Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuruston vieraidenkin lapset meillä..

Vierailija
02.06.2011 |

Asuinalueellamme lapset kyläilevät todella paljon, päivittäin toisillaan. Niin myös omamme muilla ja naapureiden lapset meillä.

Itse yritän pitää omien ja muiden lasten vierailut kohtuullisina. Omani eivät saa mennä viikonloppuisin ennen puolta päivää soittelemaan naapureiden ovikelloa, eikä iltakuuden jälkeen koskaan. Kun naapureilla on vieraita silloin ei luonnollisestikaan mennä häiritsemään.

Noh, meille kyllä tulevat naapurien lapset aina ja tilanteesta huolimatta. Kun meillä on vieraita, joita harvoin näemme, olisi mukava keskittyä heihin, eikä naapurin lapsiin. Yleensä sanonkin, että voisivat tulla toinen kerta. Vanhemmmat eivät asiaan puutu, vaan istuvat tyytyväisinä aurinkotuoleissaan/pihatöissä tms.

Uutena ilmiönä nyt tullut se, että kun naapuriimme tulee lapsiperhe kylään, nämä VIERAIDENKIN lapset tulevat meille. Siis ihmisten, joita emme edes tunne. Meille ei kukaan aikuinen puhu mitään tahi kiitä illan kestäneestä lapsiparkista. Aikuisen juovat viiniä ja syövät juustoja ja naapurin lapset + vieraat juoksevat meillä sisään ulos sisään ulos paskaisilla matoillaan. Asumme ihan fiksulla omikotitaloalueella...

Kiitos kun sain avautua. Se riitti.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meilläpäin on tapana toimia.

Vierailija
2/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pihan aitaamista ja kunnon porttia, mitä lapset eivät saa helposti auki. Ovet lukkoon, avain aikuisille. Ja kiellä, niin monta kertaa että uskovat. Ensin toki nätisti, sitten napakammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin ihmettelen lähinnä sitä, miksi et kiellä lapsia tulemasta? Eihän niillä naapureilla eikä heidän vierailla ole hajuakaan mitä ajattelet jos et ääneen sano.

Vierailija
4/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo juttu! Ei meille ainakaan tule kuin sellaisia lapsia, jotka me tunnemme.

Vierailija
5/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä että miksi ei voi sanoa ääneen että nyt ei sovi. Meillä myös samantaipaista vierailua naapuruston kanssa ja en mä tiedä koska naapureilla on vieraita. Kai sitä nyt voi sanoa että ei sovi. Ei se mulle ainakaan mitenkään vaikeaa ole avata suuta!!!!

Vierailija
6/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esimerkiksi eilen illalla, me teimme mieheni kanssa pihatöitä. Vieraat lapset livahtivat pensasaidan yli ja tulivat trampoliinile lupaa pyytämättä. Meillä sen ikäisiä lapsia ettei niitä oli koko ajan seuraamassa. Siinä vaiheessa kun ovat jo siinä on noloa sanoa, että menkää pois. Joskus olen kyllä niinkin tehnyt. JA, ihan mukavia lapsia he ovat ja omamme viihtyvät heidän seurassaan. Ongelma ei olekaan siinä.

Itse en vain jaksa ymmärtää kuka menee kyläpaikkaa ja lykkää lapsensa jonkun tuntemattoman pihaan koko illaksi ja heittää itse vapaalle. Mutta meitä on moneksi. Ehkä minä olen se kaikista oudoin tässä tilanteessa sitten.

ap

Vierailija
7/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis naapurissa on vieraita ja tunkevat lapsensa ap:n hoteisiin. Tätäkö et itse huomaisia??

On minun mielestäni todella outoa!!!

Vierailija
8/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meille ei nyt voi tulla ja ajaa pois ne lapset sieltä tramppiksesta? Kyllä sitä saa tehtyä asioista ongelmia jos haluaa ihan väkisin...

