Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostatko ammattikoulusta valmistuneen nuorne juhlia yhtä paljon kuin ylioppilasjuhlia?

Vierailija
01.06.2011 |

Entä järjestätkö itse ammattikoulusta valmistuneelle lapsellesi yhtä suuret juhlat kuin ylioppilasjuhlat ovat yleensä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin yksissä ammattikoulusta valmistuneen nuoren juhlissa. Ja aika monissa lakkiaisissa. Joten ammattikoululaiset eivät ainakaan itse arvosta itseään niin paljon kuin ylioppilaat, kun eivät juhlia kerta järjestä.

Vierailija
2/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yo-juhlia on 1-3 kpl/v ollut nyt noin 15 vuoden ajan. Eli ammattikoulusta valmistunut ei arvosta itseään, koska ei kutsu juhliin.

Lapseni eivät mene ammattikouluun, joten en järjestä heille sieltä valmistumisen kunniaksi juhlia. Yo-juhlat tulevat olemaan isot, se kun on suvussa tapana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kutsujuhlat. Ei mitään isoja.

Itse juhlin aikoinaan yhtä aikaa molempia ja juhlissa pidin päässäni ammattiin valmistuneen "päähinettä", yo-lakki oli pöydällä. Lukio tuntui jotenkin vain peruskoulutuksen syventämiseltä, ja kun siinä perusosaamiseni oli jo vahvaa niin arvostin enemmän ammatillisia opintojani.

Vierailija
4/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe niissä eroa. Samassa vaiheessa ovat kaikki.

Vierailija
5/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amislaisilla on siinä vaiheessa ammatti kun taas ylioppilailla ei mitään...

on sama kuin "ei mitään". Sillähän ei mitään tee, siitä ei ole esim. hyötyä jatko-opiskelupaikan saannissa.

Vierailija
6/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amislaisilla on siinä vaiheessa ammatti kun taas ylioppilailla ei mitään...

Vierailija - 01.06.11 07:23 (ID 12783500)

ja sekä yo että amis voivat ihan samalla tavalla työllistyä.

Vierailija
7/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilailla on valmius jatkaa sinne, minne haluavat. Eivät lukion käyneet aiokaan lopettaa opiskeluaan lukioon. Nykyään myös yhä useampi ammattiopistosta valmistunut jatkaa opintoja. He vain ovat valinneet alansa aikaisemmin (tai sitten vaihtavat sitä ja laajentavat osaamistaan). Mutta yhtä kaikki, saman urakan ovat tehneet.

se kauppistytön äiti (kasiko olin)

Vierailija
8/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että lapsesi eivät mene ammattikouluun? Vai ovatko jo lukiossa? Toivon hartaasti, että he saavat itse päättää vanhempiensa tukiessa päätöstä!

Vierailija
9/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen nähnyt vierestä kahden nykylukiolaisen aherruksen, niin en jaksa uskoa, että amiksessa tehdään yhtä kovasti töitä. Eli arvostan kyllä ylioppilaita enemmän.

Vierailija
10/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olen nähnyt vierestä kahden nykylukiolaisen aherruksen, niin en jaksa uskoa, että amiksessa tehdään yhtä kovasti töitä. Eli arvostan kyllä ylioppilaita enemmän.

että he tekevät enemmän töitä? Itselläsi ei taida pahemmin olla koulutusta, ainakaan mitään tieteellistä. Tiesitkö muuten, että kaikkien lukiolaisten ei tarvitse ahertaa kovasti? Esimerkiksi minun lapseni. Hän on lahjakas, mutta tuskin olisi pärjännyt ammattilinjoilla, joilla kaverinsa opiskelevat. "Lukupää" on vain yksi lahjakkuuden muoto. Mistä se kertoo, että sinun lapsesi ovat joutuneet ahertamaan....

Vierailija
11/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksipä en. Jos siis oikeasti valmistuu nyt ammattiin jota pystyy harjoittamaan, totta kai sitä arvostaisin.

Riippuu siis juhlakalusta ja hänen asenteestaan. Jos hän on oikeasti ylpeä valmistumisestaan ja tulevasta ammatistaan niin hieno homma. Jos hän taas huokuu sitä että oli pakko jotain koulua olla käyvinään jottei menettäisi tukia, niin sitten valmistuminen ei tietenkään ole kovin juhlan arvoinen.

Vierailija
12/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vielä ajankohtaista, mutta sisaruksilla on ollut näitä ammattiin valmistuneiden juhlia ja aina on juhlat ollut yhtä komeat kuin lakin saanneilla.

Mielestäni nuori on tuohon pisteeseen päästyään tehnyt paljon töitä ja on siten juhlan arvoinen. Minulle on yksi ja sama, onko ylioppilas vai ei.

Vierailija
13/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta työpaikkaa ei ole kummallakaan... Amislaisilla on siinä vaiheessa ammatti kun taas ylioppilailla ei mitään...

Vierailija - 01.06.11 07:23 (ID 12783500)

ja sekä yo että amis voivat ihan samalla tavalla työllistyä.

ja lyönvetoa että monella muullakin on jo työpaikka valmiina kun valmistuu!

meidän luokassa oli jo monilla sitä varten ovat ne työssäoppimiset niin monet saa jo silloin "jalan ovenväliin!"

ja ap kyllä ja kyllä ja meidän suvussa rakastetaa juhlia kun vähänkin siihen aihetta järjestää!!

Vierailija
14/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse käynyt molemmat lukion ja ammattikoulun ja onhan se totta, että lukiossa on enemmän töitä, JOS TEKEE ANNETUT TEHTÄVÄT. Lukion pääsee läpi myös naurettavan helposti lukematta juuri mitään. Sama on totta ammattikoulunkin puolella. En ymmärrä, miksi näitä täytyy verrata toisiinsa! MInusta molemmista kouluista valmistuneet on ansainneet juhlansa, jos haluavat sellaiset pitää!

Vierailija
15/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

amiksesta valmistuva järjestäisi sukulaisilleen juhlat. En ole edes tiennyt että amiksesta valmistumista on tapana juhlia.

Vierailija
16/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

amiksesta valmistuva järjestäisi sukulaisilleen juhlat. En ole edes tiennyt että amiksesta valmistumista on tapana juhlia.

Vierailija
17/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 ihmettelee ja pahoittelee kaksoislainausta.

...edes yksinkertaista lainausta kykene tekemään? Voisitko tehdä tieteellisen päätelmän asiasta?

Vierailija
18/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti pidän amista palikkakouluna.

Vierailija
19/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 ihmettelee ja pahoittelee kaksoislainausta.

...edes yksinkertaista lainausta kykene tekemään? Voisitko tehdä tieteellisen päätelmän asiasta?

Empiirisen tutkimukseni päätelmä on, että kyse oli huolimattomuudesta.

Vierailija
20/21 |
01.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ne YLIOPPILAAT, jotka kirjoittavat B:n paperit ja työskentelevät Hesessä, koska yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen ovet eivät aukea?

Valitettavasti pidän amista palikkakouluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi