Karjalanpaistia häissä?
Voi että kun alkoi hävettämään ystäväni puolesta, kun kuulin hänen aikovan tarjota karjalanpaistia häiden pääruokana! Yritin vihjailla, että eikö jokin juhlavampi ruoka olisi paikallaan, kun karjalanpaisti on niin arkista, että jokainen saa sitä jopa työpaikallaan pari kertaa kuukaudessa popsia. Ei mennyt perille. Kyllä tulee heikko pääruoka olemaan!
Kommentit (40)
Karjalanpaisti on kylläkin perinteinen karjalainen pitoruoka, mutta ei se minustakaan ole nykyaikaisissa (kaupunki)häissä kovin nappivalinta. Tietysti jos häiden teema on oikein vanhanajan maalaishäät työväentalolla luonnonkukkaseppeleineen ja latotansseineen niin karjalanpaisti sopii hyvin pöytään sinne kylmien kalojen, kotikaljan ja mansikkakermakakun kanssa. Olen ollut tällaisissakin häissä ja oli todella mukavat juhlat!
Kolmissa hautajaisissa, joissa olen viimeksi ollut, oli karjalanpaistia ruokana. Sikäli tuntuu vähän hautajaisruoalta, tai ainakin vanhojen ihmisten suosikilta.
Sepäs se tässä onkin, mielestäni karjalanpaistista tulee mieleen hautajaiset, siellähän tuota yleensä tarjotaan - ei häissä.
Tietenkin osa näistä puolustelijoista haluaa häihinsä hautajaistunnelman, niin mikä ettei. :D Minä en ainakaan ystäväni häihin sellaista tunnelmaa haluaisi.
että ap peruu menonsa moisiin häihin..... Ei taitaisi olla muihinkaan järjestelyihin tyytyväinen.
se on herkkua, kun on hyvin tehty!!! Kunhan vain on kasvisvaihtoehtokin tarjolla.
Vert. lihapullat, osan tekemät pahoja ja joiden tekemät hyviä, suorastaa herkullisia.
Ja minusta yksi ruoka ei tee ateriasta juhlavaa tai ei juhlavaa, monella muullakin asiallialla on merkitystä, esim. kattauksella ja sillä mitä muuta on tarjolla.
Jos ajatellaan vaikka ihan tavallista mansikkakakkua, se voi olla pikainen "torttu" mäkillä yllätysvieraille tai sitten pieni taideteos kalliissa kahvilassa. Jos äkkiä sipaisee kermaa pohjan päälle ja mansikat siihen, vert. kakkupala jonka päälle minulehti ja "taiteellisesti" suklaakastiketta lautaselle jne.
Uudet perunat ja laatikot, piirakat ja munavoi, nammm.
Karjalanpaisti tehdään lihat pesemällä-kuivaamalla, paistamalla-pesemällä-kuivaamalla-hauduttamalla (ainakin 10 tuntia) on aivan taivaallista ruokaa.
Mutta joku 3 tunnin "karjalanpaisti". On sitä paskaa
Se rasvaihravesilitkuläskipata ei kyllä ole mistään kotoisin ja antaa kyllä ihan väärän kuvan karjalanpaistista.
Kunnolla tehty, parhaista lihoista valmistettu karjalanpaisti ei ole mitään pihistely ruokaa. Vai olenko katsonut kaupassa ihan väärin, että naudan paistiliha ei ole ihan halpaa. Sianlihaa laitetaan vähemmän eikä sekään ole mitään läskiriekaletta vaan kunnon lihaa.
Itse en kyllä häpeäsi kenenkään puolesta jo häissä on tarjolla karjalanpaistia.
Karjalanpaisti on kylläkin perinteinen karjalainen pitoruoka, mutta ei se minustakaan ole nykyaikaisissa (kaupunki)häissä kovin nappivalinta. Tietysti jos häiden teema on oikein vanhanajan maalaishäät työväentalolla luonnonkukkaseppeleineen ja latotansseineen niin karjalanpaisti sopii hyvin pöytään sinne kylmien kalojen, kotikaljan ja mansikkakermakakun kanssa. Olen ollut tällaisissakin häissä ja oli todella mukavat juhlat!
