Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain tosi paljon helpommin sanottu kuin tehty. Vähän kuin että "mikset ryhtyisi musikaaliseksi" tai "mikset ryhtyisi keijukaiseksi".

Vierailija
22/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain tosi paljon helpommin sanottu kuin tehty. Vähän kuin että "mikset ryhtyisi musikaaliseksi" tai "mikset ryhtyisi keijukaiseksi".

...uskovaisten seuraan? Tai katsonut tuota TV7:aa, minkä linkki (netti-TV, ilmainen) on tuossa aloituksessa?

Jos asia kiinnostaa, pitää hakeutua sellaiseen seuraan missä uskovia on. Vapaaseurakunnat, helluntaiseurakunnat ja kristilliset herätysliikkeet (SLEY, viidesläisyys) ovat parhaita. Tavan luterilaisissa seurakunnissa ei mitään taida tapahtua, muuta kuin tasa-arvoasioita kyttäilevät ja vanhoillisia jahtaavat, joten sinne tuskin kantsii mennä jos Jeesus kiinnostaa.

Missäpäin Suomea asut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aina sisimmässäni harasi vastaan, jonkilainen sisäinen bullshit -suodatin ilmeisesti. Täysin kaiken järjen vastaiset ristiriidat (kaikkivaltias, "rakastava" jumala ja helvettiin tuomitseminen, valinnan"vapaus", jne, filosofiset ristiriidat) ja moraalikysymykset olivat ylitsepääsemättömiä, en voinut uskoa mihinkään sellaiseen. Omatuntoni ja sydämeni kertakaikkiaan kieltäytyvät moisesta touhusta. Olen tyytyväinen näin.

Vierailija
24/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tiedän monta huomattavasti sekopäisempääkin porukkaa kuin SLEYläiset. Esimerkiksi ihan ei-uskovissakin on hullumpia.

Vierailija
25/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskossa. Rukoilen muiden palstalaisten puolesta. Siunausta ketjun aloittajalle, olit rohkea.

Syy, miksi puhun uskostani avoimesti, on yksinkertainen: haluan muidenkin pelastuvan. Jumala on olemassa vaikka et uskoisi. Epäuskosi ei poista Jumalan olemassaoloa. Jumala rakastaa sinua. Uskon asiat eivät ole järjen asioita. En lähde väittelemään opillisista asioista, ainoa asia, joka on oleellinen, on Jumalan rakkaus.

Pienoisevankeliumi: Sillä Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen vaan pelastuisi.

Vierailija
26/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voit ihan rauhassa jättää rukoilematta. Minä en ainakaan tee mitään pahaa kenellekään, eli taivaassa nähdään!

Vierailija
27/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... KAIKKI eivät pysty laittamaan aivojaan narikkaan, vaan just ne opilliset kysymykset OVAT äärimmäisen tärkeitä.

Moni varmaan rupesi kommunistiksikin, koska siitä sai niin hyvät vibat ja se oli "totuus", eikä niitä oppeja nyt niin tarvinnut miettiä, riitti, kun seurasi mukana.

Olen kiitollinen siitä, että maailmassa on ihmisiä, jotka eivät KOSKAAN purematta niele yhtään mitään ja ja jotka osaavat kriittisen ajattelun ja kyseenalaistamisen jaloakin jalomman taidon. Maailma olisi muuten aika karmea paikka asustaa, kun kaikenmaailman hihhuli-ideologiat jylläisivät.

Varmasti esim. Taleban -uskonsoturi saa myös aikamoisia kicksejä palavasta sydämenuskostaan. Kristittyjen historia ristiretkineen, noitavainoineen ja "oikeutettuine" sotineen on ihan yhtä karmiva.

Olen uskossa. Rukoilen muiden palstalaisten puolesta. Siunausta ketjun aloittajalle, olit rohkea. Syy, miksi puhun uskostani avoimesti, on yksinkertainen: haluan muidenkin pelastuvan. Jumala on olemassa vaikka et uskoisi. Epäuskosi ei poista Jumalan olemassaoloa. Jumala rakastaa sinua. Uskon asiat eivät ole järjen asioita. En lähde väittelemään opillisista asioista, ainoa asia, joka on oleellinen, on Jumalan rakkaus. Pienoisevankeliumi: Sillä Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen vaan pelastuisi.

Vierailija
28/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi Joh. evankelj. millä keinoin voimme pysyä Jeesuksen rakkaudessa. SIIS millä keinoin??? Mitä pitää tehdä??

