Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokerivauvoja ei ole olemassakaan

Vierailija
01.06.2011 |

Itse mätin sokeria ja kakkuja raskausaikana vaan ihan sen takii et olin stressaantunut töistä, kärsin unettomuudesta ja no... ajattelin myös et syödään nyt kaikkia herkkuja kun kerrankin saa.

Lapsi oli pieni ja siro kolmikiloinen vauva.

Painoni nousi raskaus aikana 20 kiloa mut eipä näkynyt lapsen painossa.

Sokeri lapset on hölynpölyä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta usko vain niin jos haluat.

Vierailija
2/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtänyt tämän ihan vähän vaan väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keravan vuokrakasarmista. Ei siellä tunneta sellaista sairautta kuin raskausdiabetes.

Vierailija
4/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa vaivautua ap:lle edes asiaa selventämään. Google-tohtori vois auttaa.

Vierailija
5/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

s o k e r i lapsia eli, sitä kun lapset kasvavat nykyään muka niin isoiksi äitien huonon ruokavalion takia.

En vaan usko!

raskauden aikainen diabetes on tietty erikseen.

T: ap

Vierailija
6/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun lapsi ei saanut tarpeeksi energiaa, taisit tupakoidakin raskausaikana tai ainakin äitisi teki niin, vaikuttaa lapsen älykkyyteen.

Vierailija
7/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

s o k e r i lapsia eli, sitä kun lapset kasvavat nykyään muka niin isoiksi äitien huonon ruokavalion takia.

En vaan usko!

kun se se juuri on: se rd on niin yleistynyt ja kaikilta sitä ei huomata tai hoideta oikein - sokerivauva syntyy siten. Se voi olla myös varsin lievä, mutta silti kasvattaa sitä vauvaa.

hohhoi.

Vierailija
8/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sokerilapsia". Näiden lapsien kokoa yritetään hillitä ruokavaliolla, joka tarkoittaa paljon muutakin kuin sokerin välttämistä. Sokerilapsi on hieman vanhahtava nimitys, sillä kai sinäkin tiedät miksi diabetes mellitusta sanotaan sokeritaudiksi? muistutan, että asia ei liity niinkään sokerin syöntiin. Ilmeisesti sinulla ei ole ollut raskausdiabetesta. Sulla on nyt pahasti puurot ja vellit sekaisin.

Vierailija
9/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan usko!

jotka äidin heikentyneen/häiriintyneen insuliiituotannon vuoksi kasvavat isommiksi. Eli jos kaikki pelittää normaalisti ja vähän enemmän mättääkin sokeria niin ei pitäisikään tulla sokerivauvaa. Toisaalta en usko että herkkujen mättäminen sille äidillekään on hyväksi..

Vierailija
10/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan usko!

jotka äidin heikentyneen/häiriintyneen insuliiituotannon vuoksi kasvavat isommiksi. Eli jos kaikki pelittää normaalisti ja vähän enemmän mättääkin sokeria niin ei pitäisikään tulla sokerivauvaa. Toisaalta en usko että herkkujen mättäminen sille äidillekään on hyväksi..

Vierailija
11/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat vauvat isoja, kuopus niin iso, että luulivat "soerivauvaksi" ja mittailivat lapsiraukalta sokereita (vaikkei mulla edes ollut raskausdiabetestä, arvot oli kuulemma tosi hyvät). Ei sillä mitään ongelmaa ollut.

Vierailija
12/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dia meinaa pissaa ja betes meinaa hunajaa. Joskus lääketieteen historiassa diabetes diagnosoitiin maistamalla pissaa, ja jos se oli makeaa, niin tauti oli sitten hunajapissaisuus eli sokeritauti.

t: ap

Vierailija
13/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja diabeteshoitaja suositti että 50% raskausdiabeetikon energiasta tulisi hiilareista. Taisit ap säännöstellä muuta syömistäsi tai sit istukan toiminnassa jotain häikkää.

Ei pieni koko vauvalle välttämättä ole sen parempi kuin iso kokokaan. Onhan toki helpompi synnyttää.

Vierailija
14/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeksi eikä vauva saa siksi energiaa.

Vierailija
15/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes tarkoittaa läpivirtausta, joka voi tarkoittaa myös virtsaa. Mellitus tarkoittaa hunajaa tai makeaa. Toivottavasti lapsesi saavat hieman paremman yleissivistyksen kuin sinä.

Vierailija
16/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki; Suola ei nosta terveen ihmisen verenpainetta.Suola nostaa sellaisen ihmisen verenpainetta jolla on geneettinen taipumus korkeaan verenpaineeseen.

Esimerkki; Sokeri ei nosta terveen ihmisen vauvan kokoa .Sokeri nostaa sellaisen ihmisen vaivan kokoa jolla on geneettinen taipumus diabetekseen.

Vierailija
17/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerin syönti ei aiheuta diabetestä.Ei missään tapauksessa.

Vierailija
18/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme normaalipainoisena syntynyttä lasta, vaikka olen ylipainoinen lähtötilanteessa ja mättänyt joka päivä jotain herkkua sen lisäksi, että olen syönty toki terveellistäkin ruokaa. Jos minulle olisi syntynyt iso vauva, olisin varmasti ansainnut "sokerivauva" nimityksen minua syyllistämään, joten tuntuu todella ikävälle niiden puolesta, jotka tekevät kaikkensa ja sitten vauvoja nimitellään sokerivauvoina. Vai olenko ainoa, jonka mielestä se syyllistää äitiä?

Vierailija
19/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeetikko voi olla hyvinkin hoikka, mutta yleensä synnytys käynnistetään ajoissa, sillä lapsi kasvaa normaalia nopeammin. Siis se on tila, joka on ihan todettavissa, ei vain arvailtavissa koon takia.

Vierailija
20/24 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeetikko voi olla hyvinkin hoikka, mutta yleensä synnytys käynnistetään ajoissa, sillä lapsi kasvaa normaalia nopeammin. Siis se on tila, joka on ihan todettavissa, ei vain arvailtavissa koon takia.

itselläni on ykköstyypin diabetes ja kuljin äitipolilla raskausajan seurannassa raskausdiabeetikkojen kanssa. Monesti tilanteissa, joissa näin ennestään vieraita hoitajia/lääkäreitä päiviteltiin että kuinka olet täällä kun sinähän olet hoikka! Tuli paska fiilis muitten puolesta ja kuulihan sitä kuinka muille paasattiin että yhtään kiloa ei saa enää tulla. Että ymmärrän syyllistymisen täysin. Vaikka ihan yhtä lailla minäkin olen kova herkuttelemaan ja vaikea pitää syömistä aisoissa. Tottahan se on että ollakseen lihava täytyy herkutella vielä enemmän, mutta ymmärrän sen tunteen ja sen syömättömyyden vaikeuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi