Miksi et tulisi uskoon?
Kommentit (56)
Sitten aloin ajatella itse ja tulin järkiini. Ei koskaan enää.
20 vuotta ja sitten irtaantuminen hellari porukoista sen jälkeen edes auttoi sitä että ymmärsin kuinka suuresta manipulaatiosta on kyse ja toisaalta vaan ihmisten epätoivoisesta halusta saada selvitys olemassaololle.
Nyt koen olevani nk."vapaa" ja rauha sydämmessä,eipä varmaan moni uskova sitä usko!!!
IHANAA!
Hellareista elämänsä traumat saaneena. Nyt olen vapaa!! Surettaa vielä joidenkin läheisten hengailu niissä ahdistavissa porukoissa.
Jo on taas traagisia juttuja!
Enemmän minä kyllä tunnen ihan tasapainoisia hellareita kuin traumatisoituneita! Ja niitäkään ei usko ole traumatisoinu. Ainahan joka porukassa aina joku sairastuu mielenterveysongelmiin, ihan ilman uskontoakin! Mutta onhan se niin vänkää selittää propagandaa "että se oli se helluntailaisuus mikä pään sekoitti" :D
kun koko suku ja lähipiiri olivat kaikki varsinaisia 'järjen riemuvoittoja', minkäänlaista uskonnollisuutta ei ollut ja minähän yritin mennä mukana...mutta se pahoinvointi siitä maailmankuvasta -raha, valta, maine, kunnia vaikka muiden kustannuksella- sai onneksi etsimään suurempaa tarkoitusta.
en ole uskovaisten hvyäksymällä tavalla uskossa kun uskon kyllä vahvasti Jumalaan muten mihinkään uskontoon tai uskomusjäjestelmään. Koen olevani yhteydessä Jumalan kanssa enkä halua siihen mitään välikäsiä kertomaan miten ja mitä ajatella.
Ihmisellä pitää olla seurakuntayhteys.
http://www.tv7.fi/nettv/;jsessionid=BEB14D99C24081774309E469EF8F674B
Nurkkaan ajettu jumala.
Sanokaa sen jälkeen, että on olemassa jumala.
http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=8457
http://www.tv7.ee/vod/player.html?id=8461
Voin sanoa että nämä "todistusfilmit" olivat itselleni yksi merkittävimmistä asioista miksi en usko jumalien olemassaoloon.
niin kuin jotkut harvat ovat esim. aidsille. Uskonnollisuus ei vain tartu minuun.
Enemmän minä kyllä tunnen ihan tasapainoisia hellareita kuin traumatisoituneita! Ja niitäkään ei usko ole traumatisoinu. Ainahan joka porukassa aina joku sairastuu mielenterveysongelmiin, ihan ilman uskontoakin! Mutta onhan se niin vänkää selittää propagandaa "että se oli se helluntailaisuus mikä pään sekoitti" :D
[/quote]
ei se helluntailaisuus ollut vaan ne ihmiset!
Hellari piireihin synnyin mut kas kummaa kun pääsee kuvioista pois eikä palaa niin nyt en IKINÄ enää voi kuvitella itteeni sinne.Tai ylipäätänsä mihinkään jossa julistetaan yhtä ja ainoaa totuutta maailman synnystä jne.
Nyt on parempi olla!
Nurkkaan ajettu jumala. Sanokaa sen jälkeen, että on olemassa jumala.
Ja sanon: On olemassa Jumala.
kun minä en tarvitse edes sitä raamattua.
en ole uskovaisten hvyäksymällä tavalla uskossa kun uskon kyllä vahvasti Jumalaan muten mihinkään uskontoon tai uskomusjäjestelmään. Koen olevani yhteydessä Jumalan kanssa enkä halua siihen mitään välikäsiä kertomaan miten ja mitä ajatella.
Ei ihminen muita välikäsiä tarvitsekaan Jumalasta kertomaan, paitsi Raamatun, joka on Jumalan Sanaa.
Voin sanoa että nämä "todistusfilmit" olivat itselleni yksi merkittävimmistä asioista miksi en usko jumalien olemassaoloon.
Mikään teoria ei anna vastausta alkusyntyyn. Käytä itse järkeäsi ja AJATTELE, äläkä kuvittele noiden filmien todistavan mitään Jumalaa vastaan.
kun minä en tarvitse edes sitä raamattua.
Ei ihminen muita välikäsiä tarvitsekaan Jumalasta kertomaan, paitsi Raamatun, joka on Jumalan Sanaa.
Sinä et tarvitse. Todistaako se, että Raamattu on pelkkää satua ja tarinaa?
Mikään teoria ei anna vastausta alkusyntyyn. Käytä itse järkeäsi ja AJATTELE, äläkä kuvittele noiden filmien todistavan mitään Jumalaa vastaan.
Eli jos mikään teoria ei anna vastausta, niin poks, keksitään jumala joka loi kaiken.
Googlaa termi "aukkojen jumala".
20 vuotta ja sitten irtaantuminen hellari porukoista sen jälkeen edes auttoi sitä että ymmärsin kuinka suuresta manipulaatiosta on kyse ja toisaalta vaan ihmisten epätoivoisesta halusta saada selvitys olemassaololle.
Nyt koen olevani nk."vapaa" ja rauha sydämmessä,eipä varmaan moni uskova sitä usko!!!
IHANAA!