Vierailija
29/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimien historia on kyllä karmivampaa, kuin kristittyjen historia. Ja islam elää sitä "historiaa" tänä päivänäkin, siellähän ne rämpivät varhaiskeskiajalla edelleen ja päitä katkovat sharialain nimessä.

http://opinnot.internetix.fi/fi/muikku2materiaalit/lukio/uo/uo1/3_bysan…

Vierailija
30/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimuslimit ovat tosiaan jumiutuneet keskiaikaiseen tyyliinsä. Mutta kyllä nuo amerikkalaiset bible beltin white trash -hihhulit ovat lähes yhtä kahjoja.

Uskonnosta riippumatta tosiaan aivokuvauksissa nähdään ihan samojen alueiden aktivoituminen uskonnosta riippumatta. Googlettakaa, en nyt jaksa.

Muslimien historia on kyllä karmivampaa, kuin kristittyjen historia. Ja islam elää sitä "historiaa" tänä päivänäkin, siellähän ne rämpivät varhaiskeskiajalla edelleen ja päitä katkovat sharialain nimessä. <a href="http://opinnot.internetix.fi/fi/muikku2materiaalit/lukio/uo/uo1/3_bysan…" alt="http://opinnot.internetix.fi/fi/muikku2materiaalit/lukio/uo/uo1/3_bysan…">http://opinnot.internetix.fi/fi/muikku2materiaalit/lukio/uo/uo1/3_bysan…;

Vierailija
31/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään syytä tulla uskoon. Uskokoon ne, jotka uskovat, mihin sitten uskovatkin. Eihän se ole minulta pois.

Mutta älkööt tuputtako uskoaan muille.

Vierailija
32/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi Joh. evankelj. millä keinoin voimme pysyä Jeesuksen rakkaudessa. SIIS millä keinoin??? Mitä pitää tehdä??

Ihminen ei omin voimin voi tehdä mitään. Ei edes tulla uskoon, saati pysyä uskossa.

Jumala kutsuu ihmistä ja ihminen vastaa, joko myöntävästi tai kieltävästi.

Jotta ihminen pysyisi uskossa, on tärkeintä kiinnittää katse JEESUKSEEN, ei omaan itseensä. Se, mitä näkee jos itseään katsoo, on niin epätäydellistä että usko haihtuu nopeasti. Ihmisestä ei parempaa tule, vaikka olisi uskossakin. Kun näkee oman surkeutensa, pitää vain ajatella kuinka täydellinen Jeesuksen elämä oli ja uskoa, että silti Jeesus minut tahtoo pelastaa vaikka olenkin tälläinen surkea viheliäinen paska! Ei Jeesus ihmistä pelasta siksi että ihminen on hyvä, vaan siksi että Jeesus on hyvä!!

Pitää siis rukoilla! Rukoilla että Jumala antaisi vahvempaa uskoa! Itse olen saanut rukousvastauksia, niitä kun muistelen niin tajuan että Jumala ON jos joskus epäilen hetken!

Vierailija
33/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joh 14: koko luku tai jae 15 = jos rakastatte minua niin noudatatte minun käskyjäni!

Eikö niin, että Jeesuksen käskyjen noudattamisella todistetaan rakkautemme Jeesukseen? Muuten uskomme olisi kuin vain sanahelinää, josta varoitettiin.

Luuletko ettei Jeesus antaisi voimaa tehdä hänen sanansa mukaan? Miksi hän muuten pyytäisi noudattamaan sanaansa? Huvikseenko?

Vastauksesi kertoo kannattaako näihin herätysliikkeisiin tutustua, jotka on muuten kirkon lahkoja. Ja nimenomaan lahkolaisuutta käskettiin Raamatussa välttämään!

Vierailija
34/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tutustuisivat psykologiaan, oppisit itsestäsi ja ajattelumallistasi aika paljon... : )

BTW, entäs jos jumalasi ei annakaan sitä uskoa, vaikka vuosikausia hartaasti rukoilisi ja olisi tosi hädässä? Entäs jos sille kolkuttajalle ei avattukaan ovea, vaikka toinen yksinään ja hädissään yritti?

Entäs jos... kaikkien aivot eivät rakenteensa puolesta pystykään uskovaisuuteen, kuten tutkimuksissa onkin jo todistettu?

T:Been there done that ja kuuntelin onneksi lopulta omaatuntoani.

