Miehen käytös hävettää
Eli hävettää kuinka mieheni käyttäytyy. Olen opiskelija, ja tästä syystä, en siis aina saa kaikkea mitä haluan. Koen tämän olevan luonnollista. Pistän myös lapsemme tarpeet etusijalle tottakai. Noh, tarvitsin esim. uudet lasit, ja noita varten sitten säästin jonkin aikaa, että sain rahat kasaan. Koen, että kun asun omillani miehen, ja lapsen kanssa, eivät vanhempani ole minusta enää elatusvelvollisia. Eli, jos en jotain saa, se jää saamatta, tai sitten säästetään jos pystytään.
Mitä siis tekee mieheni? Käyttää pieniä palkkatulojaan esim. uusiin play station - peleihin, ja muuhun turhaan, ja kun rahat loppuu ja vaikka uudet farkut pitäisi saada, alkaa kiukutella kuinka olemme köyhiä ymsymsyms... Sen jälkeen ottaa puhelimen käteen ja soittaa VANHEMMILLEEN, kuinka tarvitsee uudet farkut! Ja tekee tätä vielä usein. Mieluummin menee kaljalle perjantaina kuin säästäisi nuokin rahat siihen, että tarvitsee töissä syödä. Sitten kun ne rahat ovat kaljaan menneet soitetaan taas äidille kuinka rahat ovat loppu. Hävettää. Mies on kuitenkin melkein 25...
Toki, ovat minunkin vanhempani auttaneet meitä. Halusivat lapsellemme vakuutuksen, ja lupasivat maksaa sen kunnes saan valmistumiseni jälkeen töitä. Sitten maksan sen siis itse. Joskus jos olen oikeasti pahassa tilanteessa joutunut soittamaan vanhemmilleni pienen avustuksen takia, olen hävennyt silmät päästän. No, ehkä meidät on mieheni kanssa sitten kasvatettu eri tavalla, mutta siltikin koen, ettei vanhempien kuulu enää tuolla tavalla auttaa aikuista ja perheellistä lastaan, vaan tämän pitäisi itse elättää itsensä. Mitenhän kauan tätäkin jatkuu?
Kommentit (24)
Kokeile jos ne maksaisi sullekin, kun teillä on yhteinen lapsikin. Soitat että rahat on loppu, lapsi tarvitsee sitä ja tätä.
Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.Nimittäin elämä on opettanut, että nämä viisaat helpollapääsijät ovat muissakin asioissa samanlaisia: kotityöt, työssäkäynti, opiskelut, lastenhoito. Aviouskollisuuskin on niin ja näin.
Mä en voisi koskaan olla ihmisen kanssa, joka ei huolehdi toimeentulostaan ja elä niin, että tulot riittää menoihin ja vähän jää säästöönkin. Niin se vain on.
Ne juuri jotka osaa kupata toisilta kaiken, pääsevät hyvinkin pitkälle. Valehtelu on vaan plussaa. Esimerkkejä löytyy paljonkin ihan yritysjohtajista hallitukseen.
Kokeile jos ne maksaisi sullekin, kun teillä on yhteinen lapsikin. Soitat että rahat on loppu, lapsi tarvitsee sitä ja tätä.
Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Nimittäin elämä on opettanut, että nämä viisaat helpollapääsijät ovat muissakin asioissa samanlaisia: kotityöt, työssäkäynti, opiskelut, lastenhoito. Aviouskollisuuskin on niin ja näin.
Mä en voisi koskaan olla ihmisen kanssa, joka ei huolehdi toimeentulostaan ja elä niin, että tulot riittää menoihin ja vähän jää säästöönkin. Niin se vain on.
Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.Nimittäin elämä on opettanut, että nämä viisaat helpollapääsijät ovat muissakin asioissa samanlaisia: kotityöt, työssäkäynti, opiskelut, lastenhoito. Aviouskollisuuskin on niin ja näin.
Ne juuri jotka osaa kupata toisilta kaiken, pääsevät hyvinkin pitkälle. Valehtelu on vaan plussaa. Esimerkkejä löytyy paljonkin ihan yritysjohtajista hallitukseen.
Nämä veijarit kyllä osaavat pitää hauskaa - toisten kustannuksella - ja kahmivat kaiken minkä irti saavat. Mutta tällaisen ihmisen kumppanina on hankala olla, varsinkin jos sattuu olemaan omantunnonherkkä. Tai ylipäänsä omatunto.
Nimittäin elämä on opettanut, että nämä viisaat helpollapääsijät ovat muissakin asioissa samanlaisia: kotityöt, työssäkäynti, opiskelut, lastenhoito. Aviouskollisuuskin on niin ja näin.