Vierailija
9/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esimerkiksi eilen illalla, me teimme mieheni kanssa pihatöitä. Vieraat lapset livahtivat pensasaidan yli ja tulivat trampoliinile lupaa pyytämättä. Meillä sen ikäisiä lapsia ettei niitä oli koko ajan seuraamassa. Siinä vaiheessa kun ovat jo siinä on noloa sanoa, että menkää pois. Joskus olen kyllä niinkin tehnyt. JA, ihan mukavia lapsia he ovat ja omamme viihtyvät heidän seurassaan. Ongelma ei olekaan siinä.

Itse en vain jaksa ymmärtää kuka menee kyläpaikkaa ja lykkää lapsensa jonkun tuntemattoman pihaan koko illaksi ja heittää itse vapaalle. Mutta meitä on moneksi. Ehkä minä olen se kaikista oudoin tässä tilanteessa sitten.

ap

Ei voi edelleenkään lapset, ei naapurit, ei naapurin vieraatkaan tietää ellet sano.

Kyllä meilläkin vieraiden lapset saavat mennä ulos omiemme kanssa vaikka kuinka ovat vierailulla. Emme odota, että lapset jaksaisivat istua kanssamme pöydän ääressä vaihtamssa kuulumisia koko iltaa.

Vierailija
10/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Ei voi edelleenkään lapset, ei naapurit, ei naapurin vieraatkaan tietää ellet sano.

Kyllä meilläkin vieraiden lapset saavat mennä ulos omiemme kanssa vaikka kuinka ovat vierailulla. Emme odota, että lapset jaksaisivat istua kanssamme pöydän ääressä vaihtamssa kuulumisia koko iltaa.

Se on lasten tapa vierailla.

Vierailija
11/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän lapset leikkii isäntäperheen lasten kanssa niin ei mulla tule kyllä mieleen juosta perässä katsomassa mitä ne tekevät. Siis jos ei ole kyse sen ikäisistä lapsista mitä pitää koko ajan vahtia. Minusta lapset saavat kehitellä itse omat juttunsa ja ajattelen kyllä että aikuinen ihminen osaa sanoa että ei meille nyt voi tulla jos näin on. Minua ei ole koskaan tuollainen osannut häiritä, minusta on vaan kiva että lapsilla on uusia(kin) kavereita.

Vierailija
12/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ap itse sano ettei saa heille tulla.

Meillä on tyylinä että KAIKKI on kavereita toisille. Ei jätetä naapurin ipanaa yksin jos omalla on kaveri. Teillä on kai sitten jees jättää toisia vaan yksin, minusta toi on kiusaamista.

Meillä lapset on hereellä klo 7 joten ihan luonnollista että ollaan pihalla jo aamulla. Jos näkee, että naapurissa ollaan hereellä aikaseen niin mitä niin kamalaa siinä on että kysytään kaveriksi ennen puoltapäivää? Silloin meillä pienimmät päiväunilla, sitten välipalaa niin meille "sopisi" vasta myöhemmin jos elämän haluaa oikeasti tehdä vaikeaksi. :)

Mikä siinä on niin kamalaa että sanot lapsille että menevät sinne nääpuriin välillä leikkimään jos alkaa ottaan päähän?

Vierailija
13/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esimerkiksi eilen illalla, me teimme mieheni kanssa pihatöitä. Vieraat lapset livahtivat pensasaidan yli ja tulivat trampoliinile lupaa pyytämättä. Meillä sen ikäisiä lapsia ettei niitä oli koko ajan seuraamassa. Siinä vaiheessa kun ovat jo siinä on noloa sanoa, että menkää pois. Joskus olen kyllä niinkin tehnyt. JA, ihan mukavia lapsia he ovat ja omamme viihtyvät heidän seurassaan. Ongelma ei olekaan siinä. Itse en vain jaksa ymmärtää kuka menee kyläpaikkaa ja lykkää lapsensa jonkun tuntemattoman pihaan koko illaksi ja heittää itse vapaalle. Mutta meitä on moneksi. Ehkä minä olen se kaikista oudoin tässä tilanteessa sitten. ap

Ei voi edelleenkään lapset, ei naapurit, ei naapurin vieraatkaan tietää ellet sano. Kyllä meilläkin vieraiden lapset saavat mennä ulos omiemme kanssa vaikka kuinka ovat vierailulla. Emme odota, että lapset jaksaisivat istua kanssamme pöydän ääressä vaihtamssa kuulumisia koko iltaa.