Ihminen ei omin voimin voi tehdä mitään. Ei edes tulla uskoon, saati pysyä uskossa. Jumala kutsuu ihmistä ja ihminen vastaa, joko myöntävästi tai kieltävästi. Jotta ihminen pysyisi uskossa, on tärkeintä kiinnittää katse JEESUKSEEN, ei omaan itseensä. Se, mitä näkee jos itseään katsoo, on niin epätäydellistä että usko haihtuu nopeasti. Ihmisestä ei parempaa tule, vaikka olisi uskossakin. Kun näkee oman surkeutensa, pitää vain ajatella kuinka täydellinen Jeesuksen elämä oli ja uskoa, että silti Jeesus minut tahtoo pelastaa vaikka olenkin tälläinen surkea viheliäinen paska! Ei Jeesus ihmistä pelasta siksi että ihminen on hyvä, vaan siksi että Jeesus on hyvä!! Pitää siis rukoilla! Rukoilla että Jumala antaisi vahvempaa uskoa! Itse olen saanut rukousvastauksia, niitä kun muistelen niin tajuan että Jumala ON jos joskus epäilen hetken!

Vierailija
35/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tule uskoon koska en usko mielikuvitusolentoihin.

Vierailija
36/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muihinkaan henkiolentoihin.

"Minä uskon Jumalaan,

Isään, Kaikkivaltiaaseen,

taivaan ja maan Luojaan,..."

Tämän kappaleen pystyn sanomaan täysin puhtaalla omalla tunnolla, mutta jokainen lause tästä eteenpäin tuntuu liian vaikealta...

Vierailija
37/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joh 14: koko luku tai jae 15 = jos rakastatte minua niin noudatatte minun käskyjäni! Eikö niin, että Jeesuksen käskyjen noudattamisella todistetaan rakkautemme Jeesukseen? Muuten uskomme olisi kuin vain sanahelinää, josta varoitettiin. Luuletko ettei Jeesus antaisi voimaa tehdä hänen sanansa mukaan? Miksi hän muuten pyytäisi noudattamaan sanaansa? Huvikseenko? Vastauksesi kertoo kannattaako näihin herätysliikkeisiin tutustua, jotka on muuten kirkon lahkoja. Ja nimenomaan lahkolaisuutta käskettiin Raamatussa välttämään!

Mikä vastauksessani edusti lahkolaisuutta?

Kuulun ev.lut. kirkkoon ja lähinnä viidesläisen herätysliikkeen piiriin. Onko se huono asia?

Emokirkko on nykyään sukupuoliasioista kiinnostuneempi kuin Jeesuksesta, jos kävisin normi jumalanpalveluksissa kuuntelemassa jotain liberaalipappia niin uskoni kuolisi varmaan nopeasti.

Vierailija
38/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muihinkaan henkiolentoihin. "Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan,..." Tämän kappaleen pystyn sanomaan täysin puhtaalla omalla tunnolla, mutta jokainen lause tästä eteenpäin tuntuu liian vaikealta...

Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kolme mutta silti YKSI.

Niinkuin vesi voi olla vettä, jäätä ja höyryä. Yksi mutta kolme, tilanteen mukaan. Silti aina H2O kemialliselta kaavaltaan.

Minusta tämä kuvaa Jumalaa oikein hyvin. Jumala on Luoja, Poika oli Jeesus kun Jumala näki parhaaksi tulla maan päälle.

Ja Pyhä Henki, Jumalan kolmas PERSOONA (ei mikään pelkkä voima). Kun Jeesus kuoli, nousi ylös kuolleista ja nousi taivaaseen, Jeesus lähetti Pyhän Hengen. Jeesus saattoi olla fyysisesti läsnä vain yhdessä paikassa kerrallaan, Pyhä Henki voi olla missä vain milloin vain.

T: se viidesläinen "lahkolainen"

Vierailija
39/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala nimittäin on olemassa, Raamatun Jumala.

En ole koskaan oikein ymmärtänyt, miten uskoon tullaan. Miten voi päättää uskovansa johonkin, mihin ei uskoa. Miksi et itse ala pitää vaikka joulupukkia jumalana?

Vierailija
40/56 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kristinuskon Jumala/Jeesus on se "ainoa todellinen Jumala" tässä maailmassa ja universumissa. Uskonto ja johonkin turvaaminen on ihmisaivojen ominaisuus, joka on jokaisessa ihmisessä synnyinpaikasta tai ihonväristä riippumatta. Harjoitetut, luokitellut uskonnot ovat kaikki ihmisten luomia. Universumissa voi olla jokin suurempi voima (lähinnä elinvoima, elämän energia), joka elämää ja kuolemaa säätelee mutta minä en voi sanoa, että jonkun kansan tai lahkon tälle antama nimi ja määritelmä olisi se ainoa oikea.

Wiccalainen ajatusmalli on ehkä lähinnä omaani enkä siksi voi sanoa uskovani kristittyjen jumalaan, vaikka vielä esim. evlut kansankirkkoon kuulunkin. Minun jumalakäsitykseni on minun omani ja kaikkien on löydettävä oma tiensä, minä en voi muiden tietä kulkea enkä muiden valitsemaa reittiä tuomita.