Jos poikien äiti...
Jos poikien äiti on raskaana, niin miksi IHMEESSÄ pitää ruveta kyselemään, että josko nyt vihdoin olisi se prinsessa tulossa. Että "ajattele jos pääsisit ostamaan mekkoja?!" Tai jos kerron että tulossa neljäs poika niin miksi pitää näyttää surkealta.
Olen onnellinen kaikista pojistani ja myös tulevasta. Masennun vaan kaikista prinsessa-höpötyksistä. Eikö ihmiset tai lähinnä naiset pysty ymmärtämään, etteivät kaikki toivo itselleen tyttöä? Lapsi on täydellinen äidilleen on se tyttö tai poika. Neljä poikaa on ainutlaatuinen ja ihana asia! Ei sitä tarvitse surkutella! Olen saamassa lapsen, neljännen pojan, suurimman ihmeen maailmassa. Kukaan ei ole puolestani onnellinen :( Jos olisin saamassa tytön, kaikki hihkuisivat ilosta. Miksi näin on? Olkaa iloisia poikien äitien puolesta, toivon näin koko sydämestäni, kiitos!
Kommentit (48)
kyllä olen kiitollinen siitä että olen sattunut saamaan molempia sillä kyllä on elämäni rikkaampaa näin! Puhun nyt ihan omasta elämästäni...
En tarkoittanut, että olisi hyväksyttävämpää toivoa poikaa kuin tyttöä. Tarkoitin vain, että pojan toivomisella on pidempi historia ja siksi varmaankin ainakin vanhemmilla ihmisillä on niin vankka käsitys siitä, että perheessä tulee olla poika.
Ja sinulle, joka ärsyynnyit tuosta Vauva-lehden otsikosta SUKUPUOLTA SAA TOIVOA! - Minustakin se on raivostuttava. Uskomatonta, että joku äiti pistää tytön kaikkien poikien edelle ja artikkelissakin pojat olivat ihan taustalla ja sivuseikka. Voi poikaraukkoja! Ihana tyttö, mutta olivathan ne pojatkin ihania!!! Miksi ei lehdessä olisi ollut joku joka olisi sanonut, "vihdoin POIKA 3 tytön jälkeen :)! - vastapainoksi. Parempi kuin ei koko juttua olisi julkaistu, ihmeellistä ajattelua ja samassa lehdessä oli juttu vammaisesta lapsesta. Vähän asioita oikeaan perspektiiviin.
Minä taidan lopettaa nyt vastailuni tähän, koska mielestäni tämä on niin turha aihe. Aika pinnallinen ja turhanpäiväinen. Tulipahan nyt avauduttua, mutta vetäydyn sivummalle, koska ihan oikeasti olen itse tilanteeseeni onnellinen ja toivon, että te kaikki muutkin tyttöjen ja poikien tai molempien äidit olette onnellisia lapsistanne ja rakastatte heitä :) Sallikaa myös muille onni ja kannustakaa :) Mukavaa iltaa kaikille! Kiitos vastauksista!
Naisen ulkonäköpaineiden "faktoista" olen sitä mieltä, että äidin suhtautuminen omaan ulkonäköönsä ja muiden naisten ulkonäköön vaikuttaa paljon enemmän tyttären kuin suomalainen kasvuympäristö yleensä. Jos minun äitini olisi ollut toisten naisten ulkonäköä kritisoiva samaan tapaan kuin täällä av:lla on tapana, kärsisin varmasti ulkonäköpaineista. Kaikenaikaa on avauksia lihavuudesta, sopiiko tällainen mekko juhliin jne...Onneksi äidiltäni saama roolimalli oli jotain ihan muuta:)
kyllä olen kiitollinen siitä että olen sattunut saamaan molempia sillä kyllä on elämäni rikkaampaa näin! Puhun nyt ihan omasta elämästäni...
Sä olet varmaan yksi niistä tyypeistä jotka käy muille surkuttelemassa jos on monta lasta samaa sukupuolta..
Meille on tulossa toinen tyttö ja kun olen tämän uteliaille kertonut niin melkein poikkeuksetta on vastaus ollut jotenkin säälinsekainen, että no, ainakin saatte vaatteet ja tavarat kiertoon ja että eihän sillä sukupuolella olekaan niin väliä. Olisin kyllä itsekin toivonut myös poikaa, mutta minkäs teet, ei niitä lapsia tilata sukupuolen mukaan vaan se tulee mikä tulee ja jokainen on varmasti omistaan onnellinen, eikä mieti asiaa enää myöhemmin.
Mä nimenomaan ajattelisin, että ihanaa kun tulee samaa sukupuolta :D Niillähän on samat leikit ja muutenkin mahtavaa katsoa komeaa poikakatrasta tai nättiä tyttöjoukkoa. Ihaillen katselen kyllä äitejä, joilla ylipäätään 4 lasta. Eihän se sukupuoli voi olla mikään huonojuttu :) HATTUA NOSTAN! OLE YLPEÄ!
Tekstistä paistoi niin selvä ilo poikakatraastasi, että tulin oikein iloiseksi siitä että saat pojan ja olet onnellinen.
Onnea upeasta poikasarjasta!
kuin se, että yritetään vielä sitä puuttuvaa tyttöä/poikaa :)
Osa ihmisistä oletti neljättä odottaessani, että kotona on "vain" tyttöjä ja neljäs lapsi on yritys saada poika. Häkeltyivät kun selvisi, että on jo yksi poika kahden tytön lisäksi...
mulla ja siskollani on erittäin lämpimät välit äitiimme ja omiin tyttäriimme :D mä melkein väitän että äitien ja poikien suhde tulee olemaan usein etäinen. Ei siinä paljon skismaa synny kun ei olla tekemisissä...