Kolmissa hautajaisissa, joissa olen viimeksi ollut, oli karjalanpaistia ruokana. Sikäli tuntuu vähän hautajaisruoalta, tai ainakin vanhojen ihmisten suosikilta.
Täysin smaaa mieltä tästä!
Sepäs se tässä onkin, mielestäni karjalanpaistista tulee mieleen hautajaiset, siellähän tuota yleensä tarjotaan - ei häissä.
Tietenkin osa näistä puolustelijoista haluaa häihinsä hautajaistunnelman, niin mikä ettei. :D Minä en ainakaan ystäväni häihin sellaista tunnelmaa haluaisi.
onko hautajaistunnelma vai ei =D Ei ruoka sitä tee.
Kummallista kylläkin, vaikka meillä oli Halloweenhäät (koristelu sen mukainen ja minulla vieläpä musta hääpuku), oli tunnelma erittäin hilpeä ja iloinen.
-se, jolla häissä tarjolla lihapullia-
Ettekö te muka huomaa?
Kaikkihan tuosta ei pidä eikä arvosta. Vai oliko kenties karjalanpaisti sinun häidesi pääruoka, jota vieraat sitten kakoen söivät mieliksesi?
jäis kyllä karjalan paistit mulla syömättä... ite en viittis sellaista tarjota ... mummon ruokaa ja hautajais ruokaahan se on..
mitä arvon ap itse häissään tarjoilisi? Mikähän nyt sitten on tarpeeksi juhlavaa? Ja jos ei sapuska kelpaa niin ota omat eväät mukaan ja mene johonkin nurkkaan niitä pupeltamaan. Anna hääparin nauttia päivästään juuri niin kuin itse haluavat, ruokineen kaikkineen...
vai missä olet oppinut sanomaan ruokaa moskaksi? Yökkäiletkö myös ruokapöydässä jos ruoka ei ole mieleen? Opetatko samoja tapoja lapsillesi?
Sinun ei tarvitse karjalanpaistia häissä syödä, sinun ei edes tarvitse mennä niihin häihin. Anna hääparin kaikessa rauhassa järjestää mieleisensä häät tarjoiluja myöten. Jos et voi auttaa, pidä suusi kiinni.
Mutta kun kumpikaan ei ole lähimailtaakaan Karjalaa, joten se myös ihmetyttää, miksi moista moskaa laitetaan tarjolle.
Mielelläni söisin karjalanpaistia häissä, oikein hyvin tehtyä tietysti, jossa olisi mieluusti vielä kookkaita juurespaloja väriä ja makua antamassa.
Joissakin häissä olen syönyt esimerkiksi lihakeittoa, ja nekin häät olivat ihan juhlavat ja kivat!
Mulle kelpaisi, jos olisi hyvin tehtyä.
Eikä se musta nolo ruoka olisi yhtään. Musta noloa on tarjoilla kaikissa häissä aina samat safkat. Kyllä lohi ja naudanpaisti on aina ihan hyviä, mutta ei ne nyt koskaan säväreitä aiheuta
Ei mitään herkkua todellakaan, vanhanaikaista.
Mielelläni söisin karjalanpaistia häissä, oikein hyvin tehtyä tietysti, jossa olisi mieluusti vielä kookkaita juurespaloja väriä ja makua antamassa.
Joissakin häissä olen syönyt esimerkiksi lihakeittoa, ja nekin häät olivat ihan juhlavat ja kivat!
Minä taas yhdistän juuri karjalanpaistin ja lihakeiton hautajaisiin, noita ruokia aina hautajaisissa olen saanut.
Ehkä vähän juhlavampaa ruokaa voisi olla.