vaadinko mieheltäni liikaa?
Mielestäni perheellisen miehen elämän ykkösasian pitäisi olla se perhe. Ja kakkosena työ, ja sitten harrastukset.
Minun mieheni ei ole ollut töissä 4 vuoteen eikä ole niitä hakenut, tai mennyt kursseille. Hän tykkää korjailla autotallilla autojaan. Meillä on 2-vuotias lapsi. Kun lapsi oli vauva, pyysin häneltä edes yhtä päivää meidän kanssamme, ja siihen hän suostui. Muun ajan hän viettää tallillaan.
Mies hoiti lastamme puoli vuotta kotona kun minä olin töissä. Nyt jäin hoitovapaalle muutamaksi kuukaudeksi. Mies harmittelee vieläkin että puoli vuotta meni hänen omien projektiensa hukkaan, kun hän oli lapsen kanssa.
Minä teen 90% kotitöistä, tein myös silloin kun olin vuorotöissä ja mies kotona.
Olen puhunut noista miehelle, mutta usein tulee vain riitaa, miehen mielestä minä olen hankala ihminen.
Entä teistä, vaadinko liikaa?
Kommentit (26)
niistä voi lähteä hyviäkin keskusteluja. Se vain ärsyttää kun ne on huolimattomasti laadittu eikä niissä ole mitään pointtia. Tämä on sellaisesta hyvä esimerkki. Paska liitto paskan miehen kanssa ei ole mun mielestä erityisen nerokas provo.
Melkein menin vipuun! Ja ehti jo kiehahtaa miksi olet hoitovapaalla kun toinen on työttömänä.
Mites tosiaan se mies on ollut 4v työttömänä, mutta kuitenkin jäi työttömäksi lapsen synnyttyä ja lapsi on 2v. :D
Ap, tarkuutta peliin :D
Tämä ei ole provo, aika outoa että heti sellaiseksi luullaan jos ei selitä koko tilannetta kaikkine yksityiskohtineen. Miehellä oli firma jolla ei kuitenkaan ollut juuri töitä, kunnes hän lopetti sen ja jäi virallisesti työttömäksi. Tämä oli mahdollista koska miehellä on jnk verran osinko-ja vuokratuloja sekä säästöjä saatuaan joskus perinnön. Ne rahat eivät kuitenkaan ikuisuuksia riitä. Mies viettää pois kotoa enemmän kuin jos olisi töissä.En ole vain alistunut vaan olen luvannut ottaa eron jos syksyllä töihin mennessäni hän ei ala etsiä oikeaa palkkatyötä.
Tämä ei ole provo, aika outoa että heti sellaiseksi luullaan jos ei selitä koko tilannetta kaikkine yksityiskohtineen. Miehellä oli firma jolla ei kuitenkaan ollut juuri töitä, kunnes hän lopetti sen ja jäi virallisesti työttömäksi. Tämä oli mahdollista koska miehellä on jnk verran osinko-ja vuokratuloja sekä säästöjä saatuaan joskus perinnön. Ne rahat eivät kuitenkaan ikuisuuksia riitä. Mies viettää pois kotoa enemmän kuin jos olisi töissä.En ole vain alistunut vaan olen luvannut ottaa eron jos syksyllä töihin mennessäni hän ei ala etsiä oikeaa palkkatyötä.
Luulenpa että ymmärrän tilanteenne, eli siis miehen ei ole ollut pakko tehdä palkkatyötä saatuaan perinnön. Periaatteessa olen sitä mieltä että on ihan sama mistä raha tulee, kunhan sitä tulee. Käsitin kuitenkin ettei rahat riitä loputtomiin. Ja oli töissä tai ei, perheen kanssa vietetään aikaa jos sellainen on. Älä tyydy siihen että mies hankkii oikeita töitä, vaadi myös että osallistuu kotitöihin ja töiden jälkeen on kotona enemmän kuin yhden illan viikossa. Muuten mies pihalle.
todellakaan vaadi liikaa!
Ihan hyvä kun olet asettanut takarajan miehellesi!
Aloitusviestissä kerrottiin, että lapsi on 2-vuotias ja mies ollut työttömänä 4 vuotta. Myöhemmässä viestissä ap sanoi, että mies jäi työttömäksi lapsen syntymän jälkeen.