Usean unilelun ongelma 9v.:llä
Poika 9v. ei meinaa mahtua unilelujensa kanssa sänkyyn. Tällä hetkellä neljä joista 2 isoa.. Teinkö väärin, kun huomatessani että oli taas sänky "hujan hajan" roikkui petari lattialla (ja unilelut seinän ja petarin välissä) otin lelut pois ja sanoin että jahka sänky on nukkumakunnossa saa YHDEN lelun takaisin.
Lapsi oli marttyyrinä mutta periksi en antanut. Huomenna taidan antaa loput unilelut takaisin.. Mutta jatkossa voisin ehkä kiristääkin näin sängyn kuntoon laittamisesta.. :/
Teinkö mielestäsi väärin?
Kommentit (18)
Minulla oli lapsena kamalasti tyynyjä sängyssä. Lempiunikaverini oli raidallinen tyyny, mutta säälin muita tyynyjä kun eivät raasut saaneet ketään niin ihanaa tyttöä unikaverikseen. Varmasti kärsivät siitä niin kovin! Koin tunnontuskia jos en nukkunut jokainen tyyny ihoa vasten tai kierrättänyt tyynyjä yö yöltä. Sitten taas olin surullinen, kun en kehdannut nukkua sen lempityynyn kanssa aina, ettei toisille tule paha mieli. Oli kamalan kuuma nukkua.
Olisipa joku tullut ottamaan ne muut tyynyt pois, sanonut vain että yksi pitää valita koska minä sanon niin. Ettei päätös olisi ollut minun laisinkaan. :D
ja puolestani saa ollakin. Jos mahtuu sänkyyn, nukkuu hyvin ja unikaverit on tärkeitä, niin mitäpä siinää turhia säätämään :)
no mietin vaan, mitäs haittaa siitä on, jos on monta unikaveria? Siis voihan tuo sänky olla sekaisin ilman unikaveriakin. Sovitte, että sänky kuntoon, ja sitten tulet unikaverisi hakemaan :).
5 vuoden päästä, on jo teinipoika.
Unilelut tuovat lapselle turvallisuutta, ja nyt sinä sitten päätit, että lapsen turvallisuus on täysin yhdentekevää, kunhan äiti saa päteä.
Eli asiasta olisi pitänyt sopia aikaa sitten. Nyt sinä keksit rangaistuksen asiasta, josta ei ole yhdessä päätetty eikä petaamiselle aikarajaa annettu.
Jos et halua lapselle unileluja, miksi alunperinkään niihin olet suostunut? Toivottavasti lapsesi tajuaa kantaa dildosi roskikseen, ethän sinä sitä tarvitse.
Käyttäkööt unilelua vaan yksi saisi kyllä riittää..
ap.
Ei kait 9vuotias enää tarvi unileluja? 5 vuoden päästä, on jo teinipoika.
että on jo viiden vuoden (oikeasti neljän) päästä teinipoika?
No, mulla oli yli kaksikymppiseksi asti unilelu. Voit rauhassa päivitellä, mutta älä nyt yöunias sentään menetä.
Huomenna aion antaa loput.
Sängyn kuntoon laittamisesta käydään kädenvääntöä joka ilta.. Kaikkea on kokeiltu, mutta poikaa ei haittaa ilmeisesti sänky joka on osittain valunut lattialle..
ap.
unikavereiden pitämisessä ole mitään ikärajaa ? Onhan noita aikuisillakin jos jonkinlaisia pikku-nalleja, kun matkoilla ovat :). Mitä haittaa siitä on ? Ei mitään, päinvastoin. Se on turvallinen kaveri, jonka voi ottaa kainaloon tai kömpiä sen kainaloon, jos on niin iso unikaveri. Että annetaan unikavereiden olla. Ei vaikuta lapsen kehitykseen, kuten esim. jotku pelit.
Olen kanssa välillä ollut ärsyyntynyt unileluista. Poika vaan ei halua luopua niistä. Kerran jopa sanoi, että jos kuolee, haluaa ne kaikki mukaan arkkuun. En kyllä raaski niin rakkaita hävittää. Pitäkööt,jos niin tärkeitä.
unikavereiden olla. Toisella yksi, toisella viisitoista. Mitä sitten? Onhan tässä elämässä oikeasti tärkempääkin, mihin takerua, kun unikaverit. Jestas !
Unilelut tuovat lapselle turvallisuutta, ja nyt sinä sitten päätit, että lapsen turvallisuus on täysin yhdentekevää, kunhan äiti saa päteä.
Eli asiasta olisi pitänyt sopia aikaa sitten. Nyt sinä keksit rangaistuksen asiasta, josta ei ole yhdessä päätetty eikä petaamiselle aikarajaa annettu.
Jos et halua lapselle unileluja, miksi alunperinkään niihin olet suostunut? Toivottavasti lapsesi tajuaa kantaa dildosi roskikseen, ethän sinä sitä tarvitse.
Itselläni oli tuon ikäisenä todella monta unilelua, jotka olivat aina sängyssä ja muutamilla niistä oli ihan oma paikkansa sängyssä. Se toi turvallisuuden tunnetta.
ja ihan täyspäinen kansalainen minustakin kasvoi =D
vuorasin sängyn ympäri erikokoisia unileluja. Hyppäsin itse keskelle, ja muistan, kuinka ihanaa oli niiden keskellä nukkua :).
herregud,
mikä mamma, tosi törkeää käytöstä.
Meidän 15-vuotiaalla on viisi pehmoa sängyssä, yksi iso ja neljä pientä. Reissuun kun lähtee, ottaa yhden.
Et kai kuvittele, että sinulla saa olla omaa unikaveria, jos lapselta sen kiellät?
unileluja,sillon kun olin sinkku ja jouduin nukkuu yksin ja kun ei ollut enää kissaakaan niin oli unilelu,ja en oo yhtään seko kuin luullaa XD
Anna sen nukkua unilelujensa kanssa,se luo turvaa.
Minulle olisi ollut lapsena kaameaa jos äitini olisi vienyt jonkun unileluistani pois. Jo niiden peseminen oli kamalaa, saati jos sitä ei saanut heti kainaloon. Sänkyni oli aina vuorattu kirjoilla ja leluilla ja itse mahduin sänkyyni juuri ja juuri mutta se olikin maailman turvallisin paikka. Teininä hain äitini tekemän ison ketun sänkyyni ja tein siitä pesän (+niistä vakkaripehmoleluista), mikäli satuin näkemään vaikkapa painajaisia. Vieläkin nukun pehmolelujen kanssa, ellen pääse halimaan miestäni. Joskus jopa käperryn pehmoleluineni miehen kainaloon nukkumaan.
Omien kokemuksieni perusteella sanoisin siis, että kyllä teit väärin. Keneltäkään ei saisi riistää turvallisuuden tuojaa. Matkoilla toki yksi pehmolelu saa riittää mutta kotona antaisin nauttia niin monesta kuin kokee tarvitsevansa.
ja 4v ollaan sanottu että 1 lelu ja hänellä onkin se yksi yli muiden, jota ilman ei sitten osaakkaan nukkua.
Mutta kyllä yksi pitää riittää ja voihan aina seuraavaksi yöksi ottaa toisen