Se on lasten tapa vierailla.

Vierailija
14/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ap itse sano ettei saa heille tulla. Meillä on tyylinä että KAIKKI on kavereita toisille. Ei jätetä naapurin ipanaa yksin jos omalla on kaveri. Teillä on kai sitten jees jättää toisia vaan yksin, minusta toi on kiusaamista. Meillä lapset on hereellä klo 7 joten ihan luonnollista että ollaan pihalla jo aamulla. Jos näkee, että naapurissa ollaan hereellä aikaseen niin mitä niin kamalaa siinä on että kysytään kaveriksi ennen puoltapäivää? Silloin meillä pienimmät päiväunilla, sitten välipalaa niin meille "sopisi" vasta myöhemmin jos elämän haluaa oikeasti tehdä vaikeaksi. :) Mikä siinä on niin kamalaa että sanot lapsille että menevät sinne nääpuriin välillä leikkimään jos alkaa ottaan päähän?

Vierailija
15/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos naapureillamme on vieraana lapsiperhe, heidän lapsensa leikkivät naapuriemme lasten kanssa ja minä en päästä heitä meille hoitoon, että aikuiset saavat ryypätä keskenään, se on KIUSAAMISTA?? Okei..

ap

Vierailija
16/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sanoit, etä lapset juokseen teillä paskaisilla matoillaan. onko niillä kuitenkin omat matot mukana kun tulevat, se on ainaki nkohteliasta, etteivät teidän matoilla juokse.

Vierailija
17/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kyse siitä, että ap kärsisi vieraista lapsista tai, että ei voisi sanoa jos vierailu ei sovi. Ymmärsin, että ap:ta ärsyttää se, että jotkut kuvittelee lastensa olevan maailma napa, joita kaikki haluavat hoitaa. Ymmärrän erittäin hyvin!! Ei tosiaan kiinnostaisi viikonloppuiltana katsoa naapurin vieraiden mukuloita. Ehkä silloin haluaisi itsekin rentoutua. Omien lasten menemisten perään katsomaan myös (ja erityisesti!!) siellä kyläpaikassa.

Vierailija
18/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos naapureillamme on vieraana lapsiperhe, heidän lapsensa leikkivät naapuriemme lasten kanssa ja minä en päästä heitä meille hoitoon, että aikuiset saavat ryypätä keskenään, se on KIUSAAMISTA?? Okei.. ap

Mutta ei tainnut ap ymmärtää nro 13 pointtia...

Vierailija
19/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vieraille lapsille, että tämä on meidän piha, tänne ei sovi tulla. Naapurin lapset ilmoittavat, että heidän käskettiin tulla leikkimään meidän lasten kanssa, jolloin yleensä lähden koko lapsikatraan kera naapuriin. Kysyn, että sopiiko naapurille, että lapsensa ja vieraat ovat heidän pihallaan eikä meillä. Yleensä vastaus on vavautunut joo, mutta takana jupistaan, että "te lupasitte, että päästään sinne trampoliinille ja uima-altaaseen". Siis meidän pihaan.

Meidän pihassa ei ole yhtäkään lasta ilman, että vanhempansa on kysynyt minulta erikseen, sopiiko vierailu vai ei. Tämä on tässä naapurustossa yhteinen tapa, kukaan ei oleta, että pihansa on leikkipuisto. Paitsi siis tuo yksi naapuri, joka ujuttaa omat ja vieraat lapset muiden vaivoiksi.

Vierailija
20/39 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös, että oliko Apn matot jo paskaiset vai oliko vierailla omat paskaiset matot mukana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi