkaan.
ap
Saako tulla käymään? :D
Ainoa pieni miinus omasta näkökulmastani olisi nuo siemenet salaatissa. En voi ruoansulatusongelmien takia syödä mitään huonosti sulavia siemeniä, joten itse toivoisin, että siemenet olisivat vaikka eri kipossa.
Mutta en olekaan tulossa teille, joten tuskin ne muita haittaavat.
puuttuu lihaa ja kalaa.
Ilmeisesti ette halunneet ottaa muuta huomioon kun oman rajoittuneisuutenne.
Olisin pettynyt tarjoiluihin.
Ensimmäistä kertaa kuulen että joku käyttää karjalanpiirakoiden levitteenä valkosipulilevitettä. Karjalanpiirakoille sopii munavoi tai oivariini ja lisäksi graavilohta.
Soija saa useat yökkimään. Harvojen herkku jos herkku ollenkaan.
Sacherkakulle ei ole tapana tarjota kermavaahtoa, pitäisin sitä melkoisena munauksena.
Siirrä se kermavaahtokippo mansikoiden seuraksi johon se kuuluu kuin nenä päähän.
niin ota sulamaan vaan, tai no aamullakin vielä ehtii hyvin. Hyvältä kuulostaa, mutta jos joku tulee nälkäisenä, eikä kehtaa kovasti ottaa salaatteja ym. niin pulla on vielä siihen päälle täyttävää.
Kuulostaa herkulliselta.
Munavoita jäin vaan kaipaamaan minäkin, se jotenkin kuuluu karjalanpiirakoihin.