Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon miehenne huolehtivat asioista kuten

Vierailija
01.06.2011 |

voiteen laittaminen jos lapsella on ihottumaa, tai korvien puhdistus, vitamiinien antaminen jne. Meillä mies ei huolehdi mistään ja tuntuu että itselläni näitä "pikkuasioita" on miljoona huolehdittavaksi. En vain jaksa kaikkea työpäivän päätteeksi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mallia rasti ruutuun, kun on suoritettu. Ei ne muuten muista.

Vierailija
2/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kynnet voi leikata, jos huomaa, että ne on pitkäksi kasvaneet. Itse kyllä voin hoitaa niitä asioita, mitä muistan. Enemmän mua väsyttää kaikki lasten riitojen selvittäminen, uusien asioiden opettelu jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasti ruutuun-lista miehelle :D Ei hyvää päivää, siis oikeastiko?

Vierailija
4/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mies hoitaa paljon muita asioita perheessämme. En minä noista pikkujutuista rasitu.

Vierailija
5/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään molemmat vuorotyötä, eli ollaan aikalailla eri aikaan kotona, joten molempien on myös huolehdittava "pikkujutuista".

Vierailija
6/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole tilanne jossa kuvittelin eläväni, mutta meillä mies tekee jatkuvasti töitä eikä ole kotonakaan läsnä. En jaksa tapella tuulimyllyjä vastaan. Mies on niin vähän mukana perhe-elämässä, että epäilen että monet kuvittelevat minun olevan yh, kun miestä ei juuri näy. Pidän itseäni feministinä, mutta arki pyörii meillä melkoisen vanhanaikaiseen tyyliin, vaikka minäkin käyn töissä.

Vierailija
7/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monesta monesta muusta käytännön asiasta kuten lasten harrastusrumbasta, yhteyksistä kouluun ja päiväkotiin.

Mies taas ihan varmasti tasapuolisesti muista jutuista kuten ruoanlaitosta, keittiön siivoamisesta, pyykeistä, autoista, pihasta ja perheen "maksuliikenteestä" eli laskujen maksamisesta ja niihin varautumisesta. Aika paljon isompia juttuja minusta.

En kyllä koe jotain korvien puhdistusta edes miksikään hommaksi, saati "huolehdittavaksi" tai jotenkin kuormittavaksi.

Vierailija
8/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kaupassa ja hoitaakodin ja pyykin.Lapset ja vaimon tarpeen niin vaatiessa.

Vierailija
9/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä sivussa huolehtii kaikki lasten asiat.

Vierailija
10/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaa lasten lääkkeet, vitamiinit yms. Ei tosin osaa valita kaapista lastenvaatteita. Tosin jos lääkitys vaihtuu, niin menee pari päivää, ennenkuin menee perille. Juu, ja meidän lapsella pitkäaikaissairaus.

Vierailija
11/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka nyt kun olen ollut hoitovapaalla olenkin enemmän noita hoitanut ja tuntuu, että muistan paremmin nuo asiat, mikä ei ihme olekaan kun mies niin paljon töissä.

Esim. lapsen kynsienleikkuut, joista itse en pidä yhtään, on mies hoitanut melkein aina samaten pesee yleensä iltaisin lapsen hampaat kun itse pesen aamulla kun mies jo mennyt töihin ja homma sujuu paljon näppärämmmin mieheltä. Meillä mies on käsistään paljon kätevämpi kuin minä. Jotain pieniä vaatteiden paikkauksia yms. voin minäkin tehdä mutta mies osaa ihan oikeasti esim. ommella ompelukoneella (ei tätä kyllä yleensä tee mutta pyynnöstäni on ommellut minulle joskus jotakin esim. lahjaksi).

Vierailija
12/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis hyvä jos mun mies muistaa reitin kotiin.. se on niin hönö juuri tänään sanoinkin sille että mun päässä sohii niin monta miljoonaa muistettavaa asiaa et voisi joskus muistuttaa tai kävellä silmät auki et mitä nyt tapahtuu.. et vois vaikka joskus jeesata :D

Vierailija
13/21 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tosiaan rasittuisi noista pikkujutuista- niitähän nyt riittää! Mulle rittää että mies on lähtökohtaisesti hommissa mukana, ei kai ne nyt aina voi tasan mennä.

Ja kyllä se meilläkin niin on että mä hoidan noita pikkuasioita mutta toisaalta mies tekee yleensä ruuan, pesee paljon pyykkiä ja hoitaa usein harrastekuljetukset- ne rasittaisi mua ainaisesti tehtynä.

Vierailija
14/21 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies huolehtiin kynsien leikkaamisen kokonaan, ja muita pikkuasioita siinä missä minäkin.

Vitamiinien kanssa sai aluksi opetella, sillä minä olin ne kotiäitivuosina huolehtinut kokonaan. Oppi kuitenkin nekin.

Rasvaamisen tarpeen huomaa itsekin, eihän hän sokea ole.

Vierailija
15/21 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on lapsi edellisestä liitosta ja minulla taas ei ollut oikeastaan lainkaan kokemusta vauvojen hoidosta. No, vauvan hoito on kyllä helppoa.

Hoidamme lastamme yhdessä. Mieheni ainakin yhtä hyvin kuin minä. Tuossa nytkin tekee munakasta ja taapero ihmettelee syöttötuolissaan vieressä.

Vierailija
16/21 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin osan noista spontaanisti, mutta kyllä sanon ihan ohjeetkin ja hän tekee...

Vierailija
17/21 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka muuten onkin maailman ihanin mies. Kai se on tottunut mun koiäitivuosien aikana, että minähän ne pääsääntöisesti hoidan. Kuten koulujutut, kerhojutut, nauvolat ja hammaslääkärit. Kauhulla odotan töihin menoa ja sitä, että jääkö ne kaikki edelleen mulle..

Kyllä se nuo korvanputsaukset ja lääkkeenannot hoitaa, välillä vähän muistuttaen :)

Vierailija
18/21 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaikki pitää käydä läpi jo ennen lapsia.

Vierailija
19/21 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin korvien puhdistus, kakkavaipan vaihto, hampaiden harjaus ja lääkkeiden anto on miehen erikoisalaa. Oppi vauvanhoidon alkeet minua ennen myös synnärillä koska esikoinen syntyi sektiolla ja toipumiseen meni aikaa.

Mutta on kyllä joitain pikkujuttuja, jotka unohtuvat lähes poikkeuksetta joten ne on parempi olla mun vastuulla. Esim. d-vitamiini.

Vierailija
20/21 |
02.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä varovainen kysymys tai muistutus ei tehoa. Leikkaa kynnet. Laita rasvaa. Anna vitamiini. Osta vaippoja. Jne. Lasten hampaat se muuten pesee ihan oma-aloitteisesti.